Citat:
Ursprungligen postat av
Blocktober
Jag fick sjukpension vid 29, men det var med det gamla systemet. Göran Persson kom på att man kunde sjukpensionera människor för att säga att man hade mindre arbetslöshet. Lägenhetsstjuven Ulf och det andra packet, som väl själva aldrig har haft ett betungande arbete i hela sitt liv, vill däremot att så många som möjligt ska arbeta tills de stupar.
Fick enligt nya systemet precis i början, det var då lätt att få med rätt diagnos. De saker som gör att jag verkligen inte kan jobba kunde jag inte få bidrag för, de ansågs botbara (ja men ge mig bot då), medan det jag fick för i sig inte gör mig dålig på att arbeta med specifika uppgifter.
Det var många som ljög på vägen till detta, både soc och FK. T ex hade jag ett samtal med FK som sa att jag bara kunde få 3000 i månaden. De gjorde allt för att man inte kunde ansöka. Jag visste vad jag hade rätt till från soc men fick inte detta. Har kostat mindre än vad jag hade rätt till.
Men folk hejar på för de vet att folk begår självmord hellre än att ta livet av andra. RA har nog indirekt räddat fler liv än han tog.