Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Då får du väll hänvisa till artikeln du syftar på istället för att låta mig gissa mig till den
Ligger utanför dumpens område?
Dumpen hjälper människor dom varit utsatt som barn och här var det en man som säger att hans terapeut utsatt han för sexuella övergrepp när han var hos henne och sökte efter hjälp
Dumpen har ända sedan start avrått människor från att använda våld, stämningen i samhället där Tweedy bodde var väldigt hätsk pga det som inträffat och Sara gick in i Facebookgruppen för den kommunen och försökte lugna ner stämningen (vilket hon egentligen inte var tvungen till)
I det fallet var det ett byxmyndigt barn men det innebär inte att yngre barn är utom fara för hans beteende
Eller ännu bättre,
DU Bertil frågar innan du dömer. Du går direkt in i försvarsställning av Dumpen, när du inte ens har koll på vilken uthängning som det handlar om. Det visar bara att du är partisk, och inte kan diskutera på en ärlig nivå när det kommer till Dumpen.
Vi debatterar sexuellt utnyttjande av minderåriga här och det är vad jag kommenterade. Det jag ville påvisa är att Dumpen inte håller sig till barn, utan dom fiskar även vuxna som pratar med andra vuxna. Vilket flera i tråden påstår inte är sant.
För Dumpens del har det aldrig handlat om att skydda några barn, för dom är det viktigast att få in så mycket pengar som möjligt, och då hänger dom ut
vem som helst, även folk som inte söker efter sex med barn.
Dumpen bär huvudansvaret till misshandeln av Tweedy. Om dom inte hade gjort en uthängning och varnat när han raggade på en byxmyndig person, så hade det aldrig slutat med en blodig misshandel. Dessutom borde Dumpen raderat alla trådar och kommenterar som uppmanade till våld, vilket dom inte gjorde.