Citat:
Du menar att båda bankomaterna (Götabankens bankomat på Sveavägen och postkontorets bankomat på Tunnelgatan) gick två minuter och 30 sekunder efter Fröken Ur den 28 februari kl 23.21, ja eller nej?
Vilken avvikelse från Fröken Ur menar du att dataklockan hade när den hade ställts den 28 februari kl 8.00? Hur många minuter och sekunder? Före eller efter Fröken Ur?
Att dataklockan gick en minut och 30 sekunder före Fröken Ur den 24 april kollade polisen (EG10019-4).
Menar du att dataklockan i själva verket gick en minut och 30 sekunder efter Fröken Ur den 24 april och att dataklockan hade samma avvikelse från Fröken Ur (en minut och 30 sekunder efter Fröken Ur) när dataklockan hade ställts den 28 februari kl 8.00, ja eller nej?
Om du svarar ja på båda frågorna innebär det att
1. Alla 489 bankomaterna synkades inte med dataklockan den 28 februari kl 8.00. Det var bara en slump att bankomaterna på Tunnelgatan och Sveavägen hade samma avvikelse från Fröken Ur kl 23.21.
eller att
2. Alla 489 bankomaterna synkades med dataklockan den 28 februari kl 8.00, men efter femton timmar och 21 minuter gick bankomaterna på Tunnelgatan och Sveavägen en minut efter dataklockan.
Vilket alternativ är ditt?
Vilken avvikelse från Fröken Ur menar du att dataklockan hade när den hade ställts den 28 februari kl 8.00? Hur många minuter och sekunder? Före eller efter Fröken Ur?
Att dataklockan gick en minut och 30 sekunder före Fröken Ur den 24 april kollade polisen (EG10019-4).
Menar du att dataklockan i själva verket gick en minut och 30 sekunder efter Fröken Ur den 24 april och att dataklockan hade samma avvikelse från Fröken Ur (en minut och 30 sekunder efter Fröken Ur) när dataklockan hade ställts den 28 februari kl 8.00, ja eller nej?
Om du svarar ja på båda frågorna innebär det att
1. Alla 489 bankomaterna synkades inte med dataklockan den 28 februari kl 8.00. Det var bara en slump att bankomaterna på Tunnelgatan och Sveavägen hade samma avvikelse från Fröken Ur kl 23.21.
eller att
2. Alla 489 bankomaterna synkades med dataklockan den 28 februari kl 8.00, men efter femton timmar och 21 minuter gick bankomaterna på Tunnelgatan och Sveavägen en minut efter dataklockan.
Vilket alternativ är ditt?
Jag skall försöka uttrycka mig så tydligt som möjligt.
Det går att ganska så exakt fastställa hur mycket tidigare tid som bankomattiden Tunnelgatan visat.
Man jämför bara med vad man synes vara mordtid uttryckt i verklig tid.
I mitt fall innebär detta att bankomattid Tunnelgatan visat cirka 2 minuter 30 sekunder tidigare tid än Fröken ur..tidpunkter är således bankomattid Tunnelgatan 23.18.30 och Fröken Ur tid 23.21.00
Denna differens tidpunkterna emellan måste förklaras.Jag anser att detta troligast kan göras via materialet.I detta kan skönjas att "dataklockan" i grund visar 90 sekunder tidigare tid(jämför uppgiften från 4/4).Härmed är 90 av de diffande 150 sekunderna förklarade.Det återstår således 60 sekunder att förklara.
Dessa sextio sekunder kan endast bero på att "dataklockan" ställts en minut före Fröken Ur på morgonen den 28 Februari.Ett grundfel gällande dataklockans tid om 90 sekunder plus ett..tidställningsfel på 60 sekunder morgonen den 28 Februari 1986.
Detta får som resultat en tidsdifferens på 2 minuter och 30 sekunder...dvs den tidsdifferens som ganska exakt kan fastslås ha funnits via Helena Ls bankomataktivitet och när hon hört mordskottet uti denna.
Detta resulterar i att bankomattid Tunnelgatan har uttryckts 23.18.30 när Fröken Ur har visat 23.21.00..om du fattar vad jag menar?
Det man sedan kan göra är att översätta detta via den kunskap vi har om att "dataklockan" varit synkad för samtliga bankomater...dvs grundfelet om 90 sekunder plus differensen via tidsomställningen morgonen den 28 Februari är densamma oavsett om vi pratar bankomaten Tunnelgatan eller Sveavägen.Därmed gäller att respektive bankomater minimum har visat 2 minuter 30 sekunder tidigare tid än vad Fröken Ur har varit.
Dock så kompliceras saken nu när jag kommer till slutsatsen att bankomaternas interna klockor icke har varit synkade.
Detta ger ett teoretiskt tidsintervall Svevavägen..mordtid 23.21.00 minus dataklockans felaktiga tid på 2 minuter 30 sekunder.Detta blir 23.18.30.Härefter så har vi systemets interna "larmintervall" att ta hänsyn till..vilket ger en tidsgräns vid bankomaten Sveavägen ned till 23.16.30 uttryckt i bankomattid
Mordet på Olof Palme har således skett närmast exakt 23.18.30 uttryckt i bankomattid Tunnelgatan.
Mordet på Olof Palme har således skett inom tidsintervallet 23.16.30-23.18.30 uttryckt i bankomattid Sveavägen.
Jag är faktiskt inte helt säker på att jag tänkt rätt ovanstående,så om rättning behöver ske gällande ovanstående så emottages sådan med tacksamhet..men i skrivande stund är detta vad jag kommer fram till renodlat bankomaternas tider gentemot mordet på statsministern.