2025-02-13, 20:08
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Haha, en knäppgök och konspirationsteoretiker som är skeptisk mot vaccin, ja vad kan gå fel??
Tron på att en knäppgök har nåt att tillföra världen är ännu en extrem dysfunktionalitet hos maga-sekten.
Jag säger det igen, Idiocrazy är här.

Om det kommer en ny pandemi kanske värre än Covid-19 under Trumos regim
( gud förbjude) riskerar 10-tals miljoner amerikaner dö om denne pajas får styra.
Tänkte samma om scenariot med en ny pandemi under Trumpadministrationen. Men om det krävs en decimering av USAs befolkning för att folk ska förstå att vaccin är av godo så kanske det vara värt det.
Citera
2025-02-13, 20:28
Medlem
scraftys avatar
Idiotversionen av Legion of Doom får ännu ett ansikte. Han ser ut som att någon kört Mel Gibson i en mikrovågsugn.
Citera
2025-02-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
" WASHINGTON, D.C.—Today, Congresswoman Anna Paulina Luna (REP) introduced a legislative package that aims to make Americans’ diets healthier by banning certain color additives and high-fructose corn syrup. The Do or Dye Act and the Stop Spoonfuls of Fake Sugar Act ( 11. juni 2024) "

En republikan som ville förbjuda det.

Du sa ju att demokraterna var så duktiga på detta och velat göra det i 40 år?

Faktum kvarstår, det behöver inte gå genom kongressen för att man skall förbjuda HFCS i mat, utan det kan FDA sköta själva, om de inte styrs av demokratiska köpa byråkrater.
Citera
2025-02-13, 20:36
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Handlar inte om presidenten, utan om skolmaten, matkupongerna, regleringarna, vården med mera. Den större strukturen, inte den enskilda individen.

Och det är just de kommersiella kopplingarna RFK vill angripa, samt det omfattande statliga stödet till majsbönder och sojaodlare. Det läkemedelsindustriella komplexet.

Trump, Buffet med flera får käka vidare på Donken, men det uppväxande släktet ska ha riktig mat av varierande slag med rikligt animaliskt inslag, utan rapsolja och kemikalier. Det är vad det handlar om.

Jo, men precis. Fast om man vill ändra på livsmedelsindustrin och stoppa storproducenterna från att lägga kemikalier och skit i maten så krävs det lagar och regleringar. Företagen minskar sällan sin profit av ren godhet...

Detta blir dock svårt att genomföra när presidenten och hans förste pojkvän är galna libertarianer som inte vill ha några lagar eller regler alls för företag, utan tycker det blir bäst om företagen och entreprenöööööörerna får göra precis som de vill...
Citera
2025-02-13, 20:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jo, men precis. Fast om man vill ändra på livsmedelsindustrin och stoppa storproducenterna från att lägga kemikalier och skit i maten så krävs det lagar och regleringar. Företagen minskar sällan sin profit av ren godhet...

Detta blir dock svårt att genomföra när presidenten och hans förste pojkvän är galna libertarianer som inte vill ha några lagar eller regler alls för företag, utan tycker det blir bäst om företagen och entreprenöööööörerna får göra precis som de vill...
Kennedy är förmodligen bättre än sitt rykte, men er är ju upplagt för konflikt om han försöker förbjuda diverse livsmedelstillsatser -.
Citera
2025-02-13, 21:04
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
En republikan som ville förbjuda det.

Du sa ju att demokraterna var så duktiga på detta och velat göra det i 40 år?

Faktum kvarstår, det behöver inte gå genom kongressen för att man skall förbjuda HFCS i mat, utan det kan FDA sköta själva, om de inte styrs av demokratiska köpa byråkrater.

Säger du det ?

Jag som trodde att kongressen var den lagstiftande makten. Den ENDA lagstiftande makten i US
Läs på igen. Kongressen består av båda partier. ALLA är dessvärre köpta av någon. Får Kennedy -missfostret klartecken så - Fine-
Han ska bara börja mucka med sina miljadärskompisar i jordbrukssektorn som har betalat hans kampanj och möta verkligheten.
Det blir inget Ban på HFCS eftersom Kennedy suger av kuken på dom han ska angripa. Det är en charad allting. Att ni inte fattat det än ? Läs en bok för fan. Detta är ABC hur att slå blå dunster i väljare som aldrig ens brytt sig om att läsa på hur politik fungerar, i synnerhet i U.S,
De flesta har räknat ut det. 200 miljoner U.S. medborgare med rösträtt brydde sig inte ens om att palla sig iväg och rösta. De bryr sig inte . Och jag förstår dom
Senast redigerad av Upplyften 2025-02-13 kl. 21:07.
Citera
2025-02-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Hoppas han förbjuder rapsolja omgående. Detta gift ska du ha i bilen inte i kroppen.
Det är inte ett problem. De har massor av tillsatser som är farliga, det är inte rapsolja. Deras sockertillsatser, från sockerrör, kan de börja med. Och deras färgämnen. Osv.
Citera
2025-02-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Säger du det ?

Jag som trodde att kongressen var den lagstiftande makten. Den ENDA lagstiftande makten i US
Läs på igen. Kongressen består av båda partier. ALLA är dessvärre köpta av någon. Får Kennedy -missfostret klartecken så - Fine-
Han ska bara börja mucka med sina miljadärskompisar i jordbrukssektorn som har betalat hans kampanj och möta verkligheten.
Det blir inget Ban på HFCS eftersom Kennedy suger av kuken på dom han ska angripa. Det är en charad allting. Att ni inte fattat det än ? Läs en bok för fan. Detta är ABC hur att slå blå dunster i väljare som aldrig ens brytt sig om att läsa på hur politik fungerar, i synnerhet i U.S,
De flesta har räknat ut det. 200 miljoner U.S. medborgare med rösträtt brydde sig inte ens om att palla sig iväg och rösta. De bryr sig inte . Och jag förstår dom

Det behövs inte lagstiftning gällande om man får ha HFCS i mat eller inte, utan det handlar om att FDA anser att det är "GRAS" eller "generally regarded as safe".

Väljer de att märka det som något annat så kan de enkelt göra det förbjudet att använda sig av HFCS i livsmedel.

Att du tror att kongressen skall behöva rösta kring detta är ett enormt tecken på din oerhörda okunskap i sakfrågan.

Timothy Mellon, Gavin de Becker och VPn stod för >90% av fundingen.

Du är som sagt oerhört dåligt påläst, och sitter här och hallucinerar. Det är inga "miljadärskompisar [sic] i jordbrukssektorn" som har betalat för hans kampanj, snarare tvärtom. Läs vilken bok?

Du är en idiot, håll dig till att diskutera töjning av din analöppning och inte saker du uppenbarligen inte kan eller vet någonting om.
Citera
2025-02-13, 23:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det här var bästa nyheten på länge. Förhoppningsvis hinner de uträtta så mycket kommande fyra åren att vansinnet inte återhämtar sig.
Citera
2025-02-14, 06:21
Medlem
BubbaZenettis avatar
Såg ni hans segertal? Gåshud!!
I 20 år har jag varje morgon knäböjt och bett till Gud att sätta mig i en position där jag kan få slut på den epidemiska kroniska sjukdomen hos barn i detta land. Den 23 augusti förra året sände Gud mig president Trump. Han har hållit varje löfte han gav mig och har gått långt utöver vad som förväntades. Jag är så tacksam för dig, Mr. President. Många varnade mig för att jag inte kunde lita på president Trump och att jag borde få allt skriftligt. Men vi skakade hand, och allt han lovade har han hållit.

Jag har sagt det förut och säger det igen: jag tror verkligen att du är en historisk nyckelfigur. Du kommer att förändra detta land vid en tidpunkt när demokratin är under attack. Vi ser militärindustrins framväxt, totalitarismens uppgång och angrepp på vår konstitution. Vi ser också en chockerande epidemi som försvagar vårt folk.

President Trump har lovat att återställa den amerikanska drömmen. En frisk person har tusen drömmar, men en sjuk person har bara en—att bli frisk. Sextio procent av vår befolkning har bara en dröm: att återfå sin hälsa. President Trump har lovat att återställa Amerikas styrka. Men vi kan inte vara en stark nation om vi har en svag befolkning. Idag är 60% av befolkningen sjuk, och 77% av våra barn är olämpliga för militärtjänst.

Vi behöver en ledare med styrkan och modet att utmana ortodoxier, att stå upp mot mäktiga intressen och bryta institutioner som har vänt sig mot vår demokrati. President Trump har bevisat gång på gång att han är den ledaren. Jag uppskattar särskilt hans beslut att avsluta USAID. Min farbror startade USAID 1961 för humanitära ändamål, för att ställa vårt land på de fattigas sida. Men det har sedan dess kapats av militärindustrin och har blivit en ondskefull propagandamaskin för krig och totalitarism. Väldigt få förstår hur farlig denna myndighet har blivit, men president Trump såg det och agerade.

Vi måste göra samma sak med de institutioner som skadar våra barns hälsa. Vi behöver en revolutionär ledare, och president Trump är den ledaren. Jag är mycket tacksam till dig, Mr. President, för att du har gett mig denna möjlighet.
Hela talet finns här... https://www.youtube.com/watch?v=tcI2ho0LxfI

Han hade även en kort frågestund. Här är två av frågorna:
Reporter: Herr sekreterare, kommer du att sparka någon omedelbart? Vad är dina planer på Dag Ett?

RFK Jr.: Våra planer inkluderar radikal transparens och att återställa vetenskaplig standard vid NIH, FDA och CDC. Vi kommer att sätta stopp för korruptionen och företagsinflytandet över dessa myndigheter och avlägsna de som har intressekonflikter. Vårt mål är att bedriva obehindrad, opartisk forskning istället för den undermåliga vetenskap som för närvarande dominerar dessa institutioner.

Reporter: Hur svarar du på oro över din inställning till vaccin?

RFK Jr.: När folk faktiskt hör vad jag tycker om vaccin inser de att det är sunt förnuft: vacciner ska testas, de ska vara säkra och alla ska ha informerat samtycke. Många reagerar negativt eftersom de hör falska beskrivningar av min ståndpunkt. Men när de hör vad jag faktiskt säger, stöder de det.
Citera
2025-02-14, 07:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Tänkte samma om scenariot med en ny pandemi under Trumpadministrationen. Men om det krävs en decimering av USAs befolkning för att folk ska förstå att vaccin är av godo så kanske det vara värt det.

Du är duktigt oinformerad du.

1. Covid togs fram av människor
2. Vaccinet har sannolikt dödat lika många som Covid, skadat långt fler
3. Snabbspår för otestade vaccin är livsfarligt för människan
Citera
2025-02-14, 13:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du är duktigt oinformerad du.

1. Covid togs fram av människor
2. Vaccinet har sannolikt dödat lika många som Covid, skadat långt fler
3. Snabbspår för otestade vaccin är livsfarligt för människan
Tänkt att alltid när du skriver något, så är det exakt tvärtom.
1 Zoonos är den mest sannolika, och den enda som inte är helt tvärtom och pga att labbet är en möjlighet, dock inte en så sannolik en.
2 Helt fel, och vart du fått det ifrån är en gåta, för tex i den initiala fasen av vaccinationerna så var de som dog och vaccinerade endast 0,8% av de döda, resten 99,2% var ovaccinerade.
3 Man arbetat på metoden i 22år vid tillfället, två det tog Pfizer 1h att konstruera vaccinet och pga de arbetat så hört med metoden flera decennier.
Snabbspår som du säger, det är väl korrekt, men du glömmer av en lite tiny bit och att man satte all personal på att gå igenom studierna och prioritera vaccinets gång att bli godkänt.
Och sätter man så stor arbetskraft på detta som de gjorde, ja, då kan man beta av studien mycket snabbare.(Det borde väl även du fatta, eller är det för avancerat?)
Och vaccinet blev testat som alla andra läkemedel gör och att man gör det enligt gällande regler och antalet i studien.
Så där ljög du en gång till, du vet som frankfurtservern vi undrar vart den är, kanske kommer snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in