2025-02-18, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Snusket på Max: Milkshake i skurhink

Är det vanligt att man använder hinkar av rostfritt stål för skurvatten? Finns det ens urvridare för mopp för sådana hinkar?
Citera
2025-02-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Är det vanligt att man använder hinkar av rostfritt stål för skurvatten? Finns det ens urvridare för mopp för sådana hinkar?

Om man tar borden (med fågelbajs) behövs ingen utvridare

Till själva golvet används nog en annan, men det är väl illa nog att den används vid städ och avloppstömmning om du ska trivialisera
Citera
2025-02-18, 11:28
Medlem
liernos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem

Längesedan jag slutade äta på MAX, tänkte ett tag att det var bra med ett svenskt alternativ, men det är för mycket negativt med dem;

- fillers av olika slag i köttfärsen
- ett jävla tjat om att de använder vindkraft vilket jag ser som negativt
- för mycket tjat om Co2 och en massa plant-based - too woke s.a.s
- det tar tid
- och nu att de har anställda som sköter verksamheten som om det vore en ladugård

tack, men nej tack.
Citera
2025-02-18, 11:31
Medlem
Jamiltons avatar
Har fått två avbitna naglar från max på två olika restauranger. Sätter aldrig min fot där igen efter den andra. Tänkte att den första var en stor miss bara men båda två har legat i salladen till burgaren. Någon jävel på grönsakssorteringen som biter naglar, fy helvete vad vidrigt.
Citera
2025-02-18, 11:34
Medlem
liernos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldinh0
Köttet på Max är för dåligt. Smakar ingenting och det är konstig konsistens. Annars är det jättebra, nya spännande burgare släpps titt som tätt och tillbehören är bra. Kycklingvingarna är dock sådär. Deras taco-burgare som dom hade en period var helt underbar.

dom har ju "fillers" i sitt "kött" då blir konsistensen märklig. De försöker väl med alla medel rädda världen, mer woke hamburgerhak får man leta efter. Fillers, plant-based, vindkraft, lågintelligenta anställda som vi sett i de senaste nyheterna. Tack men nej tack.
Citera
2025-02-18, 11:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Ägaren till Max är också politiskt aktiv Sverigehatare. Han vill inte Sverigedemokrater, nationalister eller icke-muslimer som kunder. Endast migranter från MENA och miljöpartister är välkomna. Kanske vänsterfalangen av S också, och centerpartister om de är muslimska invandrare.
Citera
2025-02-18, 11:42
Medlem
Lol

Krismöte för personalen på Max nu

Under förmiddagen skickade Max ett meddelande till sina anställda:
Citat:
”Utgå alltid från frågan ’skulle jag vilja bjuda min bästa kompis på den här?’. OM svaret är nej – servera den då inte till en gäst”.

Lol, söt han är, som samtidigt anställer folk som vandaliserar hela stan om nån bränner en handbok som säger :

”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.” (sura 3:28)

”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.” (sura 8:60)

”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.” (sura9:123)

Good luck

länk krismöte
Citera
2025-02-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ägaren till Max är också politiskt aktiv Sverigehatare. Han vill inte Sverigedemokrater, nationalister eller icke-muslimer som kunder. Endast migranter från MENA och miljöpartister är välkomna. Kanske vänsterfalangen av S också, och centerpartister om de är muslimska invandrare.

Lol haha nu blir han biten i röven
av dem han försvarade
Citera
2025-02-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamilton
Har fått två avbitna naglar från max på två olika restauranger. Sätter aldrig min fot där igen efter den andra. Tänkte att den första var en stor miss bara men båda två har legat i salladen till burgaren. Någon jävel på grönsakssorteringen som biter naglar, fy helvete vad vidrigt.

Fan vad vidrigt!

men ränderna går ju inte ur tigern för att man får ett jobb
Citera
2025-02-18, 11:51
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Det är då inte jag

Alla gånger jag handlat så har det varit huckle -araber i både kassa och tillverkning.
Samma hatiska nervärderande blick som man möter i vardagen av dem.
I köket står en sur isis-gubbe och "kollar vem ska ska ha hamburgaren" (ifall han ska äckla sig med den? Dra ett streck ur losk-flaskan? vad vet jag)

ja dessa "moderata isis-terrorister" har smugit sig in överallt
framförallt gillar dom att mata oss

Hur ställer ni er till att nån som helt uppenbart hatar er tillagar er mat?
Det är ju bekräftat från dem i stort sett alla att dom hatar kuffar.
Deras egen "profet" sägs just ha förgiftats /av en judinna/, så det ligger nog inte för långt till hands
att kriga via maten. Vi hör ofta hundar förgiftas med spik, mm men det verkar vara mer på jugend-nivå.

(jag har sett samma attityd på McDonalds.
Sen somalier o araber står i köket ligger det papperstussar på golvet som man ser från kassan, dom jobbar utan handskar, och allt annat man kan förvänta sig av folk som inte värnar om andra)

På Max har jag bara fått en härskar-attityd, vid utlämning och onda side-eyes
från produktionen där man ögonmäts medan burgaren färdigställs.
Men på McDonalds har jag fått hamburgerbröd där övre toppen var dränkt i stekfett.
Såg ut som att nån tatt upp burgarebrödet ur papperskorgen.
Osten skevt påslängd, hälften utanför. Klar attityd i både bemötande och slutprodukt.

Har ni några erfarenheter från nyadeln + er lunch
Max, Mcdonalds eller annat ställe?

reportage 200 sekunder
Snusket på Max: Milkshake i skurhink
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-i-skurhinken
Brukar du äckla dig med andras mat och sådant?
Citera
2025-02-18, 11:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Lol haha nu blir han biten i röven av dem han försvarade

Ja han har ju anställd de som han tycker är bättre än svenskar så då får han leva med resultatet. Det är ju en aspekt av det som amerikanerna kallar "Go Woke, Go Broke".
Citera
2025-02-18, 11:53
Medlem
Första intrycket var att bli förbannad om än inte förvånad. Är inte ett Max-fan nuförtiden men viktigt att se nyktert på detta. Det finns naturligtvis tydliga direktiv och riktlinjer från ledningsnivå hur verksamheten ska styras. Inte någonstans kommer ni hitta att hinkar som används till livsmedel ska används till avloppsvatten eller som skurhink. Att blanda disktrasor för olika ändamål är lika fel det med. Men frågan är om de som jobbat med detta helt struntat i instruktioner eller om de fått direktiv från närmaste chef att kringgå reglerna. Självklart är det en brist på styrning i alla led och där verkar nu Max satt in insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in