2025-02-20, 15:17
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Snälla hjälp mig någon, är fett paranoid just nu. Vill inte bli våldtagen av Jamal och Tyrone i fängelset för ett brott utan brottsoffer. Med mitt söta pojkaktiga ansikte kommer min anala oskuld inte klara sig undan en enda dag 😭

Seriöst jag ber er, kom med tips på vart jag kan gömma min stash jag bryter ihop totalt för fan...
Citera
2025-02-20, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jag håller med dig bror, men vart ska man gömma sin stash egentligen om inte hemma? Vad gör du personligen? Skicka gärna PM med tips om du är snäll. Det måste ju vara något säkert ställe inomhus som bara du har tillgänglighet till, vad för ställen finns det?

Jag har inga planer på att spara något.

Citat:
Ursprungligen postat av stefanalf
Behöver ju inte ha så mycket till hands så ska jag väl hitta på något klurigt att gömma det.

Typ gräva ner det mesta i några glasburkar och sen ha resten i någon schysst burk eller spirulina-påse. Eller är det för nojigt?

Knarkhundar kan inte sniffa kratom om de inte tränats specifikt för att kunna göra det, så du skulle kunna gömma det någonstans i hemmet om du har ett bra ställe där du vet att man inte kommer kolla så noga.

Gräva ner det kan du absolut göra, perfekt om du har en egen tomt med trädgård, se bara till att dölja spåren efter dig.
Citera
2025-02-20, 18:13
Medlem
swimp78s avatar
Folk nojar i onödan. Efter att naturläkemedlet kratom klassificerats kommer inte polisen inleda nån sorts nationell spanoperation där de startar stora djupa utredningar för att få fram namnlistor retroaktivt på vilka som beställt kratom för att kunna göra tillslag i olika svenssonhem för att lagföra deras spillpåsar med tepulver som de inte hunnit konsumera än.
Det är ett orimligt scenario. Folk behöver inte vara så oroliga för just det.

Däremot skulle jag inte fortsätta köpa kratom över webben nu när det blivit olagligt.
Citera
2025-02-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Folk nojar i onödan. Efter att naturläkemedlet kratom klassificerats kommer inte polisen inleda nån sorts nationell spanoperation där de startar stora djupa utredningar för att få fram namnlistor retroaktivt på vilka som beställt kratom för att kunna göra tillslag i olika svenssonhem för att lagföra deras spillpåsar med tepulver som de inte hunnit konsumera än.
Det är ett orimligt scenario. Folk behöver inte vara så oroliga för just det.

Däremot skulle jag inte fortsätta köpa kratom över webben nu när det blivit olagligt.
Tror du det är safe att köpa 500g just nu bror? Skulle behöva bara lite till för att köra en bra & långsam taper..
Citera
2025-02-20, 21:33
Medlem
Citat:
Tror du det är safe att köpa 500g just nu bror? Skulle behöva bara lite till för att köra en bra & långsam taper..

Fan, vad många brorsor du har shuno.

Ja, det är säkert att köpa 500g nu. Det är fortfarande lagligt.

Nej, aina kommer inte begära ut listor på folk som köpte när det fortfarande var lagligt.
Citera
2025-02-20, 23:59
Medlem
Vad är det egentligen SS ska börja sälja om inte kratom?
Citera
2025-02-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Om vi nu antar att kratom ligger på snarlik nivå som växtdrogen kat när det kommer till straff, så skulle jag nog gissa på att 1 kilo kratom ger dig 6 månaders fängelse, mer eller mindre beroende på omständigheterna.

Notera att en normaldos för kat är väl typ 100g, medans kratom ligger på kanske 3-5g, så man kan inte jämföra dessa direkt utan att justera för detta.

Jag är dock ganska säker att man kommer se lite hårdare på kratom än kat då det är en opioid och jag räknar inte med att rättsväsendet kommer göra en särskilt verklighetstrogen bedömning utan snarare utgå från: opioid = överdos, livsfarligt

Dock ÄR det ju ingen opioid, men det förväntar jag mig inte att de ska förstå.
Citera
2025-02-21, 14:40
Medlem
Kan man lita på att hirsuta och javanica som nu erbjuds som alternativ inte bara är ommärkt Kratom? Man vill ju vara säker på att det är ”rent mjöl” i påsen så att säga och inte sitta ovetande på speciosa när det förbjuds
Citera
2025-02-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Kan man lita på att hirsuta och javanica som nu erbjuds som alternativ inte bara är ommärkt Kratom? Man vill ju vara säker på att det är ”rent mjöl” i påsen så att säga och inte sitta ovetande på speciosa när det förbjuds
Återförsäljare kommer (och gör redan) labbtester för att kolla att de inte innehåller något Mitragynine.
Annars åker ju de ju dit för innehav och försäljning av narkotika.

Börjar känna att det är nödigt att ha FOMO och beställa kratom; när hirsuta och javanica kommer vara bra substitut och lagligt
Citera
2025-02-21, 16:04
Medlem
Citat:
Återförsäljare kommer (och gör redan) labbtester för att kolla att de inte innehåller något Mitragynine.

Börjar känna att det är nödigt att ha FOMO och beställa kratom; när hirsuta och javanica kommer vara bra substitut och lagligt
Jo men hirsuta o javanica kommer väl vara mkt svagare och till runt samma pris? Fett dyrt det skulle bli, bättre att bara klippa efter en lång taper bre. Cut your losses.
Citera
2025-02-21, 16:22
Medlem
Citat:
Jo men hirsuta o javanica kommer väl vara mkt svagare och till runt samma pris? Fett dyrt det skulle bli, bättre att bara klippa efter en lång taper bre. Cut your losses.

De där andra två som några ska sälja fungera helt annorlunda de går inte på opiat receptorerna

Mitragyna Hirsuta
Mitraphylline, den dominerande alkaloiden i Mitragyna Hirsuta, har inte visats ha någon betydande affinitet för opioidreceptorer. Istället är mitraphylline mer associerat med serotoninreceptorer och har antiinflammatoriska och antioxidantiska egenskaper. Det finns ingen solid evidens för att Mitragyna Hirsuta binder till opioidreceptorer på ett signifikant sätt.

Mitragyna Javanica
Mitrajavine och andra alkaloider i Mitragyna Javanica är mindre studerade vad gäller deras binding till opioidreceptorer. Det finns ingen övertygande bevisning för att de interagerar starkt med opioidreceptorer likt kratomalkaloiderna. Medan de kan ha vissa stimulerande och euforiska effekter, är dessa sannolikt inte medierade genom opioidreceptorer i samma utsträckning som kratom

Någon som testat Blue Lotus (Nymphaea caerulea):
Citera
2025-02-21, 16:35
Medlem
Citat:

Ah, god reflektion, tänkte jag inte på.
Men nu i en period där säkert många butiker står på överlager kratom?
Vore väl iofs även där vara jäkligt korkat att sälja felmärkta varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in