2025-02-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Numret bör justeras nedåt med tio år.

Tack! Korrigerat!
Citera
2025-02-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Narcissism och en grandios självbild gör att man lever i en illusion där man alltid ser sig själv som överlägsen andra – mer intelligent, mer kompetent och mer rättfärdig. Den som är fast i detta tankesätt är oförmögen att inse sina egna brister och fel. Man tror att man alltid har rätt, att ens handlingar är försvarbara oavsett hur destruktiva de är, och att andra bara missförstår eller är avundsjuka.

I Ch*nias fall innebär det att hon inte förmår se verkligheten för vad den är. Hon inser inte att hon inte är smartare än alla andra – hon tror det bara, eftersom hennes egen självbild har lurat henne. I hennes värld finns ingen ånger, ingen självrannsakan - bara bortförklaringar och förnekelse. Hon har spenderat två decennier med kriminalitet – rån, narkotikabrott, smuggling, misshandel, vapenbrott och annat – men ändå ser hon sig inte som en kriminell. Hon ser sig inte som en del av problemet.

Den här typen av personlighetsdrag går ofta hand i hand med antisociala och psykopatiska drag: en total brist på empati, en oförmåga att känna skuld och en manipulativ natur. Hon rationaliserar sitt våld med grandiosa berättelser om att hon skulle vara en slags rättskipare, att hon riktar sig mot ”onda” personer som förtjänar det. I själva verket handlar det bara om makt, kontroll och självförhärligande.

Vidare ser man tydliga tecken på paranoida drag – hon tror att hon är förföljd, missförstådd och att alla konspirerar mot henne. Hon kan inte acceptera att hennes rykte är en produkt av hennes egna handlingar, utan istället måste hon skylla på andra: samhället, pressen, ”anonyma fega pundare” eller ”taniga datanördar”. Detta är ett klassiskt försvarsmekanism hos narcissister – det är alltid någon annans fel.

Hon är också impulsiv och saknar konsekvenstänk, vilket är typiskt för antisociala personlighetsdrag. Hennes kriminalitet har upprepade gånger lett till gripanden och domar, men hon fortsätter ändå i samma bana, oförmögen att dra lärdom av sina misstag. För henne är det inte hon som gör fel – det är världen som är emot henne.

Hennes liv är en enda lång kedja av självförvållade misslyckanden. Och hon inser inte att det är hos henne felet ligger.

Vi får hoppas att hon spärras in låååååång tid framöver.

Så är det alltid med narcissister/psykopater. Det är alla andras fel förutom ens eget. Kan satsa min högra hand på att under rättegången kommer hon bara sitta och predika om hur dålig uppväxt hon haft och hur synd det är om henne.

Det är inte ett dugg synd om någon av dessa tre personer. Allt dom förtjänar är att sitta och ruttna bort av resten av sina liv.

Jag köper inte snacket om att det ska ha varit övergrepp för 30 år sedan. Känns otroligt orimligt och långsökt. Men samtidigt, jag tror aldrig på vad pundare säger. Alla tre lever nog i sina psykoser som dom har utlöst själva när dom har pundet bort hjärnorna. Det är på tiden att straffen skärps och att livstid är livstid.

Tillbaka till topic, vet vi något om BO efterlämnar någon typ av familj och eventuella barn?
Citera
2025-02-13, 13:07
Medlem
Old Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Skriver själv att hon drivit in pengar 'många dj--la år', vilket kanske har varit hennes typ av arbete.

Ja. Hon och den där snubben är kända för att ha utpressning som inkomstkälla. Vilket gör att trovärdigheten i anklagelserna om pedofili hamnar någonstans mitt emellan noll och ingenting.
Citera
2025-02-13, 13:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Grevens sammanfattningar
Uppdaterad: 13 februari 2025
1. FAQ - vanligaste frågorna om fallet
2. Tidslinje
3. Händelseförlopp brottet och upptäckten av kropparna
4. Brottsoffer
5. De 3 misstänkta. Spekulationer om motiv
6. Polisens och åklagarens arbete
7. Domstol/åklagare/advokat/domstolshandlingar
Till startinlägget.

/Mod
Citera
2025-02-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick
Ja. Hon och den där snubben är kända för att ha utpressning som inkomstkälla. Vilket gör att trovärdigheten i anklagelserna om pedofili hamnar någonstans mitt emellan noll och ingenting.
Precis! Och absolut inget backar upp det påståendet heller.
Citera
2025-02-13, 15:18
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Jag köper inte snacket om att det ska ha varit övergrepp för 30 år sedan. Känns otroligt orimligt och långsökt.
Det kan ju vara på nivån att Em*nuels mamma festat med BO för 30 år sedan och han tyckt att de var "äckliga gubbar" av nån orsak. Sedan har det legat i bakhuvudet och skavt lite för att nu plockas fram för att rättfärdiga en utpressning. Kanske har Ch*nia drivit på och förstorat det inträffade eftersom hon verkar ha ett särintresse för att utpressa just pedofiler och hustrumisshandlare, enligt egen uppgift. Man kan ju riktigt höra hur det samtalet gått. Dock denna K*ngas och hur han kommer in i bilden..?
Citera
2025-02-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick

ja, det här en en fin donna. Mamma som är bra på matte och utpressningar!

Mamma - utpressare!

Hoppas barn eller barnen har någon stabil människa i sin omgivning!
Citera
2025-02-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Så är det alltid med narcissister/psykopater. Det är alla andras fel förutom ens eget. Kan satsa min högra hand på att under rättegången kommer hon bara sitta och predika om hur dålig uppväxt hon haft och hur synd det är om henne.

Det är inte ett dugg synd om någon av dessa tre personer. Allt dom förtjänar är att sitta och ruttna bort av resten av sina liv.

Jag köper inte snacket om att det ska ha varit övergrepp för 30 år sedan. Känns otroligt orimligt och långsökt. Men samtidigt, jag tror aldrig på vad pundare säger. Alla tre lever nog i sina psykoser som dom har utlöst själva när dom har pundet bort hjärnorna. Det är på tiden att straffen skärps och att livstid är livstid.

Tillbaka till topic, vet vi något om BO efterlämnar någon typ av familj och eventuella barn?

Ch*nia har NOLL trovärdigt. Bara att kolla igenom domarna/rättegångarna de senaste 15 åren när det gäller henne. Hon ljuger om praktiskt taget ALLT. Som tur är har domstolarna sett igenom lögnerna.
Citera
2025-02-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Det kan ju vara på nivån att Em*nuels mamma festat med BO för 30 år sedan och han tyckt att de var "äckliga gubbar" av nån orsak. Sedan har det legat i bakhuvudet och skavt lite för att nu plockas fram för att rättfärdiga en utpressning. Kanske har Ch*nia drivit på och förstorat det inträffade eftersom hon verkar ha ett särintresse för att utpressa just pedofiler och hustrumisshandlare, enligt egen uppgift. Man kan ju riktigt höra hur det samtalet gått. Dock denna K*ngas och hur han kommer in i bilden..?

Och skulle det ligga något i det så ska man ha i åtanke att ordet pedofil används i överflöd numera. En pedofil tänder på pre-pubertala barn. Men numera används ordet felaktigt av väldigt många, och det är inflation i att skrika pedofil till höger och vänster bara för att nån kille som e typ 24 har fyllesexat med nån 17-åring. Det kan helt enkelt vara så att BO och "Manne" träffats på någon fest eller varsom, när han var typ 16-17 år - och så flörtade nån av BO med honom. Vilket fått tröga personer som MGM i detta fall att skrika pedofil. Nej, tänder nån på 17-åringar så är den inte pedofil. Möjligtvis hebefil.

Men jag tror inte ett dugg på vad Ch*nia påstår. Hon har ljugit sig igenom otaliga polisförhör och rättegångar vid det här laget. Lyckligtvis har domstolarna sett igenom alla hennes lögner.

I det här fallet var de med största sannolikhet ute efter pengar till knark och "makt". Patetiska varelser.
Senast redigerad av GrevenFB 2025-02-13 kl. 15:47.
Citera
2025-02-13, 18:58
Medlem
Citat:
Och skulle det ligga något i det så ska man ha i åtanke att ordet pedofil används i överflöd numera. En pedofil tänder på pre-pubertala barn. Men numera används ordet felaktigt av väldigt många, och det är inflation i att skrika pedofil till höger och vänster bara för att nån kille som e typ 24 har fyllesexat med nån 17-åring. Det kan helt enkelt vara så att BO och "Manne" träffats på någon fest eller varsom, när han var typ 16-17 år - och så flörtade nån av BO med honom. Vilket fått tröga personer som MGM i detta fall att skrika pedofil. Nej, tänder nån på 17-åringar så är den inte pedofil. Möjligtvis hebefil.

Men jag tror inte ett dugg på vad Ch*nia påstår. Hon har ljugit sig igenom otaliga polisförhör och rättegångar vid det här laget. Lyckligtvis har domstolarna sett igenom alla hennes lögner.

I det här fallet var de med största sannolikhet ute efter pengar till knark och "makt". Patetiska varelser.

Eftersom det inte tycks finnas någon orsak till dådet - så kan man tro att det är ett beställnings dåd.
På samma sätt som det alltid ser ut - någon som har grova psykiska störningar blir förövaren. Oberoende av vad han/hon sett så får de ingen trovärdighet. Märkligt är killen som fångades på Arlanda. Skulle han flyga? Med vilka pengar?
Citera
2025-02-13, 19:11
Medlem
Citat:
Det jag inte riktigt fattar är kopplingen mellan J*nath*n och Ch*nia+Em*nuel/M*nne. Visst, Piteå är inte en jättestor stad och knarkare känner andra knarkare. Men varför var MGM1 (J*nath*n) ens på platsen? Tycker det är oklart.

Har Em*nuel Facebook?
Ch*nia påstår att han jobbar för Piteå kommun. Som vaddå?

Personlig assistent jobbar han som har jag för mig.
Citera
2025-02-13, 19:18
Medlem
Old Nicks avatar
Citat:
Dock denna K*ngas och hur han kommer in i bilden..?

Man kan väl gissa att han anlitades för att hjälpa till med "övertalningen". Det verkar vara en hämningslös och labil snubbe med stort våldskapital. Vilket förstås är bra om man vill skrämmas. Men mindre bra om det blir bråk på riktigt. Då spårar det nog snabbt ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in