2025-02-20, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Fred till varje pris. Skit i folkrätt, krigsbrott och annekteringar. Bara ge bort delar av Ukraina till Ryssä och låt USA utpressa landet på mineraler.

Du har svalt betet och det är inget fel med det, Ukraina ska vara glada om de får kalla sig ett land framöver,,,
Citera
2025-02-20, 01:19
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Rimligt att ge Ukraina vapen så länge deras folk vill ha det att försvara sig med. Europa behöver inte kriga, det går bra att långsamt svälta fienden med sanktioner och åter sanktioner. Medelklassen i Moskva har ännu bara fått nosa på isoleringen väst kan utsätta dem för.

Kriget är sedan länge förlorat. Sanktionerna har inte alls bitit som man hoppades, trots det historiskts sett varit västvärldens främsta vapen. NATO är en papperstiger och Pentagon är bara ett stort ineffektivt svart hål i USA’s årsbudget.
Citera
2025-02-20, 01:24
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Du har svalt betet och det är inget fel med det, Ukraina ska vara glada om de får kalla sig ett land framöver,,,
Moskvastaten är stolt över ditt hårda arbete.
Troll.
Citera
2025-02-20, 01:26
Medlem
Ja, det ÄR Ukrainas fel då Z vägrade gå med på att Ukraina skulle bli Neuralt och inte vara med i NATO!!!

PUNKT!
Senast redigerad av Mistyarrow 2025-02-20 kl. 01:30.
Citera
2025-02-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket svammel, håll dig till topic om du tänker citera mig.

1. Trump ljög om att Zelenskyj endast har 4% stöd.
2. Faktum är att Trump själv har lägre stöd än Zelenskyj's stöd på 57%.

EU vill att Ukraina ska delta i förhandlingar och inte nåt jävla nyval som är ren rysspropaganda.

Trumps utspel vittnar om att han sitter i Putin knä som en fähund.

Citera dig? Det var du som började!

Lägg gärna fram lite bättre fakta om du vill diskutera men jag tror inte att det är det du vill.

Det du vill får du stå för själv!

Jag står för mig och allt jag säger och jag är jätteglad att Trump kommer och rör runt i grytan lite grann...

Ukraina skulle upphört som land för länge sedan om inte USA och Europa hade ingripit men nu är det andra tider och vill DU fortsätta kriga är det upp till dig men jag tänker inte gå med på skiten de vill att vi ska vara med på, Punkt
Citera
2025-02-20, 01:34
Medlem
Zelensky = Asperger = Dikltatur!
Citera
2025-02-20, 01:39
Medlem
Parallellerna till Nero eller Caligula känns inte helt osökta. Förra presidentperioden lyssnade han åtminstone på andra. Nu har han omgett sig med ja-säger och diverse clowner.
Citera
2025-02-20, 01:39
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Men om du bodde i Ukraina hade det varit helt ok för dig?

Om jag bodde i Ukraina hade jag varit ursinnig på västvärlden, som ljugit om villkorslöst stöd, uppviglat öppet nazistiska grupperingar istället för neutralitet och pressat mitt folk till att fortsätta utkämpa ett krig som sedan länge varit förlorat.

Ukraina kommer i framtiden förstå att man står mycket närmare Ryssland än de Västeuropeiska länderna - som betraktar alla slaviska folk som några man kan spela ut mot varandra för egen vinning.
Citera
2025-02-20, 01:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Citera dig? Det var du som började!

Lägg gärna fram lite bättre fakta om du vill diskutera men jag tror inte att det är det du vill.
Du förefaller rätt korkad.
Initialt åberopade du nyval i Ukraina.
Varav jag svarade:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rysk propaganda i försök att avsätta Zelenskyj.
Trump har noll rätt att åberopa nåt omval i Ukraina.

Trump ska passa sig då att hans popularitet inte dalar ner mot 4 procent...
Du yrade sen om att gilla läget för att Trump är vald till president i USA.
Rent svammel med andra ord.

"Trump har vunnit valet i USA och det är bara att gilla läget!"

Trump rövslickar nu Putin maximalt.
Varför i helvete skulle Ukraina sen i sin tur gilla läget om han dealar över huvudet på dem med ryska krav som redan finns?

Resonemanget är så absurt att man undrar osökt hur Putinhororna skulle resonera om han vänder blicken mot Sverige.
Antagligen skulle församlingen jubla ändå.
Citera
2025-02-20, 01:45
Medlem
TRUMP och PUTIN ÄR supermakter!!!

Deal with it ASPIE!!!
Citera
2025-02-20, 01:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Parallellerna till Nero eller Caligula känns inte helt osökta. Förra presidentperioden lyssnade han åtminstone på andra. Nu har han omgett sig med ja-säger och diverse clowner.
Eller Sulla, den romerska diktatorn som Musk anser behövs idag.
Om han nu inte rent av tror han är en reinkarnation av...
Kvickt in, reformerade, dräpte politiska motståndare och sen reträtt.
Skulle motsvara hans hans egen tidsbegränsade framfart på 120 dagar.

De är lika störda av hybris bägge två, alldeles nyss och mitt i alla juridiska förvecklingar så citerade Trump... Napoleon.
"den som räddar sitt land bryter inte mot några lagar".
https://x.com/realDonaldTrump/status/1890831570535055759
Citera
2025-02-20, 01:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Gör bort sig

Ja, vill man fortsätta kriga och tycker det är bra så förstår jag men frågan är då också... varför vill Du att vi ska fortsätta kriga och skicka vapen till en nation som hellre skulle behöva vår hjälp i humanitära än politiska frågor och vem är DU att lägga dig i dessa?

Har du stora investeringar i någon vapenindustri, eller?
Han vill låta diktaturen Ryssland stjäla enorma och värdefulla landmassor från en suverän, europeisk demokrati. Ja, han gör bort sig, precis som resterande vatnik-imbeciller.
Senast redigerad av otello 2025-02-20 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in