Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-21, 09:52
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Poängen är att ryssarna hade tungt beväpnade trupper i Dobass och alla vet det. Roboten som sköt ner MH 17 kom från en rysk armébas i Kursk.

Lögnen om att ryska minoriteter trakasseras av "nazister" används gång på gång, t ex innan Ryssland attackerade Georgien 2008. Ingen utanför Ryssland tror på detta och det är inte meningen heller. Det finns inga belägg för några omfattande trakasserier mot rysktalande har förekommit.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEjeRa/new-york-times-ukraina-bakom-attacken-mot-marknaden

Troligtvis även Ukraina som ligger bakom alla kabelbrott och NordStream för att få Ryssland och Europa mot varandra
Citera
2025-02-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Visst fanns det ett avtal i april 2022. Det har alla sidor vittnat om.

Kriget kunde ha avslutats på noll dagar om amerikanarna och nynazisterna inte genomfört statskuppen 2014. Det var där det började.

Nej, det har ingen vittnat om. Du kan googla och se vad förhandlaren säger om det.
Citera
2025-02-21, 09:54
Medlem
Neolitikums avatar
Hittade en karta som visar poängen med mitt förra inlägg, kolla på den så faller polletten ner.

https://vkmedia.imgix.net/0apYcF25iywWwt0dgWMQ53fgKiw.jpg?auto=format,compre ss&w=1024&h=576&crop=faces,edges&fit=crop
Citera
2025-02-21, 10:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Poängen är att ryssarna hade tungt beväpnade trupper i Dobass och alla vet det. Roboten som sköt ner MH 17 kom från en rysk armébas i Kursk.

Lögnen om att ryska minoriteter trakasseras av "nazister" används gång på gång, t ex innan Ryssland attackerade Georgien 2008. Ingen utanför Ryssland tror på detta och det är inte meningen heller. Det finns inga belägg för några omfattande trakasserier mot rysktalande har förekommit.
Så här lät det i västerländsk media år 2014:

CNN:
Donetsk citizens plead for chaos to end
Alexander Omelyavenko, a Donetsk resident, told CNN, “We are Ukrainian but they kill us, so we probably need our own country. Because these people in Kiev, they are not brothers for us.”

While an estimated 117,000 had fled their homes as of August 5, the agency puts the number displaced as of September 1 at 260,000.
https://edition.cnn.com/2014/09/02/world/europe/ukraine-crisis/index.html

Time:
Many Ukrainians Want Russia To Invade
To many in Ukraine, a full-scale Russian military invasion would feel like a liberation. On Saturday, across the country’s eastern and southern provinces, hundreds of thousands of people gathered to welcome the Kremlin’s talk of protecting pro-Russian Ukrainians against the revolution that brought a new government to power last week.
https://time.com/11005/many-ukrainians-want-russia-to-invade/

New York Times:
The Ukrainian Army appears to have fired cluster munitions on several occasions into the heart of Donetsk
“It’s pretty clear that cluster munitions are being used indiscriminately in populated areas, particularly in attacks in early October in Donetsk city,” said Mark Hiznay, senior arms researcher at Human Rights Watch
https://archive.is/rSCuw
Citera
2025-02-21, 10:32
Medlem
M_A_Rs avatar
Trump är omåttligt populär bland foliehattarna här på Flashback. Inte särskilt förvånande, då Trump är en av dem. Trump lever mycket riktigt i desinformationsrymden, precis som den gode Zelensky påpekade. Jag tror jag ska kalla honom för foliehattspresidenten från och med nu.
Citera
2025-02-21, 10:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Trump är omåttligt populär bland foliehattarna här på Flashback. Inte särskilt förvånande, då Trump är en av dem. Trump lever mycket riktigt i desinformationsrymden, precis som den gode Zelensky påpekade. Jag tror jag ska kalla honom för foliehattspresidenten från och med nu.
Och nu försöker dom lura sig själva att det var Ukraina som startade kriget
Men det finns bara en att skylla på och det är nassen putin.
Citera
2025-02-21, 10:56
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och nu försöker dom lura sig själva att det var Ukraina som startade kriget
Men det finns bara en att skylla på och det är nassen putin.

Nixi pixi. "Inte en tum öst" sa Gorbachev. Sen får du inte glömma Euromajdan som verkligen visade färg.

Nej. Du får finna dig i att Putin är framtiden och solen. Oavsett vad din mamma sa att du skulle säga.
Citera
2025-02-21, 11:02
Medlem
Ja naturligtvis.

Ryssarna gick in med försvarskanoner
Citera
2025-02-21, 11:05
Medlem
BananKlases avatar
Citat:

Titta på den här dokumentären så kan du återkomma
VARNING för brutala scener
https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f
Citera
2025-02-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Titta på den här dokumentären så kan du återkomma
VARNING för brutala scener
https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f

Frågan blir fortfarande? Varför gjorde Putin detta. Har styr världens största land och och styr relationen mellan Ryssland och den mindre Ukraina.

det är väl minst 300-400.000 människor som dött för Putins imperiebygge och jag noterar att majoriteten är ryssar. Vad har han vunnit, eller tror sig skulle vinna?

Har Ryssland säkerhet blivit bättre visavi USA och Kina?
Citera
2025-02-21, 11:17
Avstängd
Jag blir otroligt rädd när jag ser hur europa konstant skapat en sämre ekonomi.
Ett EU som trott på USA och inte minst Nato.
De vänsterliberala krafterna har drivit en förödande agenda.
Nu har det gått så långt att man invaggat befolkningen i att Ukraina är ett land som helt oskyldigt invaderats av Ryssland i en fullskalig invasion.

Det har gått så långt att politiker på fullt allvar tror att det är precis på det viset.

Aldrig har jag hört eller bevittnat någon seriös diskussion där man diskuterat hur regimem som tog makten via en olaglig statskupp 2014 verkat i landet.

Hur de brutit ingångna avtal, (Minsk och Budapestavtalet).

Hur man med våld attackerat och skjutit civila i de rysktalande områderna i östra Ukraina.
Hur de begränsats sina mänskliga rättigheter. Hur de olagligt försökte ta kontrollen av hela Krim.

Ett land som varit involverad i djup korruption och mutor.

Aldrig har den diskussionen fått föras eller hörts. Det hhar varit locket på.

Jag noterar att många här på FB likt media provocerar och på alla sätt försöker dementera detta, men kan inte motbevisa detta, just p.g.av att det är bevisad fakta.
Då försöker man frångå ämnet och övergå till pajkastning vilket vi ser otroligt mycket av just nu.

När sanningen kommer komma fram, vilket fler och fler börjar förstå, kommer domen bli hård mot både EU och våra politiker. Hur kunde man acceptera att det fick gå så här långt?
Hur kunde europa under tre års tid aldrig yppa något om fredsförhandlingar?
Varför vägrade europa och USA fredsförhandlingar innan Ryssland tröttnade?
Hur kan man fortfarande idag hävda att mer vapen och ammuniton är den rätta vägen framåt?
Man har utan minsta bevis hittat på en hel drös med lögner om Ryssland.
Man säger att Rysslands ekonomi är i botten.
Men ändå säger de att Ryssland när som helst kan invadera ett annat land??
Enda sabotaget som bevisats vad det härrör ifrån är sabotaget mot Nordstream i östersjön som efter utredning kunde fastställa att det var den ukrainska säkerhetstjänsten.

Jag anser att även hotet är ett påhitt i rent propagandasyfte.

Nu när USA fått en president som ser igenom allt detta är givetvis besvikelsen stor i de vänsterliberala leden.

Vi kommer få se en kaskad av förolämpningar och än mer falsk propaganda.
Men har vi tur kommer sanningen och rättvisan segra.
Det är bara att sitta still i båten.
Citera
2025-02-21, 11:18
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Du hallucinerar, juli 1945 höll storbritannien val.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/1945_United_Kingdom_general_election
Jag skrev fel. Men faktum kvarstår. Det var efter VE day. Bara Japan höll ut borta i Stilla Havet. I övrigt stämmer det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in