2025-02-15, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Igen visar du på ingenting,
Jag försöker förklara för dig att de källor som du menar bevisar att källorna som säger att Brigitte föddes som kvinna, är samma källor vars autenticitet du vill bevisa.

Du fattar fortfarande inte?

Citat:
vad för källor finns att Birgitte skulle varit född med annat kön?? Vad hette personen då?
Jag har fortfarande inte påstått att Candace har rätt i det hon lägger fram i sina framställningar, bara att OM hon har rätt så är det minst sagt intressant för var och en som värnar om demokrati, transparens och rättssamhälle.

Att det finns ett stort antal frågetecken kring paret Macron som måste rätas ut innan det hela i så fall kan avföras.

Citat:
Så utan källor som motsäger att Birgitte föddes som ett flickebarn är du samma lögnare som du är i alla trådar.
Det är DU. kjellkritisk, som står för lögnerna. Jag har aldrig ljugit i det här forumet.

Aldrig.

Citat:
Eller är det samma juvenila tramsande för att slippa svara på något som du inte har intellektuell förmåga att diskutera!!
Jag börjar mer och mer undra om du ändå inte trots allt lider av någon form av begåvningshandikapp.

Eller om du går på- och av olika droger.

Vet du det själv? Har du koll på det?
Citera
2025-02-15, 23:45
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Påstods tidigare i tråden!

Men då kan vi konstatera att Birgitte inte är född som man då hennes bror synts till och inte har samma kroppsform som Birgitte eller skallstruktur!

Den där Owens alltså. Knepig figur.
Citera
2025-02-16, 00:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Den där Owens alltså. Knepig figur.
Varför tycker du det?
Citera
2025-02-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför tycker du det?

Det är något som är avsmakligt med hennes sätt att prata och bedriva "journalistik" oavsett vad hon pratar om och hur falskt eller sant det är. Får huvudvärk bara efter fem minuter. Känns väldigt clickbaitigt. Self-serving. Nu tror inte jag det, men hypotetiskt låt oss säga att allt var sant. Hennes sätt att slunga ut det budskapet är märkligt i sig. Vad har hon med det att göra liksom.
Citera
2025-02-16, 00:39
Avstängd
Citat:
Det är något som är avsmakligt med hennes sätt att prata och bedriva "journalistik" oavsett vad hon pratar om och hur falskt eller sant det är.
Får huvudvärk bara efter fem minuter.
Kan det bero på att hon är en vacker ung kvinna, färgad och exceptionellt välartikulerad grävande journalist, tror du?

Du är kanske inte van vid det?

Citat:
Känns väldigt clickbaitigt. Self-serving.
Vad då "känns"? Levererar hon inte vad som utlovas i rubriken?

Citat:
Nu tror inte jag det, men hypotetiskt låt oss säga att allt var sant. Hennes sätt att slunga ut det budskapet är märkligt i sig. Vad har hon med det att göra liksom.
Hon är journalist, en riktig jounalist, som per definition 'har med det att göra', givet journalistens definierande roll som medlem av den fjärde statsmakten som ju är tänkt att syna övriga tre makter för att å medborgarnas vägnar undersöka om dessa har något fuffens för sig och om så, publicera sina resultat.

Det gillar inte du?
Citera
2025-02-16, 00:48
Medlem
Citat:
Kan det bero på att hon är en vacker ung kvinna, färgad och exceptionellt välartikulerad grävande journalist, tror du?

Du är kanske inte van vid det?

Svar nej.
bryr mig inte om någon av de sakerna, det minsta.
Hon verkar inte särskilt sympatisk och hennes röst är jobbig. Anledningen är det jag sa.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-02-16 kl. 00:51.
Citera
2025-02-16, 02:06
Avstängd
Citat:
Svar nej.
bryr mig inte om någon av de sakerna, det minsta.
Du bryr dig inte det minsta om huruvida Frankrikes nuvarande president är gift med en 'biologisk' man som i sin egenskap av dennes lärare när han endast var 14 år gammal, förförde honom och därmed utsatte honom för "statutary rape"?

Att hans 25 år äldre fru är en pederast?

Tror du att han hade vunnit det franska presidentvalet om han hade gått ut öppet med det till sina väljare?

Citat:
Hon verkar inte särskilt sympatisk och hennes röst är jobbig. Anledningen är det jag sa.
Och jag undrar som sagt varför du tycker det. Hon har nästan 4 miljoner prenumeranter på sin YouTube-kanal så särskilt osympatisk tycks hon inte vara.

Kan din uppfattning vara ideologiskt präglad, tror du?
Citera
2025-02-16, 02:18
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte är du så erbarmligt dum och blind att du inte källkritisk granskar det som serveras dig!!

Trollar du? Du skriver att h+n inte är källkritisk medans du postar länkar till Daily mail, Wikipedia mm.

Ps kan du inte diskutera utan att vara otrevlig?
Och jag tror inte ens du kommer erkänna att du har fel om själva president paret kommer ut och erkänner att B.M är transsexuell.
Senast redigerad av CubanLinks 2025-02-16 kl. 02:22.
Citera
2025-02-16, 02:50
Medlem
Citat:

Kan din uppfattning vara ideologiskt präglad, tror du?

Det är det jag sa som är skälet.
Det är inte ideologiskt.
Samma sak gjordes mot Fru Obama.
Tonen är samma även när hon pratar om andra ämnen.
klart slut.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-02-16 kl. 02:57.
Citera
2025-02-16, 03:24
Medlem
Citat:
Det är det jag sa som är skälet.
Det är inte ideologiskt.
Samma sak gjordes mot Fru Obama.
Tonen är samma även när hon pratar om andra ämnen.
klart slut.

Någon borde kunna ta några hårstrå från denna person och göra en DNA-analys för att se om den har en y-kromosom.
Citera
2025-02-16, 10:51
Bannlyst
Boken om detta (som kom ut för några dagar sedan) ligger redan 9:a på Amazons topplista.

Det är kul att läsa recensionerna!
Senast redigerad av adaptern 2025-02-16 kl. 11:05.
Citera
2025-02-16, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Boken om detta (som kom ut för några dagar sedan) ligger redan 9:a på Amazons topplista.

Det är kul att läsa recensionerna!
Om det är Xavier Poussards bok, Becoming Brigitte du menar så kan jag tipsa om att den föregicks av en reportageserie i fem delar i tidningen "Faits et Documents" och att källmaterialet till den serien finns på Arcive.org:
by Faits & Documents

Publication date: 2021-10-01
Topics: Brigitte Macron, Faits Et Documents, Facts And Documents, Emanuel Macron, French President
Collection: newsletters_inbox; newsletters; magazine_rack
Item Size 412.6M

In October 2021, the French independent investigative newsletter "Faits et Documents" (Facts and Documents), founded by the late Emmanuel Ratier, began a 5 issue investigation into the mysterious wife of current French President Emanuel Macron, Brigitte Macron; and her relationship with, and influence over, Emanuel.

For the first 4 issues (#497-#500), Xavier Poussard disentangles the true from the false in the "official" biographies of Macron and Brigitte. We discover that there are incredible gray areas, and that everything is blocked by the Elysee. The internet has been cleaned up, and much more. To the point that it is even very difficult to establish how many brothers and sisters Brigitte has.

The 5th issue (501), the last to appear, drops the song after setting the scene. According to sources, Brigitte's parents had 5 or 6 children. A fact as simple as that has been difficult to elucidate. There is a boy, Jean-Michel, who appears very rarely and of whom we know nothing. And for good reason, what F&D establishes, Brigitte and Jean-Michel are one! The child born in 1944 and named Jean-Michel became Brigitte a few years later.

The investigation is currently causing a lot of controversy in France. So far there has been no official translation of the documents, so obtained scans from French online friends have been machine translated to English.

A note on the files:

The issues were originally only available in print and in French. Three versions of each issue are incuded her:

A low resolution black and white scan

A high resolution color scan

And finally a version with the text only, translated to English with Google Translate.

An effort has been made to retain the original formatting in the translated PDFs. However there are no images, so you will have to refer back to the color scans to see the images which the text mentions.

Warning: The translation is messy in places, so you will sometimes need some patience to figure out the meaning.
För dig som väntar på att boken publiceras som e-bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in