Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-21, 00:16
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det är dags att dumpa Nato.
Istället England, Frankrike, Tyskland, Polen, baltländerna och Norden tillsammans mot Ryssland.

Nato har dumpat sig själv, maken till papperstiger har sällan skådats. Dess enda syfte är att vi ska köpa enormt överskattat och halvt fungerande krigsmateriel från USA’s dysfunktionella militära industrikomplex.

En europeisk försvarsallians kommer heller aldrig fungera och vi har dessutom inget att försvara oss mot.

Putin kommer nu av strategiska skäl sträcka ut handen till Europa, tyskarna kommer nappa direkt med förhoppning om att få igång sin industri igen med ryska naturresurser.

Relationerna mellan övriga EU länder och Ryssland kommer vara fortsatt frostig ett tag. Putin har bara att tjäna på att nu vara den större mannen än våra krigshetsande gläfsande chihuahuor i EU-parlamentet - som baserat hela sin politiska karriär på narrativet om den farlige ryssen.
Citera
2025-02-21, 00:29
Medlem
Jag får lite intrycket av att även MAGAs tycker att Trumps kommentarer var lite väl idiotiska. Jävlas med Kanada kunde kanske ses som lite kul, men krig är allvarligare. Särskilt som han framstår som Putins bitch.
Citera
2025-02-21, 00:50
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Jag får lite intrycket av att även MAGAs tycker att Trumps kommentarer var lite väl idiotiska. Jävlas med Kanada kunde kanske ses som lite kul, men krig är allvarligare. Särskilt som han framstår som Putins bitch.
Inte bara MAGAs (vilka jag definierar som den lägre socialklassen hos Trumps följare).

Även några av de smartaste personer som stött Trump, såsom Sir Niall Ferguson, har klagat (vilket imorse ledde till att JD Vance förklarade att Professor Ferguson I botten är globalist)
Citera
2025-02-21, 01:07
Medlem
Trump är Mr 2, på hemmaplan är det Musk som bestämmer och där ute är det Putin som bestämmer över honom.
Gubbjävel!
Citera
2025-02-21, 01:17
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudamanniskan
Trump är Mr 2, på hemmaplan är det Musk som bestämmer och där ute är det Putin som bestämmer över honom.
Gubbjävel!
Är det vad som fastslogs på den senaste feministkonferensen?
Citera
2025-02-21, 02:26
Medlem
Comitiums avatar
Trump säger saker och omvärlden är osäker på vad han egentligen menar. Trumps hejdukar och anhängare bemödar sig verkligen om att uttolka Trumps uttalanden till det bästa och vaska fram de geniala tankarna.

Jag kommer osökt att tänka på Mr Chance, the gardiner, som missuppfattas som geniet Mr Chauncy Gardner. Från hans läppar trillar en rad av pärlor när han analysera landets ekonomiska framtid. Fast han egentligen pratar om sina växter. Peter Sellers är strålande som finansorakel. Trump, politikens Mr Chance.

https://www.youtube.com/watch?v=YgGvd1UPZ88&ab_channel=SergeChaly
Senast redigerad av Comitium 2025-02-21 kl. 02:31.
Citera
2025-02-21, 03:55
Medlem
Kaptagons avatar
Kan detta likna situationen när Trump tävlade med Kim Jong Un? Då hotade de varandra med kärnvapen, och många trodde att ett kärnvapenkrig var nära. I slutändan blev de dock vänner, och Trump beskrev Kim som en fantastisk person.

Den här gången inledde Trump konflikten när Zelensky inte accepterade det första erbjudandet om naturresurser som skulle tillfalla USA. Nu kommer förhandlingarna att inledas, och de kommer förmodligen att nå en kompromiss, där Trump kommer att hylla Zelensky som en stor ledare.

Jag skulle inte bli förvånad om Zelensky och hans kabinett har gått igenom "The Art of the Deal" för att kunna hantera Trump på bästa sätt.
Citera
2025-02-21, 06:04
Medlem
MyJustices avatar
Hittar man sällsynta jordmetaller i sitt land
Då är det ens eget fel att USA invadera ..

Så måste vår slutsats bli
dock kan USA inte invadera Ukrania
Men då är Ukranias eget fel att de får en Ribbentrop-Trump Deal
Citera
2025-02-21, 06:08
Medlem
Polis2010s avatar
Jag har ju sagt det.hela tiden. Att.ni inte förstår något på tre år
Citera
2025-02-21, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Inte bara MAGAs (vilka jag definierar som den lägre socialklassen hos Trumps följare).

Även några av de smartaste personer som stött Trump, såsom Sir Niall Ferguson, har klagat (vilket imorse ledde till att JD Vance förklarade att Professor Ferguson I botten är globalist)

Ja, det var också olyckligt, att Vance skulle stötta Trumps dumheter och också smutsa ner sig.

Det håller att komma dragandes med "Trump spelar 5d chess" på hemmaplan där kritikerna är de vänsterblivna, vars utbrott enbart stärker stödet för Trump, men internationellt så ser han bara ut som en idiot.

Och jag hör själv till de som är positiv till Trump, men kanske mer som ett fenomen än för hans karaktär.
Citera
2025-02-21, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Du är bara naiv om du tror att Ryssland kommer att nöja sig med smådelar eller hela Ukraina. Detta är bara första steget. Vi ska alla dö någon gång och vad är din lösning att bara låta Ryssland hållas och ta över hela världen för att man är reda att offra ryska liv?

De kommer inte att ta över hela världen. Jag lovar dig. Om du inte märkt det så är det främst USA framför alla andra som har ägnat sig åt sådant genom att lägga sig överallt, påverka politik, styra genom ekonomiska medel osv. Och egentligen är väl det enda viktiga att man har ett bra liv? Jag skiter fullständigt i vilket land jag bor i så länge jag har det bra och slipper krig. Lägger inget värde i nationen i sig utan i mitt liv och andras liv.

Ja jag är då inte intresserad att dö för något land! Det är typ det sista jag bryr mig om. Jag älskar människor, platser osv men inte nationsgränser. Samhörighet kan man känna på olika sätt och i olika konstellationer. Jag förstår den praktiska betydelsen av en nation men det är inget jag vill dö för. Vill du det är det upp till dig, du kan säkert bli inkallad till Ukraina snart. Jag tror ärligt talat inte att Sverige kommer vara lika intresserade av detta när det är svenskar som ska kallas in som kanonmat. Detta kan pågå i evigheter. Ryssland är ett enormt land med enorma resurser. Det bästa för alla är fredsförhandlingar. Det borde skett för länge sedan. Nu lär de inte bli så bra för Ukraina tyvärr, men Europa har inte resurserna att fortsätta detta utan USA. Det är vad jag tror.

Stormakter är stormakter… man kan tycka vad man vill men man måste förhålla sig till det och leva i verkligheten och göra det bästa av det.
Senast redigerad av Grantoppen2 2025-02-21 kl. 06:42.
Citera
2025-02-21, 06:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Ja, det var också olyckligt, att Vance skulle stötta Trumps dumheter och också smutsa ner sig.

Det håller att komma dragandes med "Trump spelar 5d chess" på hemmaplan där kritikerna är de vänsterblivna, vars utbrott enbart stärker stödet för Trump, men internationellt så ser han bara ut som en idiot.

Och jag hör själv till de som är positiv till Trump, men kanske mer som ett fenomen än för hans karaktär.

Har precis läst på mer om JD Vance och det stämmer inte. Trodde han var en broiler först, men han har delat Kremlnarrativet från krigets början. Det är en liten grupp som är väldigt ryssvänliga i Trumps ministär. Det är JD Vance, Tulsi Gabbard och något Trucker Carlsson. Konstiga namn verkligen. Men skillnaden ska vara att förra Trump hade en massa "reaganister" runt sig men dem har har han gjort sig av med. Skriver Guardian, som ju är en engelsk tidning så de har säkert koll.

Detta avtal har de ingått bara för att Trump ska kunna riva upp det och yla: "Han har lurat oss" om Zelenskyj. Ska bli spännande att se om jag har rätt.
Senast redigerad av simson12 2025-02-21 kl. 06:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in