2025-02-13, 18:38
Medlem
pOXEs avatar
Samma sort, olika batches, olika färger.

https://ibb.co/RGR90wtZ

Kratom är en lotteri, olika batches ger olika bra kratom enligt mig.
Senast redigerad av pOXE 2025-02-13 kl. 18:45.
Citera
2025-02-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Samma sort, olika batches, olika färger.

https://ibb.co/RGR90wtZ

Kratom är en lotteri, olika batches ger olika bra kratom enligt mig.

Alltid bäst att välja rea.

Såg i SS senaste hetsmail att dom ska flytta verksamheten och bara tar en paus. Goda nyheter för vissa. Hur många här har tänkt sluta helt med kratom? Jag har ej använt på länge tack och lov. Hade en period med kratom och i efterhand känns det totalt ovärt.
Citera
2025-02-14, 12:19
Avslutad
Som många förmodligen redan sett i nyhetsbrevet så ska SS börja ett samarbete med Sverigedemokraterna för att införa receptbelagt kratom till smärtpatienter hos BVC (barnavårdscentralen). Ne då.

Vad är det för produkter som ämnar lansera? Nåt otyg från laboratoriet som gör en sjuk?
Citera
2025-02-14, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handboken4
Vad är det för produkter som ämnar lansera? Nåt otyg från laboratoriet som gör en sjuk?

En guldfisk viskade i mitt öra nyligen att det här tydligen ska bli något bra.
Citera
2025-02-14, 16:30
Avslutad
Frågade KE om hur dom tänker med kundregister efter att kratom blir olagligt att inneha och fick följande svar:

Hej Tönt,
Vi kommer, så långt det är möjligt, att ta bort all kundhistorik inför att kratom blir olagligt att inneha.
Dock är vi enligt bokföringsregler skyldiga att spara transaktioner i 5 år, men även där kommer vi att ta bort personuppgifter i den mån det går.
Hör av dig om du har några fler frågor!
Med vänliga hälsningar,
Citera
2025-02-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Det är klart att aina kommer göra ett exempel av en del som köpt, kanske 20-40% som kommer få husis, resten slipper undan, det blir lite bingolotto om man klarar sig eller icke.

Har aldrig hört talas om någon som fått husis av ens marijuana varianterna som är köpt när dom var temporärt lagliga för att dom temporärt undviker lagens byråkrati 🤦

Så länge du är tidigare ostraffad (väldigt viktigt)

Tror inte polisen är så driven på att jaga en egentligen ny oskadlig ”drog” när vi har folk som blir skjutna eller dör i överdos av andra droger.

99%+ av sveriges befolkning vet inte ens vad kratom är, så som polis försök förklara för en mamma att hennes son hamnar i fängelse för att ha haft typ starkt grönt té hemma.

Mitragynin (kratoms substans) har varit olagligt i sverige i över 10 år men finns det en enda svensk som hamnat i problem för ENBART det?
Citera
2025-02-14, 17:18
Medlem
Hur länge tror ni ett enstaka dostillfälle på 2-4 g stannar i systemet?
Citera
2025-02-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
En guldfisk viskade i mitt öra nyligen att det här tydligen ska bli något bra.

Jag har hört att det ska ersättas med något svagare. Men förstår inte hur dom ska lösa problemet med att ämnet blir narkotikaklassat? Finns det något annat ämne som är liknande?
Citera
2025-02-15, 01:18
Medlem
MinterSplinters avatar
Skulle inte säga att jag är särskilt bevandrad i drogernas evinnerliga värld. Men det här med jakten på kratom som tillslut nu fått regeringen att narkotikaklassa överraskar mig.

Har provat kratom. Smakar rövskrap, mjäkig effekt. Bara tanken på smaken får det att knyta sig i magen på mig.
HUR lyckas någon knarka ihjäl sig på kratom? Antar att det handlar om blandbruk med någon annan substans?
Citera
2025-02-15, 06:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MinterSplinter
Skulle inte säga att jag är särskilt bevandrad i drogernas evinnerliga värld. Men det här med jakten på kratom som tillslut nu fått regeringen att narkotikaklassa överraskar mig.

Har provat kratom. Smakar rövskrap, mjäkig effekt. Bara tanken på smaken får det att knyta sig i magen på mig.
HUR lyckas någon knarka ihjäl sig på kratom? Antar att det handlar om blandbruk med någon annan substans?

Det är ingen dom dött av endast kratom i Sverige iaf.

Krypton var nåt helt annat än kratom.
Citera
2025-02-15, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Dock är vi enligt bokföringsregler skyldiga att spara transaktioner i 5 år, men även där kommer vi att ta bort personuppgifter i den mån det går.

Räkna alltså inte med att vara helt safe med andra ord då det fortfarande kommer finnas vissa spår kvar.

Samma borde då även gälla för S.Speciosa då de också är skyldiga att följa bokföringsreglerna likt KE. Om inte de planerar att ta risken och skita i dessa regler helt och hållet.
Citera
2025-02-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuuropi
Är det inte lite långsökt med slumpmässiga husrannsakningar efter klassningen? Definitivt inte omöjligt, men det känns långsökt om man tänker lite mer på det.

Polisen har redan begränsade resurser, ska de ta resurser från andra fall (där brott faktiskt begåtts) och använda dem istället för att begära kundregister från butikerna (vilket i sig kräver arbete antar jag, ev. söka tillstånd av åklagare - utan att brott begåtts och utan att aktuellt misstanke om brott finns), alternativt gå igenom hundratals personers postförsändelser senaste månaden och räkna ihop mängder, skapa listor och sen köra med slumpmässiga husrannsakningar utan att de ens har uppgift t.ex. att personen inte redan slängt/blivit av med allt kratom i samband med klassningen?

Vet inte, känns alltför mycket slöseri med resurser utan att nån garanti finns på att det leder till acceptabelt resultat. Som sagt, jag tycker absolut inte att det är omöjligt, och inte heller hade jag blivit jätteförvånad om det blev så. Men jag hade definitivt blivit väldigt besviken på hur polisens resurser slösas bort till häxjakt när det finns massor med ärenden som polisen ska ta hand om. Det känns mer sannolikt och effektivt att de istället har extra koll på personer som köpt stora mängder och bara väntar på dem som börjar med försäljning, när man faktiskt gjort sig skyldig till brott.

Inte hundratals utan tusentals ordrar varje dag, och det ifrån en enda affär fick jag höra när jag malande kundtjänst om att avbryta en order. Jag har iaf inte beställt sen januari, rensat ur lägenheten efter gamla påsar och har nu slutat ta. Skulle mest bara bli jävligt arg om de skulle komma och rota hemma hos mig iom att det inte finns något, och det för en naturlig jävla planta man brygger te på som varit laglig i all evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in