Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Du är bara naiv om du tror att Ryssland kommer att nöja sig med smådelar eller hela Ukraina. Detta är bara första steget. Vi ska alla dö någon gång och vad är din lösning att bara låta Ryssland hållas och ta över hela världen för att man är reda att offra ryska liv?
De kommer inte att ta över hela världen. Jag lovar dig. Om du inte märkt det så är det främst USA framför alla andra som har ägnat sig åt sådant genom att lägga sig överallt, påverka politik, styra genom ekonomiska medel osv. Och egentligen är väl det enda viktiga att man har ett bra liv? Jag skiter fullständigt i vilket land jag bor i så länge jag har det bra och slipper krig. Lägger inget värde i nationen i sig utan i mitt liv och andras liv.
Ja jag är då inte intresserad att dö för något land! Det är typ det sista jag bryr mig om. Jag älskar människor, platser osv men inte nationsgränser. Samhörighet kan man känna på olika sätt och i olika konstellationer. Jag förstår den praktiska betydelsen av en nation men det är inget jag vill dö för. Vill du det är det upp till dig, du kan säkert bli inkallad till Ukraina snart. Jag tror ärligt talat inte att Sverige kommer vara lika intresserade av detta när det är svenskar som ska kallas in som kanonmat. Detta kan pågå i evigheter. Ryssland är ett enormt land med enorma resurser. Det bästa för alla är fredsförhandlingar. Det borde skett för länge sedan. Nu lär de inte bli så bra för Ukraina tyvärr, men Europa har inte resurserna att fortsätta detta utan USA. Det är vad jag tror.
Stormakter är stormakter… man kan tycka vad man vill men man måste förhålla sig till det och leva i verkligheten och göra det bästa av det.