2025-02-14, 23:49
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Ebba grön hade rätt..
Anna låg före sin tid, passar rätt in i 800 grader.

Finns det något forum bortsett från trollen här som ens bryr sig om Snoppviftaren?
Tror inte det. Men nu vet jag vad jag kommer nynna på idag

🎶 Bara så jävla tom
När jag väntar på min egen dom
🎶
Citera
2025-02-15, 05:48
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Eftersom våldtäktsdomen dragits fram i ljuset igen tog jag mig tiden att läsa igenom hela domen igen. Och jag hittade ett mycket starkt bevis som jag tror att vi (åtminstone jag själv) helt missade när det var aktuellt den första gången.

Det handlar om en sms-växling mellan vittnet Denice och offret Z. Dessa två har blivit osams då Denice säger att hon tycker att det är "orättvist att killarna ska dömas bara för att du gav dem blowjobs". Dessutom säger hon att hon ska vittna "enbart för att skydda killarna". Och det framgår att med killarna menar hon Robin och Antonio.

Detta är ett mycket starkt bevis (tillsammans med allt annat) för att det faktiskt hänt, och att domen därmed är helt riktig.

Vad gäller övergrepp i rättssak så handlar det om Antonios fd flickvän Jossan, som sagt sig blivit våldtagen av honom. Jossans föräldrar har då ring till Anna, som då försvarat sin son och istället blivit hotfull. Efter detta har Antonio hotat tjejen/ev hela familjen. Tycker att Anna borde blivit åtalad för det här, men efter hoten har Jossans familj valt att inte gå vidare med fallet. Familjen berättar om det här för Zs familj när de övervägde om de skulle anmäla eller inte.

Tror nog att Anjo missat den här helt avgörande detaljen om sms-konversationen.

Sedan vad som hänt Antonio efter domen, tycker jag är helt förfärligt. Att han blir spottad på och överfallen och kallad pedofil. DET är helt förjävligt (tas ju upp i trailern), MEN domen är för den skull inte felaktig.
Det där är en tankevolta Anjo inte klarar av, det enda han ser om han läst den meningen är att det var "orättvist".

Var hittade du uppgifterna om att Anna och Antonio har hotat Jossan och hennes familj? Är det sant, så borde de definitivt gått vidare och inte backat. Ja, inte annars heller iof. sig, om hon blev våldtagen.

Det finns säkert mycket man kan kalla Antonio för, men pedofil är något helt annat. Han var väl 16 och tjejen 13. De var ju båda barn, även om hon inte var byxmyndig/lovlig, så skilde det bara tre år de emellan. Det vidriga var ju att de utnyttjade en stupfull liten tjej på ett groteskt vis. De borde definitivt veta bättre.

Vet att Metoo har nämnts. Jag var inget större fans av den rörelsen, den slog fel många gånger. Fick skit för att jag ansåg/anser att tjejer måste lära sig att sätta killar på plats när de går över gränser. Jag var själv tonåring långt före Metoo, och då som nu har killar/män en förmåga att inte riktigt veta var gränsen går när det rycker i byxan. Men en örfil eller ett par väl valda ord får de flesta att lomma iväg med svansen mellan benen.

Det här fallet handlar dock om killar som utnyttjar en stupfull försvarslös liten tjej, vilket hade varit ett brott både före och efter Metoo.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jaha, och där dök den kändiskåta advokaten Mark Safaryan upp Har bara väntat på att han ska nästla sig in i fallet för att få ytterligare 15 minuter i rampljuset. När hans namn dyker upp vet man att det är ett pajas-case som ingen seriös advokat vill beblanda sig med. Han har ju t o m åtagit sig att stämma folk för förtal för Runar Sögaards räkning. Givetvis har dessa anklagelser inte lett till något alls, då det ju inte finns något case. Safaryan borde istället tala om för sina klienter att inget case föreligger, istället för att föra ärendet vidare fast han vet att det inte finns en chans till vinst i domstol.

Nu ska alltså denna pajas försöka få till en resning i Högsta Domstolen. Lycka till med det Mark Safaryan!
Haha, ja jag la märke till det också, men tyckte inte att det var värt att nämna på grund av uppenbar orsak.

Att Anjo tycker att det är av betydelse, rimmar väl med hur de här vloggarna fungerar. Har förstått nu att de har sina privata rättegångar på nätet där de är sina egna advokater och agerar domare samtidigt. Det är som ett parallellt universum med egna regler och lagar. Jag visste att det var illa, men inte hur illa.
Citera
2025-02-15, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Läser du inte! jag skrev några rader upp om du orkar lyfta blicken "scrolla" din dumme fan, jag skrev både gott och ont om Antonio, nja kanske mest ont om hans väna mor.
Men just nu är han en bricka i hennes spel för att få synas i media gråtandes hur den där youtubern ljuger och har förstört deras liv.
Antonio är just nu en del av hennes plan för att åter igen bli medial.
Nej jag försvarar inte vad Antonio gjort, utan vill mest komma åt att han nu är ett offer för att hans väna mor skall kunna snyfta i media.

Men lugn i bussen, har inte citerat dig. Surra vidare på någon annan.
Citera
2025-02-15, 08:25
Medlem
EndastJag01s avatar
Det finns väl en plats där Antonios domar och beroendeproblem inte sjunker undan och det är i den här tråden. Det är alltid med samma utpekande, det är Annas fel, det är Anna som är skyldig. Han har fått öknamn som är menade att vara förminskande för honom och det är också Annas fel.
Vi vet nog att Anna också läser den här tråden så den här "dokumentären" har kanske som målgrupp de som skriver här?
Så kanske låta det vara så och lämna Annas barn utanför?
Citera
2025-02-15, 08:30
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det finns väl en plats där Antonios domar och beroendeproblem inte sjunker undan och det är i den här tråden. Det är alltid med samma utpekande, det är Annas fel, det är Anna som är skyldig. Han har fått öknamn som är menade att vara förminskande för honom och det är också Annas fel.
Vi vet nog att Anna också läser den här tråden så den här "dokumentären" har kanske som målgrupp de som skriver här?
Så kanske låta det vara så och lämna Annas barn utanför?
Eller öppna hans tråd igen kanske: (FB) Antonio Book Toledano
Nu är han ju inte bara kändisbarn, utan även medverkande i en (ö)känd vloggares "dokumentär", tack vare sin mor.
Citera
2025-02-15, 08:50
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Eller öppna hans tråd igen kanske: (FB) Antonio Book Toledano
Nu är han ju inte bara kändisbarn, utan även medverkande i en (ö)känd vloggares "dokumentär", tack vare sin mor.
Stackaren!
Citera
2025-02-15, 09:39
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Den stora skvallertråden om Anna Book

"Dokumentären" är väl också tänkt att användas som en inlaga för att våldtäktsmålet ska tas upp igen i domstol med förhoppning om att våldtäktsdomen ska rivas upp.

Men hade det inte varit smartare att låta det ske i tysthet tills vi vet om så sker - eller ännu bättre att det tagits upp och domen rivits upp?

Först då vore det väl läge att göra offentlighet av detta. Risken nu är ju att Antonio - tack vare mamma Annas iver om egen publicitet? - blir offentligt stämplad som våldtäktsman.

Annas anthem:
Först kommer JAG, sen kommer JAG, därefter JAG och sen INGENTING!
Det är bara JAG, är bara JAG, är bara JAG som är NÅGONTING!
Och endast JAG och endast JAG, JAG JAG JAG som ska synas vida omkring
Senast redigerad av MercedesDeAcosta 2025-02-15 kl. 10:02. Anledning: komplettering av ord
Citera
2025-02-15, 11:20
Medlem
TPLs avatar
some people will trigger you on purpose

Anna:
"När jag förstod detta, så slutade jag gå LIVE / idag är det 3!!! år sedan jag var LIVE här på Instagram. Jag började jobba på mig själv, jag kom till insikter,jag är så mycket mer än det man fått se & så kom den här filmen upp just nu / så jag delar den till DIG som kanske också behöver höra den här ❤️❤️❤️ Det är inte över, förens det är över ❤️ "

förens
Citera
2025-02-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Anna Book så känd och populär är hon inte, om du frågar någon född efter 1978 så vet ingen vem Anna är.
Det är det hon försöker återupprätta nu på bekostnad av sin son.

Min kommentar var ironi.
Anna Book är en vidrig person, jag förstår att hennes barn måste haft det tufft när de växte upp.
Citera
2025-02-15, 14:20
Medlem
Att Anna gladeligen gör reklam för den här dokumentären och att den skulle vara bra för hennes son Antonio är ren och skär gelenskap. Killen har ju kraftiga psykiskt problem. Hur ska han kunna ta den storm som kommer. Det är stötande för folk att någon gör en dokumentär och säger att det är orättvis med domen när personen Anjo inte verkar ha läst domen ens.

Det är ju så klart varför Antonio blev dömd för våldtäkt mot barn och Robin för våldtäkt.

Och så ska Anjo försöka prata bort det!??

Har ingen av dem något sunt förnuft? Det är åtta år sen och nu ska vi gnugga in det i allt fler människor så att det alltid ska vara aktuellt.
Citera
2025-02-15, 15:12
Medlem
Tagelapas avatar
Eftersom familjen inte besitter någon större intelligens och inte har något konsekvenstänk alls så kan man ju undra hur pass lösmynta de varit i sina utspel i kommande film.

Pratar man för mycket skit och lämnar ut för mycket om vissa personer som ingår i kriminella nätverk så kan det bli alldeles för jävligt att hantera i efterhand. Den lille pajasen med ortensnack kanske sätter sig i en värre situation än den han var i innan.
Det gäller även mommie dearest och Fisan.

Som sagt, undrar om dom har tänkt på det. Eller ska jag kanske skriva undrar om dem har tänkt på det, så tooktanten också förstår eftersom hon läser här.
Citera
2025-02-15, 17:10
Medlem
osnutens avatar
I ett av svaren på gårdagens frågestund förklarade hon i detalj varför Booksåpan inte blev verklighet.
Det hann tyvärr försvinna innan jag hann spara det.

De hade iaf provfilmat i flera år. Allt var klappat och klart med hennes favoritkanal.
Samma dag de skulle "skriva under" drabbades familjen av en tragedi, så hon valde att tacka nej.

Det har nog gnagt i bakhuvudet på henne sedan dess

Hon knatar bittert runt i sitt hamsterhjul. Med filmen såg hon en chans att ta sig ur det.

När folk förstår vilket justitiemord vi blev utsatta för, kommer alla vilja se vår såpa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in