2025-02-05, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Listarn
KAN nog vara så. Eller att Elliot skulle köpa något eller någon form av tjänst av denne misstänkte mördaren. Ryktas om att han pysslade både med droger och sålde sex (?!). Men att något gick fel och Elliot blev bragd om livet.

Man kan även leka med tanken att dom båda gubbarna visste något om Elliots försvinnande.
Och att GMn ville tysta dom för att inte åka fast.
Detta skulle kunna vara ett motiv
Ett triangeldrama, eller vad man ska kalla det.
Senast redigerad av SanktBotvid2311 2025-02-05 kl. 20:48.
Citera
2025-02-06, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Listarn
KAN nog vara så. Eller att Elliot skulle köpa något eller någon form av tjänst av denne misstänkte mördaren. Ryktas om att han pysslade både med droger och sålde sex (?!). Men att något gick fel och Elliot blev bragd om livet.

Låt mig fråga vart de ryktena går, för det är inte bland vänner som kände honom iaf.
Citera
2025-02-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reselegeniet
Låt mig fråga vart de ryktena går, för det är inte bland vänner som kände honom iaf.

Ryktet gäller alltså den misstänkte mördaren i dubbelmordet i Piteå. Ryktet går både på Flashback och "på stan". Sen kanske det iof har startat på FB och därför nu också går på stan.
Citera
2025-02-19, 19:42
Medlem
Kan han ha lämnat för främlingslegionen? Såg en video från klättraren Magnus Midtbö där han övar med dem och träffar en svensk som verkar ha någon norrländsk brytning, svårt att säga om det är samma kille som Elliott, men åldern stämmer.

EDIT: Sett hela videon och av en slump hör jag att killen kommer från Jämtland, så min tanke var helt fel.
Senast redigerad av erikathejanssons 2025-02-19 kl. 19:55.
Citera
2025-02-19, 19:47
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikathejanssons
Kan han ha lämnat för främlingslegionen? Såg en video från klättraren Magnus Midtbö där han övar med dem och träffar en svensk som verkar ha någon norrländsk brytning, svårt att säga om det är samma kille som Elliott, men åldern stämmer.

Legionen kräver att man gjort värnplikt. Har E gjort lumpen?
Citera
2025-02-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Legionen kräver att man gjort värnplikt. Har E gjort lumpen?

This is not correct. Regards from one who knows.
Citera
2025-02-20, 21:45
Medlem
Solstol28s avatar
Om du funderar på att joina legionen så här är lite krav:

https://www.legion-recrute.com/fr/conditions-administratives
Citera
2025-02-21, 04:48
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
This is not correct. Regards from one who knows.

Ok, fel av mig. Trodde mig veta.
Citera
2025-02-21, 12:51
Medlem
Kom igen nu poliser och flashbackare!!! Är det inte högintressant att den nu skäligen misstänkte dubbelmördaren i Piteå bodde i Jävre under tiden då Elliot försvann? Alltså där hans mobil pingades innan den manuellt stängdes av och spåren slutar.. Läs om den misstänkte gärningsmannens i PT. "Det här vet vi om de misstänkta dubbelmördarna"
”har en lång historia av våld och drogutlösta psykoser” ”dunkade en äldre mans huvud i asfalten” ”gått till attack med hammare mot ytterdörrar i sitt lägenhetshus” osv.

2 månader efter Elliots försvinnande brinner gårdshuset där mgm bodde ner till grunden, tyvärr med alla spår (DNA) som kunde kopplat honom till mordet. Bilen och kroppen har han troligen haft hjälp med att undanröja, kanske av de 2 personerna som nu också misstänks vara inblandade i dubbelmordet i Piteå.

Jag tror inte att Elliot hade någon koppling till gärningsmannen, han kanske bad om lift från skellefteå till Jävre och i rådande snöstorm ställde Elliot upp på detta. Därefter gick något fel, kanske ett försök till rån som slutade med ett mord.
Citera
2025-02-21, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mytruth
Kom igen nu poliser och flashbackare!!! Är det inte högintressant att den nu skäligen misstänkte dubbelmördaren i Piteå bodde i Jävre under tiden då Elliot försvann? Alltså där hans mobil pingades innan den manuellt stängdes av och spåren slutar.. Läs om den misstänkte gärningsmannens i PT. "Det här vet vi om de misstänkta dubbelmördarna"
”har en lång historia av våld och drogutlösta psykoser” ”dunkade en äldre mans huvud i asfalten” ”gått till attack med hammare mot ytterdörrar i sitt lägenhetshus” osv.

2 månader efter Elliots försvinnande brinner gårdshuset där mgm bodde ner till grunden, tyvärr med alla spår (DNA) som kunde kopplat honom till mordet. Bilen och kroppen har han troligen haft hjälp med att undanröja, kanske av de 2 personerna som nu också misstänks vara inblandade i dubbelmordet i Piteå.

Jag tror inte att Elliot hade någon koppling till gärningsmannen, han kanske bad om lift från skellefteå till Jävre och i rådande snöstorm ställde Elliot upp på detta. Därefter gick något fel, kanske ett försök till rån som slutade med ett mord.

Dom kan mycket väl ha stött ihop på något sätt.
Kanske blev han lurad på pengar på något sätt och därför beger sig ut i snöstormen mot Jävre.
Verkar som polisen inte har nystat tillräckligt i Elliots digitala leverne.
Även om det känns mer som Elliots försvinnande har med psykisk ohälsa att göra.
Senast redigerad av enidentitet 2025-02-21 kl. 15:23.
Citera
2025-02-21, 19:11
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Ok, fel av mig. Trodde mig veta.

"Tro är att icke veta"
Citera
2025-02-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mytruth

De här dubbelmördarna är knappast kapabla att gömma undan en bil och kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in