Citat:
Ursprungligen postat av
Diskmaskinsmedel
Ok, kan vi enas om att bordlägga huruvida det fanns en till hund i RA´s lägenhet eller inte och bara konstatera det vi med säkerhet vet. Polisen lär komma fram med information förr eller senare om han varit hundvakt åt någon eller inte, men tills vidare späs detta bara på som en trådsanning och tillför inga egentligheter till tråden.
Tack, det är vi överens om.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Kan du förklara varför denna snackis är relevant för diskussionen om massmordet, varför är det intressant att polisen burit en grå hund?
Jag har full förståelse för att du eventuellt inte minns varför du ens tjafsar om saken.
För att
Diskmaskinsmedel försökte säga att någon annan hund aldrig funnits, fastän vi är flera som hävdar att vi har sett den. Jag är inte intresserad av att tjafsa det fram och tillbaka, och nu verkar vi äntligen vara överens om att det inte finns bevis men att det finns vittnen på att en hund burits ut så att vi kan släppa det.
Relevansen i övrigt är väl tidigare kartläggning av Rickards liv och sista tiden innan dådet. Det har diskuterats i tråden att hans föräldrar var bortresta den aktuella dagen och att han var hundvakt åt deras hund, men bevis för det har saknats som jag förstått det. Om en hund lyfts ut ur lägenheten så styrker det påståendet att så var fallet. Det har även diskuterats hur R kunde lämna hunden inlåst i lägenheten om han inte tänkt komma hem igen, något som kan säga en del om hur hans tankebanor gick den här dagen och om hans empati för hunden. Tänkte han göra detta och hinna hem igen innan hunden behövde rastas? Hade han inte bestämt sig för att göra detta förrän några minuter innan det skedde? Var det planerat men själva utförandet impulsivt?