2025-02-16, 20:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Enligt mig undanröjer Candace senaste stream all tvivel.
Face recognition mha AI räcker för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Har inte sett dom sista 2 avs men jag var övertygad innan ens Candace tog upp ämnet.

Ni som säger att detta är bullshit och att B.M är född en kvinna, har AI också fel?

Ska bli intressant att höra era ursäkter..
Varför tror just så många foliehattar att AI är en ofelbar allvetande Gud? Även AI är bara en dum maskin som inte fattar ett jota. Läs på lite om hur AI faktiskt fungerar.

Men om nu ni båda månlandningsskeptiker litar på allt från AI, så visst, kolla här hur MS Copilot svarade på min prompt "What is wrong with moon landing sceptics?":

(FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor
Citera
2025-02-16, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför tror just så många foliehattar att AI är en ofelbar allvetande Gud? Även AI är bara en dum maskin som inte fattar ett jota. Läs på lite om hur AI faktiskt fungerar.

Men om nu ni båda månlandningsskeptiker litar på allt från AI, så visst, kolla här hur MS Copilot svarade på min prompt "What is wrong with moon landing sceptics?":

Jag tro AI är väldigt bra på ansiktsigenkänning, precis som AI är oslagbart (för en människa) i schack.

Däremot är AI helt värdelöst när det gäller mer allmäna frågor.
Den ljuger, halicunerar och är fullkomligt opålitlig.
Citera
2025-02-16, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Du har inga bevis för något av de där påståendena.
Du skrev att du inte bryr dig, sant eller inte sant.

Citat:
Macron är snudd på 50 år och president över ett land.
Och?
Citera
2025-02-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jo hon kommer få många fler svenska tittare pga dig.
Och serien är förtjänt av många tittare, historien om Brigitte är mycket märklig och Candace har verkligen fått folk intresserade.

Inte alla som lyckas få hotbrev från självaste presidenten!

Vore trevligt om Candace skulle få betala en mycket saftig rättegångsräkning för förtal.
Citera
2025-02-16, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vore trevligt om Candace skulle få betala en mycket saftig rättegångsräkning för förtal.
Hon håller alla tummar och tår för att hon ska bli stämd av Macrons.
Då har hon lyckats röka ut dom ur sin håla.
Citera
2025-02-16, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför tror just så många foliehattar att AI är en ofelbar allvetande Gud?
Varför tror alla slemkepsar att alla "foliehattar" tror det?

Citat:
Även AI är bara en dum maskin som inte fattar ett jota. Läs på lite om hur AI faktiskt fungerar.
Och som med precis all kvantifierbar vetenskap och teknologi så handlar det här om sannolikhet. I det här fallet om sannolikheten för att två fotografier är tagna på samma persons ansikte.

Enligt den maskin som Xavier Poussard använde (och som redogörs för av Candace) så är sannolikheten (P) mycket låg, om inte helt obefintlig för att det är samma person i de olika fotografierna som enligt paret Macron ska visa det.

Candace visar även upp fotografier på kända personer när de var mycket unga vs. mycket gamla (inklusive plastkirurgi) och att maskinen i princip alltid hade rätt i sina 'bedömningar'.

Citat:

Under fysikern Nerdnerneds fysikerutbildning hade de ett tillvalsprogram för de mindre begåvade blivande fysikerna i varje årskull och som gick ut på att istället för teoretisk och/eller empirisk bevisning använda hela raddan av klassiska argumentationsfel.

Här ovan ser vi ett av de mer vanliga från signaturen Nerdnerd: ad hominem/personangrepp.

Slår sällan fel.
Senast redigerad av onopono 2025-02-16 kl. 21:18.
Citera
2025-02-16, 21:10
Avstängd
Citat:
Jo, det vore ju i så fall öppet mål för paret Macron att stämma Candace? Busenkelt att lämna in lite DNA-prov och därmed få tyst på henne en gång för alla?

Har signaturen Piii... någon teori om varför så fortfarande inte har skett? Endast hot om att stämma avseende mer perifera påståenden som Candace gör? Men inte de helt centrala om att Frankrikes president Emmanuel Macron är gift med en mer än 20 år äldre 'biologisk' man och pederast, Brigitte Macron?

Bara petitesser och inget att stämma någon för?

(Obs, jag har som sagt fortfarande inte kunnat avgöra i vilken utsträckning Candaces uppgifter stämmer. Bara att de så här långt kräver ett svar.)
Senast redigerad av onopono 2025-02-16 kl. 21:15.
Citera
2025-02-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jo, det vore ju i så fall öppet mål för paret Macron att stämma Candace? Busenkelt att lämna in lite DNA-prov och därmed få tyst på henne en gång för alla?

Har signaturen Piii... någon teori om varför så fortfarande inte har skett? Endast hot om att stämma avseende mer perifera påståenden som Candace gör? Men inte de helt centrala om att Frankrikes president Emmanuel Macron är gift med en mer än 20 år äldre 'biologisk' man och pederast, Brigitte Macron?

Bara petitesser och inget att stämma någon för?

(Obs, jag har som sagt fortfarande inte kunnat avgöra i vilken utsträckning Candaces uppgifter stämmer. Bara att de så här långt kräver ett svar.)
Candace, är inte vart besväret. Tyvärr.

Just ja, vem är brodern Jean-Michel Trogneux, var denna "Brigitte" tidigare, enligt er, eller?

Citat:
Och som med precis all kvantifierbar vetenskap och teknologi så handlar det här om sannolikhet. I det här fallet om sannolikheten för att två fotografier är tagna på samma persons ansikte.

Enligt den maskin som Xavier Poussard använde (och som redogörs för av Candace) så är sannolikheten (P) mycket låg, om inte helt obefintlig för att det är samma person i de olika fotografierna som enligt paret Macron ska visa det.

Candace visar även upp fotografier på kända personer när de var mycket unga vs. mycket gamla (inklusive plastkirurgi) och att maskinen i princip alltid hade rätt i sina 'bedömningar'.

Maskin?!
Menar du program? mjukvara till dator?

Kan vi vara helt säkra på att Candace är en kvinna, ursprungligen?
Citera
2025-02-17, 00:05
Avstängd
Citat:
Candace, är inte vart besväret. Tyvärr.
Miljontals prenumeranter och inte värd besväret?

Likadant med den undersökande franska journalisten Xavier Poussard som i nyhetsmagasinet Faits & Documents i en serie på fem artiklar har lagt fram de fakta i fallet som ju Candace till stora delar går på i sin podcast (med Poussards samtycke)?

Inte värt besväret att lämna lite DNA för oberoende tester och därpå skingra alla misstankar och dessutom stämma skiten ur Candace & co?

Citat:
Just ja, vem är brodern Jean-Michel Trogneux, var denna "Brigitte" tidigare, enligt er, eller?
Det Candace (och Poussard) hävdar är att Brigitte är identisk med Jean-Michel Trogneux, ja, och som Brigitte hävdar istället är hennes äldre broder.

Citat:
Maskin?! Menar du program? mjukvara till dator?
Maskin/program, ja. Och?

Citat:
Kan vi vara helt säkra på att Candace är en kvinna, ursprungligen?
Varför undrar du det?
Citera
2025-02-17, 01:06
Medlem
Citat:
Miljontals prenumeranter och inte värd besväret?

Likadant med den undersökande franska journalisten Xavier Poussard som i nyhetsmagasinet Faits & Documents i en serie på fem artiklar har lagt fram de fakta i fallet som ju Candace till stora delar går på i sin podcast (med Poussards samtycke)?

Inte värt besväret att lämna lite DNA för oberoende tester och därpå skingra alla misstankar och dessutom stämma skiten ur Candace & co?

Det Candace (och Poussard) hävdar är att Brigitte är identisk med Jean-Michel Trogneux, ja, och som Brigitte hävdar istället är hennes äldre broder.

Maskin/program, ja. Och?

Varför undrar du det?

Enligt mig, så borde skadeståndet vara i proportion till spridningen av falsarier.
Jag tycker att de ska stämma skiten ur "Candace" Owen.

Så, enligt er, är Brigitte och Jean-Michel Trogneux samma person?

Stor skillnad på maskin och programvara.
Speciellt som den inte verkar funka.
Citera
2025-02-17, 01:29
Avstängd
Citat:
Enligt mig, så borde skadeståndet vara i proportion till spridningen av falsarier.
Det verkar rimligt, ja.

Citat:
Jag tycker att de ska stämma skiten ur "Candace" Owen.
Och min fråga till dig är då som sagt om varför de inte redan har gjort det?

Ett enkelt DNA-test och saken är biff?

Citat:
Så, enligt er,
Jag kan bara tala för mig själv och som sagt, enligt mig så är Candaces uppgifter tillräckligt belagda för att dessa inte bara kan sopas under mattan. Hon har gett paret Macron alla möjligheter att bemöta ett antal enkla och rimliga frågor, men utan att de har gjort så.

"Föddes du, Brigitte Macron, som en biologisk man"?

Inget svar.

Citat:
är Brigitte och Jean-Michel Trogneux samma person?
Candace Owens är nu övertygad om det ja. Själv väntar jag på mer material innan jag kan ta slutlig ställning. Men med det sagt så är paret Macrons agerande runt den här affären så här långt allt annat än förtroendeingivande.

Så mycket är säkert.

Citat:
Stor skillnad på maskin och programvara.
Och hur kör du en programvara utan en maskin?

Citat:
Speciellt som den inte verkar funka.
Vad har du för indikationer på att programmet i fråga inte funkar?
Citera
2025-02-17, 01:43
Medlem
Citat:
Det verkar rimligt, ja.

Och min fråga till dig är då som sagt om varför de inte redan har gjort det?

Ett enkelt DNA-test och saken är biff?

Jag kan bara tala för mig själv och som sagt, enligt mig så är Candaces uppgifter tillräckligt belagda för att dessa inte bara kan sopas under mattan. Hon har gett paret Macron alla möjligheter att bemöta ett antal enkla och rimliga frågor, men utan att de har gjort så.

"Föddes du, Brigitte Macron, som en biologisk man"?

Inget svar.

Candace Owens är nu övertygad om det ja. Själv väntar jag på mer material innan jag kan ta slutlig ställning. Men med det sagt så är paret Macrons agerande runt den här affären så här långt allt annat än förtroendeingivande.

Så mycket är säkert.

Och hur kör du en programvara utan en maskin?

Vad har du för indikationer på att programmet i fråga inte funkar?

Candace Owens bryr sig inte om bevis som bevisar att Brigitte är född som flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in