Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Det var ett exempel, råvaror är också billigare där. En 2,2 liters-flaska mjölk kostade 1,4£. Jag känner någon som bor där som jag kan fråga om fler exempel.
Ja nu var det ett tag sen jag köpte det i Sverige också, men jag kan tänka mig det.
Jadu jag har också handlat i både England och Skottland. Handlar du på ASDA bara för att nämna ett exempel så får du den kvalitet du betalar för ( Dvs sämre råvara för pengarna ) Å andra sidan är en bekant kock i Glasgow så helt undernärd blir man inte .
Pressade priser innebär i princip alltid sämre råvaror . Det är liksom en naturlag ( eller så är det lock priser för att få dig att handla där och låta dem göra högre förtjänst på de billigare varorna och det är marknadsföring och hur affärer bedrivs )
Det är inte mycket som är bättre med England öht .
Möjligtvis utbudet och priserna för att äta ute är bättre . Men nu pratade vi inte om resturang/krogbesök utan mat i de större kedjorna ( Bortser du från ifrån de större kedjorna och mindre lokala butiker med lokala sortiment är det en helt annan sak och en annan prisbild )