2025-02-20, 16:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Har detta snusk hnt p en av restaurangerna, eller p ett flertal?
Enligt uppgift frn AB s str det s hr,
OBS lst artikel fr vidare lsning

"Minst 65 Maxrestauranger har ftt anmrkningar frn kommunernas livsmedelskontrollanter de senaste tv ren. Det handlar bland annat om ingrodd smuts, mgel och rttbajs."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...snusket-pa-max

Hr r mer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...box=1739864195
Citera
2025-02-20, 16:55
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Jo, de r snabba de dr maskinerna men man ska ju ocks ta loss sitsarna, bra dessa frn toaletten genom restaurangdelen och sedan in i diskrummet. Mjligen mste de kanske kna sig igenom tillagningskket ocks p sin vg till diskrummet. Det tar sin lilla tid och tnk s himla frscht med alla urin-, spott- krks- och avfringsdroppar som rinner av sitsarna nr de gr... Herrejsses amalia !

Absolut, jag frsvarar det inte p ngot stt - bara att det r fullt mjligt med lata/"kreativa" personer som gr en sdan hr grej. Finns betydligt vrre saker n det liksom. Ett enda avsnitt av Gordon Ramsey nr han styr upp taskig restaurang br rcka fr att snabbt se hur ingrott och hlsovdligt det kan bli.
Citera
2025-02-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Var inne och tittade, tyckte mest det handlade om smsaker, ven om det r viktigt att hygienen skts.
Citera
2025-02-20, 16:59
Medlem
lunarluddes avatar
Vidrigt, men inte frvnad nr det gller dessa resturangkedjor, skulle inte vilja veta vad maten har gtt igenom genom ren nr man tit p dessa stllen.

Hur fan tnker personalen som lgger toasitsar i diskmaskinen? frsvarar inte Max men mnga av felen Aftonbladet har tagit upp handlar om att Max personalen saknar empati fr andra mnniskor och utstter kunderna fr det hr svineriet, vidrigt minst sagt.

Hur fan kan man utstta andra mnniskor fr snt hr? dom s.k Max anstllda berttar stolt i tidningarna hur dom utstter kunderna fr det hr vidriga skiten.
Citera
2025-02-20, 17:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Var inne och tittade, tyckte mest det handlade om smsaker, ven om det r viktigt att hygienen skts.
Ls vidare till det jag hnvisade till.

Jag kommer ALDRIG mer beska en MAX restaurang.
Det tar tid att bygga upp ett varumrke men snabbt att ta dd p det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...box=1739864195
Citera
2025-02-20, 17:07
Medlem
BallaBellas avatar
Undrar om pappa Kurt vnder sig i sin grav nu.
Frun Malin r glad och hller hrt i sina mrkesvskor frn Herms och LV.
Hon har ftt sina pengsar frn fretaget.
Snerna frvaltar inte arvet vl.
Mycket vill ha mer istllet fr att gra ngot bra av det man har och se till att varumrket signalerar ngot rent och frscht.
Det r ett val.

Istllet vljer man att kra ner det i botten.
Skitigt och sunkigt!
Citera
2025-02-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ls vidare till det jag hnvisade till.

Jag kommer ALDRIG mer beska en MAX restaurang.
Det tar tid att bygga upp ett varumrke men snabbt att ta dd p det.
Som jag skrev, jag lste, men hittade bara smsaker som skitigt galler p ismaskinen. Kollade sklart inte igenom varenda restaurang.

Har du ngot exempel p ngot riktigt vidrigt?

ter inte heller p Max, om det inte r ett mste. Men det beror frmst p att smaken inte tilltalar mig.
Citera
2025-02-20, 17:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Som jag skrev, jag lste, men hittade bara smsaker som skitigt galler p ismaskinen. Kollade sklart inte igenom varenda restaurang.

Har du ngot exempel p ngot riktigt vidrigt?

ter inte heller p Max, om det inte r ett mste. Men det beror frmst p att smaken inte tilltalar mig.
Enligt vad som redovisats tvttar man toasitar i diskmaskinen fr matberedningssaker.
Anvnt samma skurtrasor till toaletter som till ytor vi matlagning.
Det finns massor att lsa. Enbart ckligt.
Och att personalen fr skriva p tystnadsavtal.

"Nr man rengr milkshake-maskinen tmmer man ut innehllet i en hink och hller sen tillbaka det. Om det r samma hink som man anvnder fr att tmma avloppsvatten och tvtta bort fgelbajs frn borden p uteserveringen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...39864195<br />
Citera
2025-02-20, 17:20
Medlem
Citat:
Enligt vad som redovisats tvttar man toasitar i diskmaskinen fr matberedningssaker.
Anvnt samma skurtrasor till toaletter som till ytor vi matlagning.
Det finns massor att lsa. Enbart ckligt.
Och att personalen fr skriva p tystnadsavtal.

"Nr man rengr milkshake-maskinen tmmer man ut innehllet i en hink och hller sen tillbaka det. Om det r samma hink som man anvnder fr att tmma avloppsvatten och tvtta bort fgelbajs frn borden p uteserveringen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...39864195<br />
Du pratar allts nu helt pltsligt om annat n vad det finns fr anmrkningar frn Livsmedelskontrollanter. Allts ngot helt annat n det du lnkade till, och som i alla fall jag har svarat p.

Det jag hittade dr var endast smsaker som skitigt galler p ismaskinen. Kunde inte hitta ngot om rttbajs, men uppenbart har det hittats. Men kanske i ngot soprum, vad vet jag? Knner att jag inte har vare sig tid eller lust att g igenom allt som str i artikeln du hnvisar till gllande anmrkningar. Men citera grna!

Citat:

"Minst 65 Maxrestauranger har ftt anmrkningar frn kommunernas livsmedelskontrollanter de senaste tv ren. Det handlar bland annat om ingrodd smuts, mgel och rttbajs."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...snusket-pa-max
Senast redigerad av Stiffinger 2025-02-20 kl. 17:23.
Citera
2025-02-20, 17:25
Medlem
knullklassons avatar
Tankade bredvid en Max i dag, det var ganska mycket folk dr inne. Ngot anmrkningsvrt! Hade ju nstan trott att stllet skulle vara tomt.
Citera
2025-02-20, 17:26
Medlem
different_trips avatar
Hur kan man tro att snt hr inte kommer fram till slut?

Vissa saker lter helt jvla sjuka.
Citera
2025-02-20, 17:36
Medlem
Jag tror mer p att mcd/Burger King ligger bakom detta d dom tappar ver hela Sverige till just max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in