2025-02-12, 22:38
Medlem
Människan kanske skulle avboka(om möjligt) flyget till Luleå och bara ringa polisen när hon kommer till Arlanda. Spara nån slant.
Citera
2025-02-12, 22:40
Medlem
Läste hennes inlägg på Facebook.

Hennes sätt att uttrycka sig på påminner starkt om en högstadieelevs språkbruk – osammanhängande resonemang, logiska felslut, felaktigt använda ord och klumpigt konstruerade meningar. Ofta saknas tydlig struktur, och hon hoppar mellan ämnen utan att binda ihop sina tankegångar. Det märks också att hon ofta använder ord och uttryck som hon uppenbarligen inte förstår fullt ut, vilket leder till konstiga formuleringar. Dessutom förekommer upprepningar, talspråkliga inslag och meningar som är så illa skrivna att det blir svårt att förstå vad hon faktiskt vill säga.

Men vad kan begära av en pundare som knarkat bort halva hjärnan de de senaste 20 åren?!
Citera
2025-02-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Citat ur PT.se www.pt.se /Mordmisstänkte kvinnan talar ut om dubbelmordet

Dessutom lovar Hon åka hem till helgen, ber polisen möta henne i Kallax. (Tror de haffar henne reda i ARN om hon anländer med flyg från utlandet) Ch*nia Lun*gren alltså

Haha, det här var knappast oväntat! Hon hade inget val. Hon saknar både pengar för att hålla sig på flykt och förmågan att genomföra det utan att avslöja sig. Hennes brist på intelligens hade snabbt lett till att hon lämnade efter sig mängder av spår, särskilt digitala, som hade gjort det enkelt att hitta henne.

Hon påminner en del om Johanna, Toves mördare i Vetlanda. En person med en grandios självbild, narcissistiska drag och en övertro på sin egen intelligens. Hon tycks tro att hon är smartare än alla andra, när det i själva verket är precis tvärtom.
Citera
2025-02-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Då måste man ju fråga sig om folk i allmänhet är lite dumma i huvudet i norrland? Är det vanligt att de sitter på altanen och spelar banjo?

Mungiga. Det är i södra delarna man spelar Banjo.
Citera
2025-02-12, 22:49
Medlem
Lorbass avatar
Nu vet väl ingen om det är rätt person som utger sig för att vara C här i tråden, men att i skrift erkänna utpressning och hot - ja va fan, det säger väl mycket om nivån på intelligensen 😂
Citera
2025-02-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotomimetic
Hallå, jordklotet?

Jag tycker inte om att prata med er på denna plattform, sluppit tack och lov ett decennium men känns ju som om det här är enda gången jag tänker göra det. Vad fan vill ni veta? Jag vet hur ni ser på mig. Alla anonyma framförallt, varenda liten offendad feg pundare genom åren får ju sin enda röst här. Vars annars, irl?😂 menar inte ens mot mig, menar att ni klarar för fan inte av att säga ifrån åt er egen mamma då hon slår er med sopborste, och ni kallar mig WT. Eller alla ni taniga datanördar som skjuter folk i CS dag ut och in för att ni saknar verkliga vänner och luktar för mycket svett för att prata med tjejer? Jag tar personligen inte åt mig av det som skrivs men jag har, nu för tiden till skillnad från då jag var en heilande ”sparkande” unge, familj och barn som bryr sig. Jag tänker korrigera er fakta tills jag ställer in mig.

Jag har inte dödat någon. Jag har inte planerat, beordrat eller bidragit till någons död. Ej heller bevittnat, eller ens varit medveten om. Jag håller inte på med sådant, oavsett hur mycket ni och tidningen blåser upp mitt icke existerande ”våldskapital”. Jag har drivit in pengar av pedofiler thats it och hur dom dog eller vad som hände VET JAG INTE. Vad jag vet är att varken jag eller deras brottsoffer var på plats då, och att jag drivit in pengar många jävla år hur bedrövligt det än låter men jag har aldrig lämnat ett brottsoffer så skadat att denne behöver sjukhusvård eller ens ett plåster. Jag fokuserar på kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, pedofiler, våldtäktsmän som inte har lust att anmäla och dessa behöver man inte skada fysiskt med min verbala förmåga att förklara varför de ej vill att deras gärningar ska komma ut. Jag är inte så jävla korkad som ni tror även om jag gjort saker som ser korkat ut och agerat dumt i bråk och annat på fyllan som blivit förstorat. Har andra sätt att göra enklare pengar. Sen kan ni sluta spekulera i ”pundare som letade pengar till knark” då Manne är anställd av Piteå kommun och fick lön 1-2 dagar innan vilket fullgott täckte minst 1hg tjack eller röka som bägge var brist i Norrland vid tidpunkten. Hans kontoutdrag dyker säkert upp i fup. Jag kan tala bara för mig själv egentligen för det är bara en själv man kan garantera något gällande, men jag vågar säga även för Manne, eftersom övergreppen hans egen mamma kan intyga om hon släpper skammen över att folk kanske ser bristande föräldraskap (som är väl preskriberat om något?! Hon är en sjukt fin människa det lilla jag sett) ingen av oss har konfronterat dessa varken för knark, hämndmord eller något annat sjukt som typ hatbrott?! Hatbrott 🙄 Har ni btw inte kommit fram till att killen J.E som heilar bredvid mig är och var bisexuell och varit sen vi var 13?? Så herregud. Den här hemsidan är som Al Jazzarrii tv4

/c

Ditt försök att måla upp dig själv som någon sorts rättfärdig brottsling är både patetiskt och genomskinligt. Du vill framstå som en Robin Hood-figur, men i verkligheten är du bara ännu en kriminell som försöker rationalisera sitt våld med tomma ord och självrättfärdigande. Allt på grund av grandios självbild och behov av pengar till knark och ett kriminellt leverne.

Ditt resonemang faller dessutom på sin egen orimlighet. Om du nu är så smart och har en "verbal förmåga" att hota folk till underkastelse, varför har du gång på gång åkt fast för våldsbrott? Varför är du här och urskuldar dig om du nu inte bryr dig om vad folk säger? Sanningen är enkel: du har en simpel, värdelös brottsling - som inte gjort annat än förstört för folk i din närhet och samhället sedan du fyllde 12.

Och att du ens orkar dra in ”datanördar” och folk som spelar CS i ditt försvarstal är skrattretande. Tror du att det får dig att verka tuffare? I själva verket låter det mest som osammanhängande svammel från någon som försöker fly från konsekvenserna av sina handlingar genom att kasta skit åt alla håll.

Det mest tragiska av allt är dock att du verkar tro på din egen propaganda. Men varken polisen, rättsväsendet eller någon med ett uns av kritiskt tänkande kommer köpa din historia. Sluta spela offer och ta ansvar för ditt eget agerande istället för att försöka manipulera verkligheten med bortförklaringar och lögner.

Du är PATETISK.
Citera
2025-02-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Herregud bara va tyst och överlämna dig till polisen, är du nu så oskyldig som du säger så släpps du igen inom kort, förhoppningsvis får du sitta ett litet tag så du blir drogfri och sen kan välja andra vägar i livet än knarka och att pressa folk på pengar.
Lycka till

Personer som Ch*nia förändras aldrig.
Citera
2025-02-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

MGM 3: Häktad i sin utevaro:
- 31 år
- Ch*nia Lun*gren
- På rymmen. Efterlyst av polis
- Brottslig bana ända sedan åtminstone 2014. Våld, stölder, rån, narkotika, drogutlösta psykoser m.m.

Var det inte hon som i unga dagar satt på ett behandlingshem och misstänktes (osäker på om hon dömdes) för ett mordförsök på en yngre flicka på samma hem för ca 10-15år sedan?

Vet att det fanns en tråd här på Flashback (som jag ej kommer ihåg namnet på) angående detta dåd.
Citera
2025-02-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Nu vet väl ingen om det är rätt person som utger sig för att vara C här i tråden, men att i skrift erkänna utpressning och hot - ja va fan, det säger väl mycket om nivån på intelligensen 😂

Hon har vad man i rättssammanhang brukar kalla "begåvningsprofil klart under genomsnittet”

Bara att se hur hon har levt sitt liv de senaste 20 åren. Djupt psykiskt sjuk, låg intelligens, obefintlig impulskontroll. Och noll konsekvenstänk. Som en 3-åring.
Citera
2025-02-12, 23:05
Medlem
Citat:
Hon har vad man i rättssammanhang brukar kalla "begåvningsprofil klart under genomsnittet”

Bara att se hur hon har levt sitt liv de senaste 20 åren. Djupt psykiskt sjuk, låg intelligens, obefintlig impulskontroll. Och noll konsekvenstänk. Som en 3-åring.

Den där kvinnan levde mången år på att hon var söt utseende-mässigt.
När hon blir gammal och sliten så kommer det nog bli väldigt deppigt att vara Ch*nia eftersom inga andra kvaliteér har uppvisats under +30år.
Citera
2025-02-12, 23:16
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Och noll konsekvenstänk. Som en 3-åring.
No shit Sherlock... Det kommer att barka åt helvete för henne - ännu en gång.

I ena vågskålen - erkänna brott i skrift på internet och förstöra för sig själv i det långa loppet. Säkert från sin egen telefon = spårbart.

I andra vågskålen - uppnå känslan av att ha sagt ifrån till "datanördarna", en förmodligen ganska kortsiktig tillfredsställelse i och med att varje nytt svar här i tråden borde kännas som en ny provokation hon behöver bemöta.

Har nog faktiskt aldrig skådat sämre impulskontroll.
Citera
2025-02-12, 23:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotomimetic
Hallå, jordklotet?

Jag tycker inte om att prata med er på denna plattform, sluppit tack och lov ett decennium men känns ju som om det här är enda gången jag tänker göra det. Vad fan vill ni veta? Jag vet hur ni ser på mig. Alla anonyma framförallt, varenda liten offendad feg pundare genom åren får ju sin enda röst här. Vars annars, irl?😂 menar inte ens mot mig, menar att ni klarar för fan inte av att säga ifrån åt er egen mamma då hon slår er med sopborste, och ni kallar mig WT. Eller alla ni taniga datanördar som skjuter folk i CS dag ut och in för att ni saknar verkliga vänner och luktar för mycket svett för att prata med tjejer? Jag tar personligen inte åt mig av det som skrivs men jag har, nu för tiden till skillnad från då jag var en heilande ”sparkande” unge, familj och barn som bryr sig. Jag tänker korrigera er fakta tills jag ställer in mig.

Jag har inte dödat någon. Jag har inte planerat, beordrat eller bidragit till någons död. Ej heller bevittnat, eller ens varit medveten om. Jag håller inte på med sådant, oavsett hur mycket ni och tidningen blåser upp mitt icke existerande ”våldskapital”. Jag har drivit in pengar av pedofiler thats it och hur dom dog eller vad som hände VET JAG INTE. Vad jag vet är att varken jag eller deras brottsoffer var på plats då, och att jag drivit in pengar många jävla år hur bedrövligt det än låter men jag har aldrig lämnat ett brottsoffer så skadat att denne behöver sjukhusvård eller ens ett plåster. Jag fokuserar på kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, pedofiler, våldtäktsmän som inte har lust att anmäla och dessa behöver man inte skada fysiskt med min verbala förmåga att förklara varför de ej vill att deras gärningar ska komma ut. Jag är inte så jävla korkad som ni tror även om jag gjort saker som ser korkat ut och agerat dumt i bråk och annat på fyllan som blivit förstorat. Har andra sätt att göra enklare pengar. Sen kan ni sluta spekulera i ”pundare som letade pengar till knark” då Manne är anställd av Piteå kommun och fick lön 1-2 dagar innan vilket fullgott täckte minst 1hg tjack eller röka som bägge var brist i Norrland vid tidpunkten. Hans kontoutdrag dyker säkert upp i fup. Jag kan tala bara för mig själv egentligen för det är bara en själv man kan garantera något gällande, men jag vågar säga även för Manne, eftersom övergreppen hans egen mamma kan intyga om hon släpper skammen över att folk kanske ser bristande föräldraskap (som är väl preskriberat om något?! Hon är en sjukt fin människa det lilla jag sett) ingen av oss har konfronterat dessa varken för knark, hämndmord eller något annat sjukt som typ hatbrott?! Hatbrott 🙄 Har ni btw inte kommit fram till att killen J.E som heilar bredvid mig är och var bisexuell och varit sen vi var 13?? Så herregud. Den här hemsidan är som Al Jazzarrii tv4

/c

OK.

Förutom att ha utfört utpressning så har C. verkligen bidragit till dådet mot BO då hon var en av de tre på plats hos BO. Skriver själv att hon drivit in pengar 'många dj--la år', vilket kanske har varit hennes typ av arbete. Lönsamt? Kanske. Beror väl på vem, hur ofta och på vilket sätt man hotar. Gällande C. verkar det vara kniv (och yxa) som gäller enligt tidigare brottsregister. Polisen har hittat flera knivar på brottsplatsen.

Bråkat på fyllan. Ja, då är man inte så smart. Men man får ändå stå för konsekvenserna för sina handlingar. Och det verkar ha hänt mycket under årens lopp för C.

Då vet vi det då i allafall att Manne tjänar klirr hos kommunen (snöröjning?) så de fick ihop till ett hg 'tjack eller röka'. Tur det. Hur bidrar C. till sin försörjning förutom utpressning?

'Vad jag vet är att varken jag eller deras brottsoffer var på plats då' skriver C. Var någonstans var BO som blev mördade då? Om C. inte var på plats hur kunde hon utpressa dem då? Per telefon?
Och så hittas de bara döda i sitt hem hux flux?

Ja, frågorna är många. Det är synd att en tillsynes lätt begåvad tjej sätter sig själv i klistret såhär. Såsom hon uttrycker sig verkar hon dock kunna tala för sig. Blev förvånad över att det var en tjej inblandad i detta grymma dåd.

Om C. är absolut oskyldig går hon förstås fri. Men det är svårt att tro just nu.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-02-12 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in