Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-21, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Har precis läst på mer om JD Vance och det stämmer inte. Trodde han var en broiler först, men han har delat Kremlnarrativet från krigets början. Det är en liten grupp som är väldigt ryssvänliga i Trumps ministär. Det är JD Vance, Tulsi Gabbard och något Trucker Carlsson. Konstiga namn verkligen. Men skillnaden ska vara att förra Trump hade en massa "reaganister" runt sig men dem har har han gjort sig av med. Skriver Guardian, som ju är en engelsk tidning så de har säkert koll.

Detta avtal har de ingått bara för att Trump ska kunna riva upp det och yla: "Han har lurat oss" om Zelenskyj. Ska bli spännande att se om jag har rätt.
Det är just detta som är problemet nu. Trump omger sig med figurer som svalt Kremls lögner.
Citera
2025-02-21, 06:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Det är just detta som är problemet nu. Trump omger sig med figurer som svalt Kremls lögner.

Jag kan ha fått lite om bakfoten eftersom engelskan var komplicerad men en sak är klar. Trumps hårda Kremlkärna består av de tre: Trucker Karlsson, Tulsi Gabbard och JD Vance, förutom Trump själv.
Citera
2025-02-21, 06:51
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Hittar man sällsynta jordmetaller i sitt land
Då är det ens eget fel att USA invadera ..

Så måste vår slutsats bli
dock kan USA inte invadera Ukrania
Men då är Ukranias eget fel att de får en Ribbentrop-Trump Deal

Eller olja
Citera
2025-02-21, 07:01
Avstängd
"Trump varnar Zelenskyj: Agera snabbt – annars kan Ukraina gå förlorat"

Detta är en väldigt kryptisk mening. Vad menas? MSM-media verkar inte se det underliga. Vad menar Trump? Det ligger en inbäddat hot. Kan bara finnas en förklaring. Zelenskyj måste ställa upp på Trumps avtal om fred (fast kommer Ryssland att skriva under?). Om INTE kommer Trump stänga av GPS och Starlink och Zelenskys drönare är då helt odugliga.
Trump kan närsomhelst koppla bort GPS och Starlink och då har Zelenskyj förlorat. Ryssland behöver inte GPS, de har sitt eget system.
Citera
2025-02-21, 07:15
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag har ju sagt det.hela tiden. Att.ni inte förstår något på tre år

Det gör dom aldrig kamrat!

Ahhh ljuva tider vi har framför oss. Putin är framtiden och ljuset. Han är den som tar oss till fulla vetefält och arbete åt alla. Det vill säga en vettig framtid för Proletärer!
Citera
2025-02-21, 07:38
Medlem
Så hände det. USA fick sin första diktator, som kommer att hemsöka hela västvärlden.

Men världens övriga diktatorer jublar. Plötsligt är USA inte deras motståndare längre utan deras bundsförvant.
Citera
2025-02-21, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jag kan ha fått lite om bakfoten eftersom engelskan var komplicerad men en sak är klar. Trumps hårda Kremlkärna består av de tre: Trucker Karlsson, Tulsi Gabbard och JD Vance, förutom Trump själv.
Frågan är hur mycket oreda dessa hinner, och kan, ställa till med och hur mycket mer traditionella republikanska representanter kan bromsa dessa Putinister? Det måste ju finnas ett enormt motstånd mot att ge efter för ryssen och djupare förståelse för hur ovärderlig den transatlantiska försvarsalliansen är bland kongress, senat och representanthus.
Sen är ju den stora frågan, är detta Trumpisk blandning av korten, lismande inför motparten, uppkastning av röriga tankar som i slutändan resulterar i mer moderata beslut? Precis som förra presidentperioden.
Citera
2025-02-21, 07:43
Medlem
Faktum är att det är Ukraina som startade kriget och vilken sund människa som helst förstår det. Om ni inte läst media så hade ni tycks så också. Att Ukraina började trycka för att gå ned i Nato är en stark anledning för Ryssland att attackera Ukraina. Det vet Nato, det vet Ukraina. Men man valde det ändå. Man väntade sig bara inte att ryssarna skulle agera så starkt. Vi måste börja ifrågasätta Natos intentioner också istället för att bara hata på Ryssland
Citera
2025-02-21, 07:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag har ju sagt det.hela tiden. Att.ni inte förstår något på tre år

Exakt, alla tänker att den där gubben skall vi inte lyssna på. Ändå har du rätt. Och du har sagt samma sak i tre år. Lyssna på polisen brukar jag säga. Men ingen vill lyssna.
Citera
2025-02-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedudeson2024
Faktum är att det är Ukraina som startade kriget och vilken sund människa som helst förstår det. Om ni inte läst media så hade ni tycks så också. Att Ukraina började trycka för att gå ned i Nato är en stark anledning för Ryssland att attackera Ukraina. Det vet Nato, det vet Ukraina. Men man valde det ändå. Man väntade sig bara inte att ryssarna skulle agera så starkt. Vi måste börja ifrågasätta Natos intentioner också istället för att bara hata på Ryssland
Om Ukraina vill gå med i Nato ska Ryssland skita totalt i det. Precis som jag skiter totalt i ditt medlemskap i den lokala bastuklubben.
Citera
2025-02-21, 07:51
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Dom betalar ju. Knappast deras manlighet som lockar.
Ps
Inte ”dem”, ”de”. Innan du lärt dig skillnaden så föreslår jag att du använder ”dom” och inte låtsas vara bildad.

Type error telefonen.
Ja de är säkert riktigt skärrade av din manlighet.
Citera
2025-02-21, 07:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så hände det. USA fick sin första diktator, som kommer att hemsöka hela västvärlden.

Men världens övriga diktatorer jublar. Plötsligt är USA inte deras motståndare längre utan deras bundsförvant.

Visst, men samtidigt darrar de. Som Millei, galningen i Argentina. Han älskar Trump, men frågan är vad Trump tycker om honom? Ingen vet var de har honom, förutom dem han verkar gilla, som Netanyahu. Fast gilla och gilla? Trumpen gillar Netanyahu för att hämnas på Biden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in