Citat:
Ursprungligen postat av
skalman1973
Jag är skeptisk. Det finns för många intressen och olika hänsyn att ta här . Både gentemot " klienten " och handläggarna .
Visst framkommer det information om att " klienten " varit hotfull eller uppfattats som hotfull av handläggarna så kör det komma ut fort. Då kan de två sina händer . Styrks detta även via diarieförd kommunikation så är det 100% säkert att det kommer fram .
Är så inte fallet och felet ligger i handläggningen eller att inte fått rätt hjälp så kommer ingen att villigt medge det ( Den potatisen är för het )
Jag tycker att det redan känns som het potatis..
Antingen släpper inte SOC sekretessbelagda handlingar till polisens utredare eller så har handläggningen varit så gravt dålig så man inte riktigt vågar gå ut i media med det.
Man kan tycka att det är svårt att kartlägga en person med så få kontaktytor, jag tror att det borde vara mycket enklare. Utesluter man vittnen är det nog i övrigt inte många andra personer polisen har behövt förhöra på de 10 dagarna som nu har gått sedan dådet.
Frågan är om en åklagare har större befogenheter än polisen i utredningen beträffande SOC-handlingar. Någon som vet det?
Tänker att Expressen isf ska försöka komplettera med en kravställning i sin anmälan, eller så kan Aftonbladet göra en egen JO-anmälan och ta med den delen.