Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Eftersom våldtäktsdomen dragits fram i ljuset igen tog jag mig tiden att läsa igenom hela domen igen. Och jag hittade ett mycket starkt bevis som jag tror att vi (åtminstone jag själv) helt missade när det var aktuellt den första gången.
Det handlar om en sms-växling mellan vittnet Denice och offret Z. Dessa två har blivit osams då Denice säger att hon tycker att det är "orättvist att killarna ska dömas bara för att du gav dem blowjobs". Dessutom säger hon att hon ska vittna "enbart för att skydda killarna". Och det framgår att med killarna menar hon Robin och Antonio.
Detta är ett mycket starkt bevis (tillsammans med allt annat) för att det faktiskt hänt, och att domen därmed är helt riktig.
Vad gäller övergrepp i rättssak så handlar det om Antonios fd flickvän Jossan, som sagt sig blivit våldtagen av honom. Jossans föräldrar har då ring till Anna, som då försvarat sin son och istället blivit hotfull. Efter detta har Antonio hotat tjejen/ev hela familjen. Tycker att Anna borde blivit åtalad för det här, men efter hoten har Jossans familj valt att inte gå vidare med fallet. Familjen berättar om det här för Zs familj när de övervägde om de skulle anmäla eller inte.
Tror nog att Anjo missat den här helt avgörande detaljen om sms-konversationen.
Sedan vad som hänt Antonio efter domen, tycker jag är helt förfärligt. Att han blir spottad på och överfallen och kallad pedofil. DET är helt förjävligt (tas ju upp i trailern), MEN domen är för den skull inte felaktig.
Det där är en tankevolta Anjo inte klarar av, det enda han ser om han läst den meningen är att det var "orättvist".
Var hittade du uppgifterna om att Anna och Antonio har hotat Jossan och hennes familj? Är det sant, så borde de definitivt gått vidare och inte backat. Ja, inte annars heller iof. sig, om hon blev våldtagen.
Det finns säkert mycket man kan kalla Antonio för, men pedofil är något helt annat. Han var väl 16 och tjejen 13. De var ju båda barn, även om hon inte var byxmyndig/lovlig, så skilde det bara tre år de emellan. Det vidriga var ju att de utnyttjade en stupfull liten tjej på ett groteskt vis. De borde definitivt veta bättre.
Vet att Metoo har nämnts. Jag var inget större fans av den rörelsen, den slog fel många gånger. Fick skit för att jag ansåg/anser att tjejer måste lära sig att sätta killar på plats när de går över gränser. Jag var själv tonåring långt före Metoo, och då som nu har killar/män en förmåga att inte riktigt veta var gränsen går när det rycker i byxan. Men en örfil eller ett par väl valda ord får de flesta att lomma iväg med svansen mellan benen.
Det här fallet handlar dock om killar som utnyttjar en stupfull försvarslös liten tjej, vilket hade varit ett brott både före och efter Metoo.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Jaha, och där dök den kändiskåta advokaten Mark Safaryan upp

Har bara väntat på att han ska nästla sig in i fallet för att få ytterligare 15 minuter i rampljuset. När hans namn dyker upp vet man att det är ett pajas-case som ingen seriös advokat vill beblanda sig med. Han har ju t o m åtagit sig att stämma folk för förtal för Runar Sögaards räkning. Givetvis har dessa anklagelser inte lett till något alls, då det ju inte finns något case. Safaryan borde istället tala om för sina klienter att inget case föreligger, istället för att föra ärendet vidare fast han vet att det inte finns en chans till vinst i domstol.
Nu ska alltså denna pajas försöka få till en resning i Högsta Domstolen. Lycka till med det Mark Safaryan!
Haha, ja jag la märke till det också, men tyckte inte att det var värt att nämna på grund av uppenbar orsak.
Att Anjo tycker att det är av betydelse, rimmar väl med hur de här vloggarna fungerar. Har förstått nu att de har sina privata rättegångar på nätet där de är sina egna advokater och agerar domare samtidigt. Det är som ett parallellt universum med egna regler och lagar. Jag visste att det var illa, men inte
hur illa.