Citat:
Ursprungligen postat av
Oops2000
här tror jag trump har fel. det är dock bra att han vill ha fred i ukraina. stryp alla pengar o vapen till zelensky.
Eftersom alla bara killgissar här och i världen så gör väl jag då samma.
1. Trump har blåst Putin och allt handlande om att pressa Ukriana att sälja ut sitt land, som de själva presenterade i September förra året till Biden, som inte nappade uppenbart på det feta kontraktet som slängdes upp,
att Ukraina ville få garantier för sin överlevnad i utbyta av jordartsmineraler och liknande.
Trump som är en affärsman ville få ett bättre bud och lurade in Putin och Ryssland i leken för att få ett ännu bättre bud,
samt att mineralerna finns som mest i det ockuperade Donetsk och det ger ytterliggare spekulationer från mig.
2. Plan B kan varit att få ta del av jordartsmetallerna via Putin i fall Ukraina vägrade gå med på hans nya skambud, och därmed win win att få tag i dem oavsett vad som än händer i "fredförhandlingarna".
Läste att ett enda F35 stridsplan behöver 400kg av jordsartsmetall som USA inte har av alls, medan Kina sitter på nästan all nuvararde brytning av just dessa. Lithium är för överigt inte lika svår längre och priset har fallit med 90% på väldsmarknaden,
Men grafit och Donetsk kan ni googla på så hittar ni källor till allt jag här spånar om då jag inte vill lägga länkar till något där själva budbäraren blir skjuten som ett vanligt tråkigt Flashback svar--....
3. Om vi har is i magen 
(ironi, men ändå allvar) så kanske vi kan se något postivt av det hela och att det var en smart förhandling som många såklart missar då vi inget vet någon av oss, eller så är jag helt ute och cyklar här delvis men inte helt vill jag tro, vilket jag även har sagt mig ev. göra inledningvis. Jag har försiktigt öppnat för just detta sedan gårdagens vändning i just denna sakfråga och är knappast varken Trumpist eller Putinist, endast nyfiken och har knappast något att säga till om på jorden att ens ta ställning inom geopolitiken, vilket jag är medveten om och låtsas inte kunna eller veta något bättre än väldledarna som kan räknas på en hand.
Frågor på detta?