2025-02-17, 05:52
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Det måste vara minst sagt jobbigt för RA:s släktingar att läsa allt som står i tidningarna. Det är konstigt att det inte nämns någonstans (vad jag har sett) att han faktiskt också var ett offer.

Så typiskt att den här kyrkoanställde plötsligt kom på att han sett RA i kyrkan med gitarrfodralet. Då fick han också sina 15 minuters fame.

Hade han några syskon eller var han ensambarn?
Klart detta måste kommit som en chock för föräldrarna.. eller inte?
Det vet vi inte.
Nu vet jag inte men försöker tänka mig in i situationen. Hade det varit min son tror jag att jag gått ut och dementerat falska påståenden och så.
Vet dom ingenting om honom? Hur han mått, haft för tankar osv.
Har han skurit sig i armarna? Försökt ta livet av sig tidigare?

Den där kyrkogubben tror jag inte på.
Citera
2025-02-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hade han några syskon eller var han ensambarn?
Klart detta måste kommit som en chock för föräldrarna.. eller inte?
Det vet vi inte.
Nu vet jag inte men försöker tänka mig in i situationen. Hade det varit min son tror jag att jag gått ut och dementerat falska påståenden och så.
Vet dom ingenting om honom? Hur han mått, haft för tankar osv.
Har han skurit sig i armarna? Försökt ta livet av sig tidigare?

Den där kyrkogubben tror jag inte på.

Läst om syskon, syster?
Citera
2025-02-17, 10:08
Medlem
En man som har körkort kan inte få ett jobb. Måste förmodligen vara den första människan.
Citera
2025-02-17, 10:13
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Läst om syskon, syster?

Ahh Han har 2 syskon och han var mellanbarn.
Hittade nu
Citera
2025-02-17, 10:21
En minst lika relevant undran är vilket samhälle Sverige var och är som gjorde att Andersson blev massmördare.
Citera
2025-02-17, 10:55
Medlem
wrongdaytodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Läst om syskon, syster?
En bror och en syster
Citera
2025-02-17, 11:35
Medlem
Står i dagens Aftonblad att RA fått mycket stöd med olika arbetsplatser samt aktivitetsersättning i flera års tid. Så han har inte direkt suttit bortglömd i en lägenhet.
Citera
2025-02-17, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag vet inte vad du har för diagnos, men om du har något som går under LSS, kommer du troligen bli beviljad kortet om du har en LSS-insats. Jag kommer ansöka om kontaktperson för att få mitt kort. De kan säga att jag inte behöver en KP men de måste fatta att när man blir äldre så får man svårare att klara sig själv och detta kommer jag använda för att få detta. Tyvärr måste man kunna spela spelet. Jag vet att folk har sin stolthet men ibland måste man bortse från denna. Jag har en känsla av att RA:s föräldrar hellre betalade för honom än att han fick LSS.

Faktum är att jag har något slags kontaktperson men bara på papperet. Hon ska egentligen vara med på möten på psyk men jag har en vettig läkare som har förstått att jag tycker att det är förnedrande - han är invandrare; en svensk läkare skulle säkert ha insisterat på att kärringen skulle vara med - så det brukar bara vara doktorn och jag.
Citera
2025-02-17, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Står i dagens Aftonblad att RA fått mycket stöd med olika arbetsplatser samt aktivitetsersättning i flera års tid. Så han har inte direkt suttit bortglömd i en lägenhet.

Han hade nog helt andra drömmar från början än att sitta och leva på aktivitetsersättning.
Citera
2025-02-17, 12:28
Medlem
Wrossmols avatar
Har analyserat allt som jag läst om honom och bilder och nån video osv. Han var ingen rasist eller hade kontakt med galningar inom fascist rörelser etc. Han var självvalt ensam. Och förmodligen som det verkar: vart extremt förbannad bakom den nollställda fasaden. Psykiskt störd, helt klart! Eventuellt också autistisk. Han var förbannad på Skolorna som krävde saker av honom. Blev avvisad där många gånger. Trots alla försök, och arg på socialtjänsten för att han inte fick pengar längre. Och hade nåt slags förakt mot människor i största allmänhet. För att andra lyckades men inte han. Och förmodligen nån form av social fobi. Tänker på att han inte gillade att träffa mer än en eller två samtidigt. Och han var ju uppenbarligen mycket deprimerad. Syns ju på facet, totalt nollställd. Och till slut självmord, där han av okänd anledning ville ta med sig flera andra, av de som " lyckades " med det han inte klarade.
Citera
2025-02-17, 12:49
Medlem
wrongdaytodies avatar
Jag håller med om allt förutom att jag är osäker på om det verkligen var självvalt att han var ensam. Depression och troligen sömnproblem, och definitivt grov social fobi vilket gör att jag funderar om det var självvalt eller att han helt enkelt inte vågade. Om du blir mobbad så kommer du vara livrädd för människor sedan och det svetsar sig fast trots alla former av terapi.

Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Har analyserat allt som jag läst om honom och bilder och nån video osv. Han var ingen rasist eller hade kontakt med galningar inom fascist rörelser etc. Han var självvalt ensam. Och förmodligen som det verkar: vart extremt förbannad bakom den nollställda fasaden. Psykiskt störd, helt klart! Eventuellt också autistisk. Han var förbannad på Skolorna som krävde saker av honom. Blev avvisad där många gånger. Trots alla försök, och arg på socialtjänsten för att han inte fick pengar längre. Och hade nåt slags förakt mot människor i största allmänhet. För att andra lyckades men inte han. Och förmodligen nån form av social fobi. Tänker på att han inte gillade att träffa mer än en eller två samtidigt. Och han var ju uppenbarligen mycket deprimerad. Syns ju på facet, totalt nollställd. Och till slut självmord, där han av okänd anledning ville ta med sig flera andra, av de som " lyckades " med det han inte klarade.
Citera
2025-02-17, 12:58
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrongdaytodie
Jag håller med om allt förutom att jag är osäker på om det verkligen var självvalt att han var ensam. Depression och troligen sömnproblem, och definitivt grov social fobi vilket gör att jag funderar om det var självvalt eller att han helt enkelt inte vågade. Om du blir mobbad så kommer du vara livrädd för människor sedan och det svetsar sig fast trots alla former av terapi.

Inte självvalt direkt. Men att han ansåg att det var det enklaste sättet att överhuvudtaget orka. Man vet ju att han varit mobbad osv. Han var helt enkelt jävligt less på folk i största allmänhet. Och om man tittar på honom i video och bilder så verkar han inte varit nån mes med dåligt självförtroende, tror inte han var speciellt rädd etc
Senast redigerad av Wrossmol 2025-02-17 kl. 13:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in