2025-02-18, 11:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamilton
Har fått två avbitna naglar från max på två olika restauranger. Sätter aldrig min fot där igen efter den andra. Tänkte att den första var en stor miss bara men båda två har legat i salladen till burgaren. Någon jävel på grönsakssorteringen som biter naglar, fy helvete vad vidrigt.

Det var inte en plastflärp från en förpackning då? Det har hänt mig ibland.
Citera
2025-02-18, 11:55
Medlem
Har en polare som var otrogen mot sin fru, Frun jobbade på fritidsgår där många av dom ungarna jobbade på Max/dolnads, Han fick veta i efterhand att dom hade spottat i hans burgare/dricka för att frun hade bett dom göra det om han dök upp
Citera
2025-02-18, 11:58
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Hur ställer ni er till att nån som helt uppenbart hatar er tillagar er mat?

Ja, inte känns det bra i alla fall, att sådana grupper som kör in i folkmassor, hugger ner folk med machete, och bär bombbälten, osv, ska laga min mat, lika lite som det känns bra att de ska kunna sitta på myndigheter och fatta beslut, samt kvoteras in i polisen där de får en mycket otäck makt över mig.
Citera
2025-02-18, 11:59
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Otroligt märkligt och direkt kundfientligt. Fattar dem inte hur mycket PR-skada sånt här gör? De borde bara slå in beställningen i kassan istället utan att ta betalt (igen). Max får sina pengar ändå.

Ja verkligen! Varför låta kunden betala dubbelt för ett tekniskt fel? Det spelar väl ingen roll om pengarna betalas tillbaks? Om nåt går fel så ska fan i mig en restaurang vara väldigt generös. Jag skulle aldrig mer sätta min fot på en Max-restaurang om jag tvingades betala dubbelt pga att deras utrustning har fallerat.

Nåt man ändå kanske inte borde göra efter dagens avslöjande i Aftonbladet.
Citera
2025-02-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ägaren till Max är också politiskt aktiv Sverigehatare. Han vill inte Sverigedemokrater, nationalister eller icke-muslimer som kunder. Endast migranter från MENA och miljöpartister är välkomna.
Citat:
Lol
Krismöte för personalen på Max nu
Under förmiddagen skickade Max ett meddelande till sina anställda:

Citat:
”Utgå alltid från frågan ’skulle jag vilja bjuda min bästa kompis på den här?’. OM svaret är nej – servera den då inte till en gäst”.

Lol, söt han är, som samtidigt anställer folk som vandaliserar hela stan om nån bränner en handbok som säger :
”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.” (sura 3:28)
”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.” (sura 8:60)
”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.” (sura9:123)
Good luck
länk krismöte

Ja du, Det är just exakt kompis-andan som går förlorat när man splittrar ett homogent samhälle där alla ser varandra som just Kompisar och istället gör det till ett mångkulturellt samhälle där alla har diagonalt motstridiga värderigar.

Hoppas den vänstervridna MAXägaren lär sig nåt

Och att man ens ska behöva säga nåt sånt! som till dagisbarn!
man måste väl kunna utgå från att vuxna människor vill varann väl, även om man är främlingar ??
ska man bara va sjysst mot "polare", är det de nya

Hur i sa_tn kunde vi ta in ett helt folkslag när vi redan visste att dom avskyr alla utanför sin sekt
Senast redigerad av Emoist 2025-02-18 kl. 12:06.
Citera
2025-02-18, 12:01
Medlem
Jamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det var inte en plastflärp från en förpackning då? Det har hänt mig ibland.

Nej jag tittade verkligen noga kände på den med fingrarna, den viktes och böjdes som en nagel. Det gick också dela på denna och man kunde se själva "fibrerna" eller hur jag ska förklara det.

Hade jag klagat hade jag förmodligen bara fått några kuponger att köpa mer för, eller att dem tror att de var mina egna, så jag sket i det. Sätter dock aldrig min fot där igen.
Citera
2025-02-18, 12:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Lol Krismöte för personalen på Max nu . Under förmiddagen skickade Max ett meddelande till sina anställda: Lol, söt han är, som samtidigt anställer folk som vandaliserar hela stan om nån bränner en handbok som säger :
”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.” (sura 8:60)
Good luck
länk krismöte

Bra med Aftonbladet; nu får alla i Sverige veta det!
"– Det är mycket allvarligt. Vi får titta på om det är till och med brottsligt. För så här får det absolut inte gå till, säger Henric Byström." Jag tror "Henric med C" ljuger faktiskt. Hela Sverige vet att det är en snusk-hamburgerkedja, hur kan han ensam ha missat det som jobbar där? Äter han aldrig på sitt eget företag? Besöker han aldrig restaurangerna?

Jag delar en tydligare länk så alla ser den till Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ets-avslojande
Citera
2025-02-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja han har ju anställd de som han tycker är bättre än svenskar så då får han leva med resultatet. Det är ju en aspekt av det som amerikanerna kallar "Go Woke, Go Broke".

Inte bara Sverige och MAX, hela branchen är rutten! Med några undantag...
Citera
2025-02-18, 12:07
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag äter bara mat som snygga tjejer lager.

Kan man slicka dom i stjärten, så kan man äta deras naglar och spott och snor också.
Citera
2025-02-18, 12:07
Medlem
Citat:
Lol

Krismöte för personalen på Max nu

Under förmiddagen skickade Max ett meddelande till sina anställda:

Lol, söt han är, som samtidigt anställer folk som vandaliserar hela stan om nån bränner en handbok som säger :

Good luck

länk krismöte

Du generaliserar. Mina muslimska grannar är de vänligaste grannar jag har. Så jag tror det finns lika många sätt att tolka koranen som det finns att tolka bibeln.

Men apropå ämnet för tråden, jag är vegan och på Mac Donalds serverar de så trista torra vegoburgare att det knappast är värt priset, knappt nån majonäs/dressing på alls, pyttelite i ett hörn bara. Varje gång, så nej, där vill jag inte äta igen. Och på Max verkar det ju hur snuskigt som helst efter vad det verkar, även om de har godare men mkt dyrare vegpburgare än Mc Donalds.
Citera
2025-02-18, 12:08
Medlem
Astralhopps avatar
Nej. Är helt säker på att alla anställda känner till detta degraderade handlingsprogram.
Citera
2025-02-18, 12:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Första intrycket var att bli förbannad om än inte förvånad. Är inte ett Max-fan nuförtiden men viktigt att se nyktert på detta. Det finns naturligtvis tydliga direktiv och riktlinjer från ledningsnivå hur verksamheten ska styras. Inte någonstans kommer ni hitta att hinkar som används till livsmedel ska används till avloppsvatten eller som skurhink. Att blanda disktrasor för olika ändamål är lika fel det med. Men frågan är om de som jobbat med detta helt struntat i instruktioner eller om de fått direktiv från närmaste chef att kringgå reglerna. Självklart är det en brist på styrning i alla led och där verkar nu Max satt in insatser.

Max kan ju inte sparka de som är så där för de säger ju att de räddar välfärden. Så problemet går inte att lösa; verksamheten kommer vara som den är i Kabul eller Bagdad. Ja antagligen sämre faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in