2025-02-16, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vägrade ge mitt personummer när jag var på en foodcourt och skulle käka mat, varpå snuten då blir arg och flippar ur, jag frågar om jag är frihetsberövad och då svarar han inte, då vill jag gå då flippar han ur och kallar på förstärkning jag frågar då igen är jag frihetsberövad då svarar han ja nu är du det vi misstänker att du är narkotikapåverkad, bara för jag inte gav personummret, ren och skär polisstat.

Hur som helst, jag orkade inte tjafsa gav personummer eftersom de då sa att jag var misstänkt för narkotika, gav dom piss orkade inte tjafsa och min statistik gällande röka ser ut såhär.

1 januari rökte jag efter 4-6 månaders frånvaro, sedan rökte jag igen runt 4-5 Januari och sedan sista gången var det 8-10 januari, dvs tre tillfällen i Januari månad,

De tog piss på mig 14 februari.

Höll igång med regelbunden träning 12 dagar innan jag tog piss, skulle inte vilja påstå att jag är överviktig utan mer normal.

Vet att detta med Ämneomsättning spelar stor roll men vet dessvärre inte hur bra min fungerar så min fråga är ser det ljust ut?

Rent spontant tog jag pissprovet för jag kände mig ganska säker på att det skulle vara negativt, nu såhär i efterhand tyckte jag det var dumt jag borde bara tagit blodprov så att jag skulle slippa denna onödiga stressen som präglat mig, vem vill liksom åka dit på en bot och en prick på registret.

Frågade på plats om det var positivt eller negativt varpå han svarade att han inte kunde ge svar nu direkt, detta var sekunden efter jag pissade och ingen sticka var synlig dvs testade inte med någon sticka.

Ska inte säga för mycket men jag tror att du är clean. Rökte ca 30g(kanske mer till och med) på 20 dagar och det sista var 12:e jan. Är negativ den här veckan och då borde du vara det tidigare
Citera
2025-02-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pljeska-vica
God kväll! Jag har rökt i två år i princip dagligen, med två-tre uppehåll under förra året på cirka 1-3 veckor, jag har hittills varit drogfri i två veckor och har ett drogtest(urin) i början på nästa vecka. Jag är 160cm lång och väger just nu runt 53kg. Jag vill tro att min ämnesomsättning & metabolism är fine.

Jag har sedan beskedet kommit simmat/bastat/promenerat och druckit massa citronvatten & grönt te.

Hur tror ni mina chanser ser ut? Kan jag göra något annat för att förbättra mina chanser? Tacksam för svar och hjälp ☺️

Jag hade försökt skjuta upp testet så mycket du kan. Beställ även egna test på 20ng/ml.

Om du ändå måste göra testet så hade jag fått i mig så mkt kalorier som möjligt 1-2 dagar innan, innan testet hade jag även druckit så mycket vatten som möjligt och pissat så många gånger som möjligt.
Citera
2025-02-16, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Quantisal verkar ha börjat med även mitragynin på sina salivswabs. Iallafall om jag ska tro på abc labs men kollar man på karolinska som analyserar proven (enligt provtagaren) så finns inte mitragynin med i deras stora screening med quantisal.

Hur torsk är man om man sög på bomullspinnen imorse och drack kratom igår?
Hur gick det?

Sry. Såg att jag redan frågat nu. Tacksam för svar här lr dm dock.
Citera
2025-02-17, 04:05
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobarj3
Ska inte säga för mycket men jag tror att du är clean. Rökte ca 30g(kanske mer till och med) på 20 dagar och det sista var 12:e jan. Är negativ den här veckan och då borde du vara det tidigare

Har hört att de är olika från kropp till kropp hur bra ämnesomsättning man har.
Citera
2025-02-17, 18:33
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Vägrade ge mitt personummer när jag var på en foodcourt och skulle käka mat, varpå snuten då blir arg och flippar ur, jag frågar om jag är frihetsberövad och då svarar han inte, då vill jag gå då flippar han ur och kallar på förstärkning jag frågar då igen är jag frihetsberövad då svarar han ja nu är du det vi misstänker att du är narkotikapåverkad, bara för jag inte gav personummret, ren och skär polisstat.

Hur som helst, jag orkade inte tjafsa gav personummer eftersom de då sa att jag var misstänkt för narkotika, gav dom piss orkade inte tjafsa och min statistik gällande röka ser ut såhär.

1 januari rökte jag efter 4-6 månaders frånvaro, sedan rökte jag igen runt 4-5 Januari och sedan sista gången var det 8-10 januari, dvs tre tillfällen i Januari månad,

De tog piss på mig 14 februari.

Höll igång med regelbunden träning 12 dagar innan jag tog piss, skulle inte vilja påstå att jag är överviktig utan mer normal.

Vet att detta med Ämneomsättning spelar stor roll men vet dessvärre inte hur bra min fungerar så min fråga är ser det ljust ut?

Rent spontant tog jag pissprovet för jag kände mig ganska säker på att det skulle vara negativt, nu såhär i efterhand tyckte jag det var dumt jag borde bara tagit blodprov så att jag skulle slippa denna onödiga stressen som präglat mig, vem vill liksom åka dit på en bot och en prick på registret.

Frågade på plats om det var positivt eller negativt varpå han svarade att han inte kunde ge svar nu direkt, detta var sekunden efter jag pissade och ingen sticka var synlig dvs testade inte med någon sticka.

Jag sätter mina stålar på att du klarar dig galant. Jag själv rökte 15-20g senast 17jan och tog ett 20ng test i lördags (15 feb). Visade ett starkt negativt streck som kom nästan omedelbart. Jag tränar också rätt ofta.

Fasiken vad korkat att fråga om det var positivt eller negativt när du tog provet. Det är bra att tänka efter ett par gånger innan man säger något. Det är väldigt sällan man ångrar att man var tyst jämfört med när man öppnade truten.
Citera
2025-02-18, 15:41
Medlem
Tjena. Har suttit och läst en hel del nu men det är väldigt olika svar och med dagens nya stickor som testar uppåt 17st vad jag hört så frågar jag er nu (mod får radera om det är opassande eller tycker jag ska läsa runt mer ) hur stor är chansen att intag av gabapentin, 1200mg igår och 1200mg idag syns på UP imorgon? Alltså 24h efter intag.. som använder sig av 10/17 sticka tror jag men de har även singel stickor för andra substanser säger dom. Vissa säger att det kan ge utslag på pregabalin så hur orolig blr jag vara över det? I vissa fall använder dom även salivstickan och den vet jag inte alls hur den funkar så ni får gärna hjälpa mig här nu. Börjar få lite panik nu och det står rätt mkt på spel för mig. Två dygn har jag förstått att gaba syns i upptill två dygn, vad säger ni om det? Må bäst allihopa
Citera
2025-02-18, 23:39
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag sätter mina stålar på att du klarar dig galant. Jag själv rökte 15-20g senast 17jan och tog ett 20ng test i lördags (15 feb). Visade ett starkt negativt streck som kom nästan omedelbart. Jag tränar också rätt ofta.

Fasiken vad korkat att fråga om det var positivt eller negativt när du tog provet. Det är bra att tänka efter ett par gånger innan man säger något. Det är väldigt sällan man ångrar att man var tyst jämfört med när man öppnade truten.

Jag var ganska säker på att jag var ren annars hade jag aldrig tagit pissprov eller för den delen ställt den frågan eftersom allt man säger kan ju såklart användas emot en.

Använder polisen också 20ng test?

Kollade med chatgpt och de svarade såhär:

n. Vanligtvis används 50ng/ml som screeninggräns för cannabinoider (THC) i urintester. Om testet visar positivt vid denna nivå, skickas det vidare för konfirmationstest med en lägre gräns på 15ng/ml genom en mer exakt analysmetod, t.ex. GC-MS (gas-kromatografi/masspektrometri).

Gränsvärden kan variera beroende på drogtyp och testmetod, men generellt gäller:

THC (cannabis): 50ng/ml (screening), 15ng/ml (bekräftelse)
Citera
2025-02-19, 11:39
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jag var ganska säker på att jag var ren annars hade jag aldrig tagit pissprov eller för den delen ställt den frågan eftersom allt man säger kan ju såklart användas emot en.

Använder polisen också 20ng test?

Kollade med chatgpt och de svarade såhär:

n. Vanligtvis används 50ng/ml som screeninggräns för cannabinoider (THC) i urintester. Om testet visar positivt vid denna nivå, skickas det vidare för konfirmationstest med en lägre gräns på 15ng/ml genom en mer exakt analysmetod, t.ex. GC-MS (gas-kromatografi/masspektrometri).

Gränsvärden kan variera beroende på drogtyp och testmetod, men generellt gäller:

THC (cannabis): 50ng/ml (screening), 15ng/ml (bekräftelse)

Skräpgpt är ute och cyklar. 20ng är det vanliga nuförtiden. Både på stickor och sådant som skickas till lab. 25ng kan det även vara ibland. Polisen använder INTE 50ng. Vare sig på stickor eller lab. Sedan brukar det vara 10ng eller 15ng på verifikation.
Citera
2025-02-19, 14:48
Avslutad
tjena! skall försöka skaffa mig en adhd diagnos då jag är i desperat behov av medicin och verkligen tror att jag har det. dock tar de alltid ett drogprov först för att se att man inte är drogsökande.

tar medikinet, 60 mg, ungefär 2 gånger i månaden och är rädd att detta ska synas, vilket hade fuckat mig totalt. har inget datum på när ja ska lämna, då jag tänkte kolla om det var lugnt först innan jag lämnar. har haft ett uppbehåll sen början av januari. kommer detta synas, och finns det risk att de tar hårprov på en privat klinik? 169 cm, ungefär 63 kg.
Citera
2025-02-19, 15:38
Medlem
flashbackkalles avatar
Hur länge sitter tramadol/lyrica i urin och blodet?

Tacksam för svar
Citera
2025-02-19, 23:51
Medlem
Hej!

Jag har rökt två vejps av thcnm (0,5 ml) och en nano9 prerolled under en period av 2 veckor varav sista blosset den 9 februari.
Jag har nu blivit kallad på pissprov inom sjukvården den 21/2.

Jag läste nu att thcnm och annan fejkcannabis kan ge utslag på urinprov på exakt samma sätt som vanlig cannabis och detta gör mig väldigt nojjig såklart.

Tiden innan jag har rökt dessa så har jag varit helt clean i många år.

Vågar jag lämna UP nu på fredag eller finns det en risk att jag fortfarande är positiv?
Citera
2025-02-20, 18:32
Medlem
Fredagsnatt 15/2 ca 04- 06 lördag morgon mellan dom tiderna tog 5 iktrovil varit ren länge inte käka Benz på 2 år visst ren måndag den 24/2 snälla snabbt svar. Vissa säger det syns upp till 2 veckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in