2025-02-21, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Inte skulle då jag lägga pengar på någon jag inte tycker om.
Hade jag avskytt Jocke så skulle jag ju inte betala 29 kr för att se hans soc papper på Voyd dock så gör ju även Jonna & Olivia en fantastisk podd som är rolig att se på som också finns på Voyd så det var ju perfekt.
Man väljer ju själv vad man lägger pengarna på och jag skulle knappast betala för något jag inte vill se.
Jodå, det är många som lägger pengar på att få se tåg krascha.
Du får nog tänka om där.
Citera
2025-02-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Har nu sett alla avsnitt som finns tillgängliga på Voyd och vet inte om jag blev så mycket klokare eller ändrar min tidigare uppfattning faktiskt, men ett par för mig nya saker kom fram och det var att han misstänks blivit utsatt för något på fritids. Han blev instängd i ett mörkt rum och detta bekräftas av personalen. Det står även om att någon har en väldigt röd snopp på fritids och att Jocke gjort sexuella rörelser, samt uppvisar en medvetenhet om att man kan stoppa in något i ändtarmen, mm.

Barn lär sig snabbt väldigt fula ord på skolan och fritids, så det i sig är nog inget konstigt, men de sexuella anspelningarna blir man lite mer bekymrad över såklart.

Det andra är, att i papprena framgår att mamman känner skuld över att Jocke placeras i familjehemmet, men att hon har förtroende för fosterfaniljen och att kontakten mellan dem är bra. Detta rimmar illa med den bild Jocke själv ger.

Jocke har troligtvis det som kallas ambivalent anknytning till sin mamma och det bekräftas ju av att hon bitvis kan ta emot honom och tillgodose hans behov och bitvis inte ens klarar av att vara i samma rum som honom. Idag hade Jocke kanske fått diagnosen ODD eller PDA, då mycket av de beskrivningar som görs av honom som barn påminner om det.

Jocke verkar stått väldigt nära sin morfar som barn men att morfar hade svårt att sätta gränser mot honom och att detta sen skapade problem i familjen.

Ska fortsätta se när fler avsnitt kommer ut. Undrar hur många avsnitt det blir om de ska hinna gå igenom de hundratals papper som sägs finnas? Eller så är ett 40-tal papper det rätta antalet, det låter också rimligt att det gjordes mest journalanteckningar i början.

Noterade också att mamman blivit sjukskriven för något på sommaren innan Jocke började må dåligt, om jag minns rätt. Mellan raderna förstår man att det kan gälla depression och/eller utbrändhet. I så fall kan ju Jockes oro för mamman vara befogad och att det är en av anledningarna till att han velat ha stenkoll på henne. Men det står också att den här fixeringen och behovet att ha koll på mamman istället förs över till fostermamman, t.ex. när hon lämnar hemmet vill Jocke veta exakt hur länge hon ska vara borta. Detta är ju också tecken på autistiska drag, liksom en del annat av det "avvikande beteende" som beskrivs i hans papper, men det hade man väl inte så bra koll på under den tiden. Jockes intelligens är det ju inget fel på och just högfungerande autism eller Aspberger som det tidigare hette var inte lika känt då.

Jag uppfattade att det var mamman som började tala om detta med ändtarmen & snoppen för soc/bup men att Jocke inte sa något själv om det till och börja med däremot berättade han om mörka rummet.
Det var läkaren eller psykologen som funderade på om mamman utsatt honom för något, tror det var i del 4.

Det där med fixeringen som gick över till fostermamman tror jag beror på hans rädsla att bli lämnade igen, och har du då autism så blir rädslan ännu starkare.
Citera
2025-02-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, det är många som lägger pengar på att få se tåg krascha.
Du får nog tänka om där.

Då är man väl bra dum om man slösar pengar på något man inte vill se eller på en människa man inte tycker om.
Det är ju helt upp till var och en och för just Jocke & Jonna går det väldigt bra och folk betalar för att se saker.
Jag kommer inte tänka om för jag skulle aldrig betala för att se någon jag inte tycker om.
Citera
2025-02-21, 14:01
Medlem
Citat:
Jag uppfattade att det var mamman som började tala om detta med ändtarmen & snoppen för soc/bup men att Jocke inte sa något själv om det till och börja med däremot berättade han om mörka rummet.
Det var läkaren eller psykologen som funderade på om mamman utsatt honom för något, tror det var i del 4.

Det där med fixeringen som gick över till fostermamman tror jag beror på hans rädsla att bli lämnade igen, och har du då autism så blir rädslan ännu starkare.

Ja, det är bara mamman som hört detta med snoppen och det andra som är mer sexuellt relaterat. Så det stämmer absolut att det kan vara hon själv som antingen är rädd för detta, tar det helt ur luften, eller att Jocke sagt det till henne men inte till någon annan.

Ja fixeringen övergår till en ny person och ofta den man känner sig tryggast med.
Citera
2025-02-21, 14:03
Avstängd
Crabby88s avatar
Kollar på del 2 på tv4.

Helvete vilket jävla bölfitta han är. Han är så otroligt vek och tar på sig Sveriges största offerkoftan. En som är dränkt i vatten. Så den är liksom extra tung att bära.

Jävla idiot. Tror att detta är terapi för honom.
Sen nu la han ut på IG, att någon trodde han var utsatt för "Münchhausen by proxy" och säger han inte vet så mycket.

1, har man gått i terapi i så många år som han påstår han har. Så har det GARANTERATS avhandlats med har psykolog, terapeut eller psykoterapeut. Det är liksom det man lär sig på Psykologi A. Så det har dom gått igenom med han. OM han nu har gått till ovan nämnda.

2 OM han nu inte har fått det förklarat för sig av ovan nämnda. Är det då så begåvat att be sina idioter till följare att dom ska förklara det för han?
Varför läser han inte på själv om det?
Och/eller kontaktar ovan nämnda och ber dom förklara vad det är?

Men nää. SVERIGES största influerare ber sina följare.
Vilken idiot!

Och har han lite mer än 89 i iq, så fattar han att det är totalt uteslutande att han lider av det. Då han VERKLIGEN lider av psykiska störningar. Så Nej, jockibooooi ( Så som Olof K säger det) du har inte det. Din jävla lågbegåvade bölbög!
Senast redigerad av Crabby88 2025-02-21 kl. 14:11.
Citera
2025-02-21, 14:10
Medlem
Münchhausen by proxy har han med allra största sannolikhet inte blivit utsatt för, de barnen är hårt hållna och kontrollerade av sina (oftast) mödrar. Och då hade det funnits en allsköns sjukdomshistorik med otaliga besök på akuten och annat, vilket det framgår i utredningen att det inte finns. Det finns astma och opererade polyper, tror det var allt.

Jocke klamrar sig fast i varje litet strå för att få upprättelse och en förklaring eller ursäkt till vad hans mamma gjort. Men han kommer aldrig få det. Han riskerar bara att leda sig själv och sin egen familj i fördärvet om han inte kan släppa detta.
Citera
2025-02-21, 14:27
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Münchhausen by proxy har han med allra största sannolikhet inte blivit utsatt för, de barnen är hårt hållna och kontrollerade av sina (oftast) mödrar. Och då hade det funnits en allsköns sjukdomshistorik med otaliga besök på akuten och annat, vilket det framgår i utredningen att det inte finns. Det finns astma och opererade polyper, tror det var allt.

Jocke klamrar sig fast i varje litet strå för att få upprättelse och en förklaring eller ursäkt till vad hans mamma gjort. Men han kommer aldrig få det. Han riskerar bara att leda sig själv och sin egen familj i fördärvet om han inte kan släppa detta.

Precis. Han är korkad i det avseende att han ber sina följare att förklara.

Sen kommer han aldrig sluta älta detta. Aldrig någonsin. Det är hans liv. Han behöver att folk tycker synd om honom hela tiden. Och skulle han släppa detta. Så är det ingen som tycker synd om honom.
Självklart förstår jag att han har ett bakgrund som jag inte är avundsjuk på. Men nu får han fan ge sig!

Satt och anklagade sin pappa för han futtst utomlands i flera år. Sa fel land 2 gänget och det var 6 månader.
Sen var han arg för hans pappa inte gjorde mer fr att få vårdnaden. Nä du, det var och är inte lätt för oss pappor att få det. Tänk på det.
Citera
2025-02-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ja, det är bara mamman som hört detta med snoppen och det andra som är mer sexuellt relaterat. Så det stämmer absolut att det kan vara hon själv som antingen är rädd för detta, tar det helt ur luften, eller att Jocke sagt det till henne men inte till någon annan.

Ja fixeringen övergår till en ny person och ofta den man känner sig tryggast med.

Mamman var ju sjuk, jag tror hon fick en psykos efter förlossningen med tvillingarna, tyvärr så hamnade Jocke i kläm, kan ju ofta bli så att vid förlossningsdepression att något av barnen blir utsatta, hade hon fått rätt vård kanske det hade blivit annorlunda men med tanke på missbruket så kom hon inte ur depressionen.
Tror inte på Münchhausen by proxy däremot en psykisk störning, tycker att även bup och soc ser att mycket beror på mamman och inte Joakim.
Citera
2025-02-21, 15:17
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Bara titta på första avsnittet som är gratis.
Men du verkar redan ha bestämt dig så den kanske inte är någon idé att du tittar.
Jag verkar redan ha bestämt mig för vad?
Jag hade frågor om hur det var utformat för att veta om det var värt att titta på. Av någon anledning blev vissa användare väldigt upprörda över det och började tjafsa istället för att svara på frågan. Men om du läser så ser du att det kom in en användare som inte blev kränkt av mina frågor, utan helt enkelt svarade på dem.
Citera
2025-02-21, 15:19
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han är så pass narcissisk och psykiskt störd. Att det kvittar vad hand anhöriga gör. Han kommer hitta anledningar att fortsätta.

Sen undrar jag varför han tar det offentligt?
Bra fråga
Citera
2025-02-21, 15:20
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Några tittare tror att Jocke kan ha utsatts för Münchhausen by proxy.

Fattas bara att han också får för sig det.
Men det är inget som förvånar längre i hans kamp för att bestraffa den stackars modern.

https://ibb.co/5gx4V2sZ
Dessa människor vet ju inte ens vad Münchhausen by proxy är
Citera
2025-02-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ändå så har dom så många följare som tycker om att följa familjen och deras liv.
Du verkar ju väldigt mogen i dina ord, hur gammal är du?

Det går faktiskt att köpa både följare, views och kommentarer, det är uppenbart att paret gör detta.

Antalet följare ökar med 10.000 åt gången och det finns en hel del suspekta konton med underliga namn och kommentarer i kommentarsfältet på YouTube.

Så frågan är ju hur mycket av det som de visar upp som är äkta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in