2025-02-17, 22:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Har vel läst 5-6 böcker nu, är bara en av dem som har haft nåt värde.

Nej, men seriöst att läsa böcker förstör det här för mig, det visste jag också och det var därför jag väntade 1år innan jag gjorde det.

Det ÄR bättre att bara läsa från materialet och tänka helt själv.

Alla teorier jag sett är bara strunt, har egentligen inte så mycket bra att säga om TPs bok heller. I stort sett bara en kopia av sånt som redan framkommit.

Men alla som jobbat med det här ska ha kudos för det helvetsarbete det måste ha varit att få ut alla jävla dokument från svenska imbecilpolisen. Kudos för det. Det respekterar jag.

SE är helt klart en möjlig kandidat. Jag kommer inte runt honom.

Men jag kommer inte längre i det här tror jag.

Det går också att konstatera att polisen själv "planterar" dokument hos vissa journalister och vips kanske man sitter och tapetserar stora MOP-tråden med milslånga inlägg.

Jag tycker lite ödmjukt att något av värde borde kommit fram efter pressträffen med KP om det var SE som mördade OP. Jag har inte hittat något intressant trots att jag efterlyst det i tråden.

Det går inte att komma runt att SE kan vara helt oskyldig heller om man är på det humöret.
Men det har väl redan konstaterats här i tråden antar jag.
Citera
2025-02-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det går också att konstatera att polisen själv "planterar" dokument hos vissa journalister och vips kanske man sitter och tapetserar stora MOP-tråden med milslånga inlägg.

Jag tycker lite ödmjukt att något av värde borde kommit fram efter pressträffen med KP om det var SE som mördade OP. Jag har inte hittat något intressant trots att jag efterlyst det i tråden.

Det går inte att komma runt att SE kan vara helt oskyldig heller om man är på det humöret.
Men det har väl redan konstaterats här i tråden antar jag.

Det är endel «konstigheter» i det här fallt. Jag tänker då på Fauzzi, Björkman, Jeppson och Engström.

Kring dom här är det något konstigt, jag kommer inte dyka in i det, men något är det. Vet INTE vad det är.

Sen inne på Skandia, något är konstigt där också. Vet inget om det heller.

Sen bion.
Citera
2025-02-17, 22:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det är endel «konstigheter» i det här fallt. Jag tänker då på Fauzzi, Björkman, Jeppson och Engström.

Kring dom här är det något konstigt, jag kommer inte dyka in i det, men något är det. Vet INTE vad det är.

Sen inne på Skandia, något är konstigt där också. Vet inget om det heller.

Sen bion.

Det är inte vanligt att alla vittnesmål går att pussla ihop även om de varit med i samma händelse. Olika personer upplever samma sak på olika sätt.

Det finns ganska mycket forskning som tyder på det.
Citera
2025-02-17, 22:32
Medlem
Citat:
Det är inte vanligt att alla vittnesmål går att pussla ihop även om de varit med i samma händelse. Olika personer upplever samma sak på olika sätt.

Det finns ganska mycket forskning som tyder på det.

Jo, sen kan det dyka upp connections mellan människor som är konstiga, svårförklarade.

..Och till 99% betydningslösa.

Fanns tex inte Ljungkvists namn i en notatbok CA hadde? Såna konstiga små detaljer. Lajf.
Citera
2025-02-17, 22:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jo, sen kan det dyka upp connections mellan människor som är konstiga, svårförklarade.

..Och till 99% betydningslösa.

Fanns tex inte Ljungkvists namn i en notatbok CA hadde? Såna konstiga små detaljer. Lajf.

LL är en intressant person.

Polisen brukar prata om att "förhöra sönder" vittnen.

LL har på något sätt låtit sig "intervjuats sönder" av villiga journalister.

Att LL sett SE på mordplatsen efter mordet blir därför en ganska svag uppgift.
Citera
2025-02-18, 23:05
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
LL är en intressant person.

Polisen brukar prata om att "förhöra sönder" vittnen.

LL har på något sätt låtit sig "intervjuats sönder" av villiga journalister.

Att LL sett SE på mordplatsen efter mordet blir därför en ganska svag uppgift.
Jag har sett en bild på skandiamannen på mordplatsen efter mordet, eller iallafall samma klädsel och kroppstyp. Tror inte han var mördaren, isåfall hade han inte vågat framträda på mordplats efteråt och i media, Lisbeth kunde ha känt igen honom.
Citera
2025-02-19, 00:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Jag har sett en bild på skandiamannen på mordplatsen efter mordet, eller iallafall samma klädsel och kroppstyp. Tror inte han var mördaren, isåfall hade han inte vågat framträda på mordplats efteråt och i media, Lisbeth kunde ha känt igen honom.

Tanken att den påhittade GM-SE återvände till mordplatsen för att ge vittnena möjlighet att känna igen honom är så klart inte realistiskt.

Men som en osannolik pojkrumsdröm kanske den duger?
Citera
2025-02-19, 17:03
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Tanken att den påhittade GM-SE återvände till mordplatsen för att ge vittnena möjlighet att känna igen honom är så klart inte realistiskt.

Men som en osannolik pojkrumsdröm kanske den duger?
OM HAN VAR GÄRNINGSMAN, SKULLE HAN INTE HELLER FRAMTRÄTT I PRESSEN ! TRILLAR POLETTEN NER NU ?
Citera
2025-02-19, 17:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Skulle inte LP ha känt igen honom i vilket fall, då SE enligt egen utsago pratade med henne om GM?

Det är varken samma klädsel eller kroppsbild på den bilden. Framför allt inte samma ansikte ...

Dessutom är den bilden tagen senare på natten?

Frågan är dock varför AE är tillbaka. Den karln är med på ett flertal bilder under mordnatten ...

Han står vid vittnena som samlats ihop kort efter dådet, han dyker upp utanför Sabb och här är han tillbaka på Sveavägen. Inte verkar han frysa heller, trots flera timmar ute i kylan. En intressant natt!
Citera
2025-02-19, 20:42
Medlem
Är Skandiamannen huvudmisstänkt numera hos privatspanarna?

Är det 1. Skandiamannen. 2. Krille P osv. ?
Citera
2025-02-19, 20:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
OM HAN VAR GÄRNINGSMAN, SKULLE HAN INTE HELLER FRAMTRÄTT I PRESSEN ! TRILLAR POLETTEN NER NU ?

Jag har inte fullständigt låst mig för att SE är GM. Jag kan tänka mig att SE bara var ett ganska ointressant efterspelsvittne också.

Är SE ett efterspelsvittne faller många pusselbitar på plats dessutom.
Citera
2025-02-19, 20:52
Medlem
RugerSixSecuritys avatar
Citat:

Bilden togs när mordplatsen var avspärrad. Vid det laget hade SE åkt hem. Men i övrigt håller jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in