2025-02-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, de flesta människor kommer aldrig någonsin att komma till punkten att de kan mörda en annan människa.

Det är både hårresande och avslöjande att ni autister kan på allvar kan sitta och tro det - och det bevisar också den totala bristen på empati för andra människor. De allra flesta människor drabbas inte av vansinnesutbrott aka meltdowns som kan skada andra människor. Det är er det är fel på!

Rickard Andersson har inte blivit utsatt för mobbning och kränkningar i tjugo års tid, det vet du ingenting om. Att någon inte blir försörjd av skattebetalarna livet ut är ingen kränkning, det är ingen mänsklig rättighet att vi ska försörja er livet ut!

Det enda du gjort i den här tråden är att sprida dina okunniga åsikter utan att verkligen läsa det du svarar på, därför kommer jag inte ta mig tiden att besvara dig. Bidra med någonting konstruktivt som för tråden och diskussionen framåt eller scrolla vidare..
Citera
2025-02-19, 16:47
Medlem
sickscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Och sedär, det ryktet stämde!

Ja tyvärr får man väl säga
Citera
2025-02-19, 16:52
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskidiot
Du kanske ska titta första bästa tysk i ögonen när du säger det där?

Det är avhumanisering att påstå att vissa människor inte är kapabla till att begå fruktansvärda handlingar. Vi är grisar, vi dör som grisar och beter oss som grisar. Tror du att massmördare är av en annan art?

Vad menas med detta? Nog för att jag träffat autister som inte gör annat än glor på Hollywood-filmer dagarna i ända, är det andra världskriget som avses? Koncentrationslägren för några generationer sedan som de flesta tyskar inte ens visste om vad de inbegrep?

Det är inte avhumanisering att påstå att de flesta människor har en moralisk spärr som aldrig kommer passeras. Alla är inte som du eller många andra autister i tråden.
Citera
2025-02-19, 16:55
Medlem
Tänkte rätta den person som skickade bild på eventuellt skotthål inte varit inne på skolan då det är bild från byggnaden bredvid. Jag vet det för jag är elev på skolan samt har ett barn som går på gympa i salen bredvid där bilderna är tagen. Skolan är alltså fortfarande en brottsplats och stängd.
Citera
2025-02-19, 16:55
Medlem
EnSoftPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Ska finnas en video där Rickard pratar i köket... Kan någon länka? Tack på förhand!

Nu har jag länkat några gånger, men här kommer den igen:

https://gofile.io/d/IEkvSP
Citera
2025-02-19, 16:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, de flesta människor kommer aldrig någonsin att komma till punkten att de kan mörda en annan människa.

Det är både hårresande och avslöjande att ni autister kan på allvar kan sitta och tro det - och det bevisar också den totala bristen på empati för andra människor. De allra flesta människor drabbas inte av vansinnesutbrott aka meltdowns som kan skada andra människor. Det är er det är fel på!

Rickard Andersson har inte blivit utsatt för mobbning och kränkningar i tjugo års tid, det vet du ingenting om. Att någon inte blir försörjd av skattebetalarna livet ut är ingen kränkning, det är ingen mänsklig rättighet att vi ska försörja er livet ut!
De flesta människor kommer aldrig någonsin att komma till punkten att de kan mörda en annan människa. Det har du helt rätt i och det måste vi utgå ifrån.
Om det vore "så enkelt" att man kan det så skulle vi ha massor med mord varje dag.
Det finns många som lever under oerhörda påfrestningar utan att mörda andra.
Däremot så är väl risken för självmord förhöjd i ett sådant läge.
Citera
2025-02-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soursour88
Tänkte rätta den person som skickade bild på eventuellt skotthål inte varit inne på skolan då det är bild från byggnaden bredvid. Jag vet det för jag är elev på skolan samt har ett barn som går på gympa i salen bredvid där bilderna är tagen. Skolan är alltså fortfarande en brottsplats och stängd.

Jag tror någon annan redan skrivit det, men tack ändå för informationen.

Har du någon annan "insider" information du kan delge? Har ni elever fått någon information från skolan?
Citera
2025-02-19, 17:00
Medlem
Nej inget speciellt men den kommer väl vara stängd bra länge.
Citera
2025-02-19, 17:00
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Det är väl ingen som har påstått att autister är mer kapabla till mord än icke-autister, ännu mindre autister själva.
Jag tycker tvärtom att autister t o m har protesterar mot det i början då man inte kände igen sig och vissa missuppfattade/visste inte riktigt vad autism innebär.

Det handlar inte om att vi skattebetalare ska betala för andras försörjning bara för att de har autism utan i enstaka fall när det går så långt som det har gjort för RA. När människor inte klarar av att försörja sig själva, vilket vi i många fall redan idag betalar.
Det gäller bara att fånga upp alla som mår så dåligt så de inte klarar av att försörja sig på egen hand.
Jag betalar mer än gärna för att oskyldiga ska få fortsätta leva sitt liv.

Tycker också att de som har uttalat sig ha autism skriver på ett mycket trevligare sätt än vad du gör.
Visar också både förståelse och empati vilket du verkar sakna helt.

Nej, det jag invänder mot är en användare som flera gånger torgför åsikten att det är "systemet" som är ansvarigt för Rickard Anderssons gärningar. Att någon form av psykisk stress någon gång per automatik kommer utmynna i en katastrofal utgång för oskyldiga. Detta vänder jag mig mot bestämt - och om autister på allvar inte kan ansvara för konsekvenserna av sina vansinnesutbrott kanske de borde institutionaliseras.

Sedan medger jag att jag kan ha generaliserat en aning. Men jag ser faktiskt inte empatin för offren och alla uppemot hundra anhöriga i den här tråden. Jag ser däremot flertal själviska as som identifierar sig med gärningsmannen för att de själva är kränkta för att de inte tilldelats den ersättning de anser sig vara berättigade till.
Citera
2025-02-19, 17:02
Medlem
Och nej ingen mer insiderinformation. Jag var där mellan sisådär 8-11. Så jag hann ut.
Citera
2025-02-19, 17:02
Medlem
EnSoftPotatiss avatar
Citat:
Var du på plats under dådet och vet du något som inte framkommit i median än?

Citat:
Och nej ingen mer insiderinformation. Jag var där mellan sisådär 8-11. Så jag hann ut.

Edit: Såg ditt svar direkt efter att jag skrivit. Vilken tur att du slapp vara med om det värsta. Hoppas du mår bra i övrigt, trots alla omständigheter.
Citera
2025-02-19, 17:03
Medlem
Citat:
Nej inget speciellt men den kommer väl vara stängd bra länge.

Ja förmodligen.. ni har inte fått veta hur det blir med era fortsatta utbildningar? Jag tänker att det måste vara en stor fråga för många just nu ifall ni inte kan ha lektioner på väldigt länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in