2025-02-15, 17:00
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Eller ännu bättre, DU Bertil frågar innan du dömer. Du går direkt in i försvarsställning av Dumpen, när du inte ens har koll på vilken uthängning som det handlar om. Det visar bara att du är partisk, och inte kan diskutera på en ärlig nivå när det kommer till Dumpen.

Vi debatterar sexuellt utnyttjad av minderåriga här och det är vad jag kommenterade. Det jag ville påvisa är att Dumpen inte håller sig till barn, utan dom fiskar även vuxna som pratar med andra vuxna. Vilket flera i tråden påstår inte är sant.

För Dumpens del har det aldrig handlat om att skydda några barn, för dom är det viktigast att få in så mycket pengar som möjligt, och då hänger dom ut vem som helst, även folk som inte söker efter sex med barn.

Dumpen bär huvudansvaret till misshandeln av Tweedy. Om dom inte hade gjort en uthängning och varnat när han raggade på en byxmyndig person, så hade det aldrig slutat med en blodig misshandel. Dessutom borde Dumpen raderat alla trådar och kommenterar som uppmanade till våld, vilket dom inte gjorde.

Du har helt rätt. Dumpen hänger ut vem som helst. De gör ingen skillnad på folk och folk när det visat sig att dessa vill träffa barn i sexuellt syfte.

Tror du att dessa bilresor över Sverige inte kostar något alls? Klart att de ska ha in en slant för det outtröttliga jobb de gör.

Tweedy var känd över bygden långt innan dumpens kids fick nys om honom. Helt självförvållat.
Citera
2025-02-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PachaMamaKarin
Du har helt rätt. Dumpen hänger ut vem som helst. De gör ingen skillnad på folk och folk när det visat sig att dessa vill träffa barn i sexuellt syfte.

Tror du att dessa bilresor över Sverige inte kostar något alls? Klart att de ska ha in en slant för det outtröttliga jobb de gör.

Tweedy var känd över bygden långt innan dumpens kids fick nys om honom. Helt självförvållat.

200 mil/månad enligt Dumpens egen utsago men även 200.000 kr /månaden in på Saras sparkonto i swishdonationer och vi hoppar skatten som sagt, ganska skön inkomst. Visst dieseln är dyr, Patriks veckopeng, några hamburgare på vägen men det måste ändå bli några kr över? Hur fan lyckas Sara sätta sprätt den höga inkomsten? Dogge har ju även hjälpt till då han vill var rikemannen som går i bräschen och visar vägen. Undra om han kan låta bli att nämna detta i Draknästet, hyvens grabb. 1 milj kr, det är som att jag swishat 5 kr till Dumpen och inte fan hade jag varit så kaxig.

Vem vet Dumpen kanske blir fullständigt bombarderad av miljonärer i vår som vill gå över till den mörka sidan och fucka upp sina företag och Dumpenfolket kör raka vägen tillbaka till Grand hotel, Stureplan mm.
Just nu får väl herrskapet ligga och fisa på något vandrarhem därute och driva skiten ifrån Mcdonalds dagtid för det är tydligen väldigt ont om stålar samt synd om dom enligt podden.

Argaangelica sa det själv: Det räcker med 4 kr ifrån varje Dumpling så är Sara och Putte på banan igen men inte ens det kan dom hosta upp.
Citera
2025-02-15, 18:01
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
200 mil/månad enligt Dumpens egen utsago men även 200.000 kr /månaden in på Saras sparkonto i swishdonationer och vi hoppar skatten som sagt, ganska skön inkomst. Visst dieseln är dyr, Patriks veckopeng, några hamburgare på vägen men det måste ändå bli några kr över? Hur fan lyckas Sara sätta sprätt den höga inkomsten? Dogge har ju även hjälpt till då han vill var rikemannen som går i bräschen och visar vägen. Undra om han kan låta bli att nämna detta i Draknästet, hyvens grabb. 1 milj kr, det är som att jag swishat 5 kr till Dumpen och inte fan hade jag varit så kaxig.

Vem vet Dumpen kanske blir fullständigt bombarderad av miljonärer i vår som vill gå över till den mörka sidan och fucka upp sina företag och Dumpenfolket kör raka vägen tillbaka till Grand hotel, Stureplan mm.
Just nu får väl herrskapet ligga och fisa på något vandrarhem därute och driva skiten ifrån Mcdonalds dagtid för det är tydligen väldigt ont om stålar samt synd om dom enligt podden.

Argaangelica sa det själv: Det räcker med 4 kr ifrån varje Dumpling så är Sara och Putte på banan igen men inte ens det kan dom hosta upp.

Skärpning va. Saras swish 2021 kan de väl knappast spendera pengar för nu. Nej juste. Det införskaffades en bil. Dessutom skulle mamma Karin dricka sina Chardonnay för att kunna lirka upp peddos. Fick hon ingen dricka då blev det inget resultat.
Mamma Karin är mest förbannad att hon inte får supa upp Dogges mille.
Citera
2025-02-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PachaMamaKarin
Skärpning va. Saras swish 2021 kan de väl knappast spendera pengar för nu. Nej juste. Det införskaffades en bil. Dessutom skulle mamma Karin dricka sina Chardonnay för att kunna lirka upp peddos. Fick hon ingen dricka då blev det inget resultat.
Mamma Karin är mest förbannad att hon inte får supa upp Dogges mille.

Hehe så kan det säkert vara. Dumpenfolket har flera gånger uppgett att dom drar in 200.000 kr/månad och troligtvis har Kronofogden och Skatteverket lyssnat på den galna debatten hos Publicistklubbem

Självklart vill man hjälpa våra vänner med skulderna men då får dom inte slänga ur sig såna här dumma saker helt öppet.

Förra bilen var väl leasad på Patriks dotter pga betalningsanmärkningar men nuvarande Alfa Romeon har jag inte orkat kollat upp men ganska säler på att Dumpenfolket inte fixat kreditupplysningen, Dogge?

Givetvis måste våra vänner puttra runt därute och dom skall sitta bekvämt när man avverkar så jävla många mil/månad. Dumpen har runkat upp gubbar i varenda ort så fler mil ute på vägarna kommer det bli men frälsta måste öppna plånboken för det brinner nu.
Citera
2025-02-15, 18:46
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hehe så kan det säkert vara. Dumpenfolket har flera gånger uppgett att dom drar in 200.000 kr/månad och troligtvis har Kronofogden och Skatteverket lyssnat på den galna debatten hos Publicistklubbem

Självklart vill man hjälpa våra vänner med skulderna men då får dom inte slänga ur sig såna här dumma saker helt öppet.

Förra bilen var väl leasad på Patriks dotter pga betalningsanmärkningar men nuvarande Alfa Romeon har jag inte orkat kollat upp men ganska säler på att Dumpenfolket inte fixat kreditupplysningen, Dogge?

Givetvis måste våra vänner puttra runt därute och dom skall sitta bekvämt när man avverkar så jävla många mil/månad. Dumpen har runkat upp gubbar i varenda ort så fler mil ute på vägarna kommer det bli men frälsta måste öppna plånboken för det brinner nu.

Runkandet sköter gubbarna helt själva. De behöver bara se orden ’Jag är tretton’ för att det ska bli extas. Det var mamma Karin som hetsade peddosarna.

Det känns faktiskt inte som att det är någon kris i plånboken. Det är bara här inne man gnäller om pengar. Sara är inte så dyr i drift, behöver ju inga frisörpengar. Norrlands teamet tar gäddorna längst upp i Sverige och Sara kan vila under sin sjukdom.
Dumplingsarna sluter upp där det behövs. Det känns tryggt. Då slipper åklagare och polis göra sitt jobb som växer på hög i flera år innan de lägger ner ärendena.
Citera
2025-02-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hur kan det va svårt o se?
Han var traumatiserad och sökte sig till henne för att få hjälp och hon utnyttjade hennes roll till att begå sexuella övergrepp

Är det för att hon är kvinna som du har svårt att se det?

Dumpen kämpar för att stoppa förövare och hjälpa människor som utsatts som barn, här var det en man som hade varit utsatt som barn och dumpen gick ut o försökte hjälpa han samt varna andra för denna terapeut
Men lägg av för fan? Han fick helt mot sin vilja stånd ocg utlösning? Det är ju helt löjligt!!
Citera
2025-02-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Men lägg av för fan? Han fick helt mot sin vilja stånd ocg utlösning? Det är ju helt löjligt!!

Lägg av själv "hen fick orgasm, då kan det ju inte vara våldtäkt"

Kemiska reaktioner i kroppen kan uppkomma även om du inte vill det
Citera
2025-02-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Lägg av själv "hen fick orgasm, då kan det ju inte vara våldtäkt"

Kemiska reaktioner i kroppen kan uppkomma även om du inte vill det
Hon är alltså anmäld för våldtäkt? Han försökte ta sig ur situationen och rummet? Vände och gick, men hon höll honom kvar mot sin vilja?
Nu gör du dig både till åtlöje och dummaren än jag tror du är.
Citera
2025-02-15, 19:18
Medlem
Protonic75s avatar
Vilken drömkille för en 14 åring att träffa senaste Gäddan, värsta christer pettersson posen i bilen med en mjällig t-shirt på sned och cigg hängandes i mungipan. Dom måste sluta skriva söt till Gäddorna när dom ser ut så här inte ens dom själva tror väl på det
2025-02-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Vilken drömkille för en 14 åring att träffa senaste Gäddan, värsta christer pettersson posen i bilen med en mjällig t-shirt på sned och cigg hängandes i mungipan. Dom måste sluta skriva söt till Gäddorna när dom ser ut så här inte ens dom själva tror väl på det
2025-02-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Alright, jag förstår hur du tänker. Men då hamnar ofredandet i fokus och dessvärre kommer vi nog inte runt de rättsfilosofiska problemen:

Ett ofredande torde alltid behöva rikta sig mot en annan, specifik (och verklig) person till skillnad från min idé om hur "sökandebrottet" utformas. En polis i andra änden duger inte. Att en fiskande polis ska betraktas som brottsoffer framstår som märkligt.

Återstår då sexuellt ofredande mot vad man tror är ett barn och då är vi tillbaka i de principiella invändningar jag anförde i mitt förra inlägg.

Hursomhelst kommer brottsprovokation att vara en faktor att ta hänsyn till när poliser fiskar. Förr eller senare lär den diskussionen dyka upp i ett enskilt fall, om inte annat lyft av försvarsadvokaten.

"Den som söker barn under femton år i syfte att begå en gärning för vilken straff föreskrivs i 4, 5, 6, 8 eller 10 §, döms för [brott] till [straff]". Kanske något i den stilen när det gäller att operationalisera. Koncist och konkret.

Ett ord som "söka" är ju väldigt brett i sin betydelse och lämnar utrymme för tolkning, visst, men i kombination med det tydliga syftet att begå våldtäkt mot barn eller annat sexualbrott borde brottsbeskrivningen vara tillräckligt avgränsad för att tillgodose rättssäkerhetskrav.

Med "barn" avses då vilket barn som helst, inget krav på brottsoffer. Med "barn" avses alltså barn i största allmänhet, så att den som i ett konkret sammanhang visar att hen söker efter barn under 15 år i sexualbrottssyfte begår brottet.

Sedan får regeringen i propositionen lägga ut texten om den närmare straffrättsliga innebörden av "söker". Jag utvecklar ämnet här:

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Jo, så får man väl göra och det går ju alltid att närmre beskriva lagens avgränsningar och syfte i förarbeten.
Citera
2025-02-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Dom måste sluta skriva söt till Gäddorna när dom ser ut så här inte ens dom själva tror väl på det

Fel. Han är dömd för våldtäkt mot barn. Läs domen och lär dig hur det kan gå till.
Han råkade dessutom vara 47 år när han blev dömd vilket ju är gäddornas medelålder.
Synnerligen realistisk Dumpenfångst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in