2025-06-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brotto
Det var nog det som var syftet också.

Absolut, hoppas det vänder snart.
Citera
2025-06-02, 13:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det här är förvirrande - Jocke har ju beskrivit Jonna som dödssjuk och att hon bara blir sämre.

Då hade hon aldrig fått ta emot besök hursomhelst. Tomtenisse14 skrev att Jocke och Olivia turas om och nu bild på bebisbesök.

Men det är ju glädjande att hon inte verkar vara på infektion eller intensiven och kan ha bebis på besök. Särskilt besök av bebis fungerar stärkande för the fighting spirit.

En liten bebis utgör nog ingen större risk för infektionsspridning. Sen kan nog undantag göras. Det är positivt att få vara nära sina barn, både känslomässigt och hormonellt.
Citera
2025-06-02, 13:55
Medlem
Citat:
Det här är förvirrande - Jocke har ju beskrivit Jonna som dödssjuk och att hon bara blir sämre.

Då hade hon aldrig fått ta emot besök hursomhelst. Tomtenisse14 skrev att Jocke och Olivia turas om och nu bild på bebisbesök.

Men det är ju glädjande att hon inte verkar vara på infektion eller intensiven och kan ha bebis på besök. Särskilt besök av bebis fungerar stärkande för the fighting spirit.
Han vittnar om att febern studsar fram och tillbaka
Kroppen kämpar för fullt med infektionen och försöker att bekämpa den.
Citera
2025-06-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jisses det verkar ju som om du tar det enormt personligt. Pallal och alla andra har samma rättigheter som du och alla andra att spekulera och sväva iväg. Du har inga problem med att visa avsky mot Chrippa så varför skall man, oavsett vem, inte få visa avsky mot Jocke
Låt nu sjukvården ta hand om Jonne, och följarna ta hand om Jocke. Det är ju det enda livet dom har. Fan va det verkar fattigt

Absolut men ursäkta att jag är en människa som ikan känna empati med Jocke och tycker otroligt synd om både Jocke och Jonna.
Vi är alla olika och hon är sådan och du är på ditt sätt och jag är på mitt sätt.
Jag tycker precis tvärtom. De har otroligt många som bryr sig om dom både vad det gäller vänner och följare. Det är inte att vara fattig bara för att du önskar det.
Citera
2025-06-02, 13:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotto
Han vittnar om att febern studsar fram och tillbaka
Kroppen kämpar för fullt med infektionen och försöker att bekämpa den.

Att febern åker upp och ner beror nog mer på febernedsättande som verkar och avtar. När det verkar åker tempen ner, när det avtar åker tempen upp. Helt normalt beteende för ett symtom som behandlas med läkemedel.
Citera
2025-06-02, 14:04
Medlem
Citat:

Hon ligger på infektion, det är klart att dom får byta med varandra.
Det är svårt för både lillen & Jonna att vara borta från varandra när han är så liten så då brukar sjukhuset tycka det är okej.

Min mamma fick blodförgiftning och hon fick ta emot besök och hon var riktigt illa däran.

Jag har själv legat på infektion och fått besök dock var det max till kl 19.
Citera
2025-06-02, 14:09
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
En liten bebis utgör nog ingen större risk för infektionsspridning. Sen kan nog undantag göras. Det är positivt att få vara nära sina barn, både känslomässigt och hormonellt.

Men hur gör man undantag för en bebis på tex infektion?

Där går ju sjukvårdspersonal genom en sluss och steriliseras/tar på skydd innan de går in till patienten för att inte föra med sig bakterier in till patienten och dels för att skydda sig själva.

Ev besökare kommer in via en egen ingång till rummet där patienten ligger och även där är det en sluss.

Min undran spelar väl ingen större roll utan mest jag som blev fundersam.
Citera
2025-06-02, 14:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det är svårt för både lillen & Jonna att vara borta från varandra när han är så liten så då brukar sjukhuset tycka det är okej.

Min mamma fick blodförgiftning och hon fick ta emot besök och hon var riktigt illa däran.

Ja, är läget riktigt illa brukar man få komma på besök, både med och utan barn. Det är klart det finns regler på sjukhus, men det brukar finnas undantag och personalen har oftast så pass med empati att besök tillåts. Ibland är det för att det är bra för patienten. Ibland är det ju för att personalen inte vet om eller hur länge till patienten kommer leva eller för att de vet att det snart är dags att gå över till andra sidan... Det kan vara just in case, personalen förstår, de har empati och patient och familj har rätt att träffas när det är svårt.
Citera
2025-06-02, 14:13
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Men hur gör man undantag för en bebis på tex infektion?

Där går ju sjukvårdspersonal genom en sluss och steriliseras/tar på skydd innan de går in till patienten för att inte föra med sig bakterier in till patienten och dels för att skydda sig själva.

Ev besökare kommer in via en egen ingång till rummet där patienten ligger och även där är det en sluss.

Min undran spelar väl ingen större roll utan mest jag som blev fundersam.

Det är väl skillnad på en sjuk vuxen som får besök av en frisk bebis och på en sjuk bebis som är väldigt känslig för fler infektioner. Antar jag. Har aldrig varit med om inlagda småbarn. Bara vuxna. Där får man komma in även om patienten är svårt sjuk och riskerar att smittas av något från besökarna. Personalen säger inget och frågar inget om alla besökare är friska. Det är bara att gå in. Även om man har små barn med sig.
Citera
2025-06-02, 14:13
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

Gissar att det är olika.

Själv fick jag inte ta emot besök när jag låg där för sepsis då jag inte fick utsättas för risken.
Citera
2025-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ja, är läget riktigt illa brukar man få komma på besök, både med och utan barn. Det är klart det finns regler på sjukhus, men det brukar finnas undantag och personalen har oftast så pass med empati att besök tillåts. Ibland är det för att det är bra för patienten. Ibland är det ju för att personalen inte vet om eller hur länge till patienten kommer leva eller för att de vet att det snart är dags att gå över till andra sidan... Det kan vara just in case, personalen förstår, de har empati och patient och familj har rätt att träffas när det är svårt.

Ja så är det ju samt att det ibland underlättar för personalen att det finns någon där.
Sen kan det vara lite känsligare med barn som går på förskolan men är det riktigt illa får man såklart vara där.
Men självklart piggar det upp att få ha familjen där.
Citera
2025-06-02, 14:17
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Det är väl skillnad på en sjuk vuxen som får besök av en frisk bebis och på en sjuk bebis som är väldigt känslig för fler infektioner. Antar jag. Har aldrig varit med om inlagda småbarn. Bara vuxna. Där får man komma in även om patienten är svårt sjuk och riskerar att smittas av något från besökarna. Personalen säger inget och frågar inget om alla besökare är friska. Det är bara att gå in. Även om man har små barn med sig.

Jag jämför enbart med mig själv och jag fick inte utsättas för risken för ytterligare smitta.

Det är några år sen och naturligtvis individuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in