2025-02-12, 23:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Var det inte hon som i unga dagar satt på ett behandlingshem och misstänktes (osäker på om hon dömdes) för ett mordförsök på en yngre flicka på samma hem för ca 10-15år sedan?

Vet att det fanns en tråd här på Flashback (som jag ej kommer ihåg namnet på) angående detta dåd.

Det stämmer. De tidigare inslag för trådar till flera dåd där hon figurerar på något sätt. Det är flera stycken.
Citera
2025-02-12, 23:28
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det är synd att en tillsynes ganska begåvad tjej sätter sig själv i klistret såhär. Såsom hon uttrycker sig verkar hon kunna tala för sig.
Du är nog den enda som tycker att hon är ganska begåvad. Personligen tycker jag att det är ett osammanhängande flöde av skit som kommer ur henne, här och på hennes Facebooksida. Men visst, kul för henne att ha ett fan i tråden.
Citera
2025-02-12, 23:29
Medlem
Ch*nia uppvisar de flesta tecken på en mytoman utan impulskontroll; både retoriskt och handlingsmässigt.

Sen att hon ska ha varit någon form av indrivare... Säkerligen tvingat tillbaka en skuld eller två på en eller två femhundralappar totalt, men att det ska ha varit hennes "arbete" skall ses som en till lögn från en mytoman utan impulskontroll.
Citera
2025-02-12, 23:36
Medlem
Är ju rätt komiskt att läsa på hennes fb, där hon erkänner diverse brott samt att hon varit på brottsplatsen.. Sen att dra en snyft historia "dom var pedofiler" blabla det ska ha skett brott för 30 år sen blabla.

Men bäst av allt är väl ändå att hon MÅSTE åka till luleå för att kunna överlämna sig.. är det nu vi ska upplysa henne om att det hade fungerat på vilken polisstation som helst? Ännu lättare, ringa 112 och bara meddela vart man är en oskyldig person flyr inte. En oskyldig lämnar över sig direkt och visar upp bevis för att vara oskyldig. Nä den där människan och hennes jävla tyck synd om mig förtjänar att ruttna i en ytterst liten cell på hinseberg. Alternativt att göra en dna analys och kasta ut henne till det landet som hon har mest dna ifrån så slipper vi det problemet. nu får man väl akta sig så att hon inte får en flipp och ska jaga en med köttyxa, eller sparka ännu någon 12 åring i huvudet och hävda "jag är inte våldsam, jag är dömd för massvis med våldsbrott, rån, narkotika men jag är inte våldsam och jag knarkar inte"

Hade varit intressant att få veta om hon tror på sina egna lögner? Narcissist så det står härliga tider om. Donera hennes hjärna till forskning, då hade hon ju gjort någon nytta i samhället
Citera
2025-02-12, 23:40
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Sen att hon ska ha varit någon form av indrivare... Säkerligen tvingat tillbaka en skuld eller två på en eller två femhundralappar totalt, men att det ska ha varit hennes "arbete" skall ses som en till lögn från en mytoman utan impulskontroll.
Även detta dravel i hennes svar på Facebook-kommentaren om att hon tar betalt för sin tid oavsett om den andra vill det eller inte, what the actual fuck.

Man undrar ju lite vad denna M*nne som hon hänger ut tycker strålkastaren hon riktar mitt honom. Det är ju rätt personliga grejer att spy ut till alla som vill läsa, att han ska ha blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn. Dessutom prata om hans jobb på kommunen, att de knakar... Tror det där kommunjobbet är ett fd jobb väldigt snart.
Citera
2025-02-12, 23:41
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
OK.

Förutom att ha utfört utpressning så har C. verkligen bidragit till dådet mot BO då hon var en av de tre på plats hos BO. Skriver själv att hon drivit in pengar 'många dj--la år', vilket kanske har varit hennes typ av arbete. Lönsamt? Kanske. Beror väl på vem, hur ofta och på vilket sätt man hotar. Gällande C. verkar det vara kniv (och yxa) som gäller enligt tidigare brottsregister. Polisen har hittat flera knivar på brottsplatsen.

Bråkat på fyllan. Ja, då är man inte så smart. Men man får ändå stå för konsekvenserna för sina handlingar. Och det verkar ha hänt mycket under årens lopp för C.

Då vet vi det då i allafall att Manne tjänar klirr hos kommunen (snöröjning?) så de fick ihop till ett hg 'tjack eller röka'. Tur det. Hur bidrar C. till sin försörjning förutom utpressning?

'Vad jag vet är att varken jag eller deras brottsoffer var på plats då' skriver C. Var någonstans var BO som blev mördade då? Om C. inte var på plats hur kunde hon utpressa dem då? Per telefon?
Och så hittas de bara döda i sitt hem hux flux?

Ja, frågorna är många. Det är synd att en tillsynes lätt begåvad tjej sätter sig själv i klistret såhär. Såsom hon uttrycker sig verkar hon kunna tala för sig. Blev förvånad över att det var en tjej inblandad i detta grymma dåd.

Om C. är absolut oskyldig går hon förstås fri. Men det är svårt att tro just nu.

Hon verkar ranta i affekt ikväll, uttalanden verkar bli mer och mer snurriga.

Men, jag tror att orsak till det hon skriver är att hon faktiskt är häktad för mord på sannolika skäl. Lite scary jämfört med hot och utpressning som hon i skrift erkänner här och där.
Citera
2025-02-12, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Du är nog den enda som tycker att hon är ganska begåvad. Personligen tycker jag att det är ett osammanhängande flöde av skit som kommer ur henne, här och på hennes Facebooksida. Men visst, kul för henne att ha ett fan i tråden.

Jag är inget fan, som du kanske skulle ha ha uppfattat om du har läst mina tidigare inlägg i tråden.
Jag har väl snarare gått hårt åt GM.

Jag ändrade ordet 'ganska' till 'lätt begåvad'. Det blev fel först, sorry.
Men måste säga att jag tyckte hon kunde uttrycka sig bättre än många andra tjejer i hennes ålder när jag först råkade få läsa ett par av hennes bloggar. Det var för en massa år sedan då hon var tonåring.
Hon uttrycker sig likadant idag och det blir knepigt att förstå ibland.
Citera
2025-02-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Är ju rätt komiskt att läsa på hennes fb, där hon erkänner diverse brott samt att hon varit på brottsplatsen.. Sen att dra en snyft historia "dom var pedofiler" blabla det ska ha skett brott för 30 år sen blabla.

Men bäst av allt är väl ändå att hon MÅSTE åka till luleå för att kunna överlämna sig.. är det nu vi ska upplysa henne om att det hade fungerat på vilken polisstation som helst? Ännu lättare, ringa 112 och bara meddela vart man är en oskyldig person flyr inte. En oskyldig lämnar över sig direkt och visar upp bevis för att vara oskyldig. Nä den där människan och hennes jävla tyck synd om mig förtjänar att ruttna i en ytterst liten cell på hinseberg. Alternativt att göra en dna analys och kasta ut henne till det landet som hon har mest dna ifrån så slipper vi det problemet. nu får man väl akta sig så att hon inte får en flipp och ska jaga en med köttyxa, eller sparka ännu någon 12 åring i huvudet och hävda "jag är inte våldsam, jag är dömd för massvis med våldsbrott, rån, narkotika men jag är inte våldsam och jag knarkar inte"

Hade varit intressant att få veta om hon tror på sina egna lögner? Narcissist så det står härliga tider om. Donera hennes hjärna till forskning, då hade hon ju gjort någon nytta i samhället

Ja, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Hon har uppenbart låg IQ. Hon tänker som en 3-årring, samma intelligens.
Citera
2025-02-13, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Hon verkar ranta i affekt ikväll, uttalanden verkar bli mer och mer snurriga.

Men, jag tror att orsak till det hon skriver är att hon faktiskt är häktad för mord på sannolika skäl. Lite scary jämfört med hot och utpressning som hon i skrift erkänner här och där.

Jag håller med. Att vara häktad för mord på sannolika skäl är nog ingen dans på rosor, även för en kall utpresserska. Jag undrar över C's uttalande om att BO inte ens hade varit där (?)och inte hon heller. Undrar hur man då kan utpressa någon.

Dessa knivar det stått om i media, som låg kvar i BOs hus efter dådet kan man också undra över. Vet ej hur många knivar det rörde sig om, men med tanke på GM's tidigare historia involverande kniv och yxa kan man undra om alla 3 inte var beväpnade.

Eftersom den ene BO inte ens hann komma ur sängen antar jag att fler än en GM utförde mordet. Hade det varit en ensam GM som dödade båda, hade nog båda varit på fötter och försökt försvara sig.

Men det visar sig med tiden vem som gjorde vad. Nu hoppas jag att C. ger upp och talar ut.
Citera
2025-02-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90

Narcissism och en grandios självbild gör att man lever i en illusion där man alltid ser sig själv som överlägsen andra – mer intelligent, mer kompetent och mer rättfärdig. Den som är fast i detta tankesätt är oförmögen att inse sina egna brister och fel. Man tror att man alltid har rätt, att ens handlingar är försvarbara oavsett hur destruktiva de är, och att andra bara missförstår eller är avundsjuka.

I Ch*nias fall innebär det att hon inte förmår se verkligheten för vad den är. Hon inser inte att hon inte är smartare än alla andra – hon tror det bara, eftersom hennes egen självbild har lurat henne. I hennes värld finns ingen ånger, ingen självrannsakan - bara bortförklaringar och förnekelse. Hon har spenderat två decennier med kriminalitet – rån, narkotikabrott, smuggling, misshandel, vapenbrott och annat – men ändå ser hon sig inte som en kriminell. Hon ser sig inte som en del av problemet.

Den här typen av personlighetsdrag går ofta hand i hand med antisociala och psykopatiska drag: en total brist på empati, en oförmåga att känna skuld och en manipulativ natur. Hon rationaliserar sitt våld med grandiosa berättelser om att hon skulle vara en slags rättskipare, att hon riktar sig mot ”onda” personer som förtjänar det. I själva verket handlar det bara om makt, kontroll och självförhärligande.

Vidare ser man tydliga tecken på paranoida drag – hon tror att hon är förföljd, missförstådd och att alla konspirerar mot henne. Hon kan inte acceptera att hennes rykte är en produkt av hennes egna handlingar, utan istället måste hon skylla på andra: samhället, pressen, ”anonyma fega pundare” eller ”taniga datanördar”. Detta är ett klassiskt försvarsmekanism hos narcissister – det är alltid någon annans fel.

Hon är också impulsiv och saknar konsekvenstänk, vilket är typiskt för antisociala personlighetsdrag. Hennes kriminalitet har upprepade gånger lett till gripanden och domar, men hon fortsätter ändå i samma bana, oförmögen att dra lärdom av sina misstag. För henne är det inte hon som gör fel – det är världen som är emot henne.

Hennes liv är en enda lång kedja av självförvållade misslyckanden. Och hon inser inte att det är hos henne felet ligger.

Vi får hoppas att hon spärras in låååååång tid framöver.
Senast redigerad av GrevenFB 2025-02-13 kl. 00:14.
Citera
2025-02-13, 00:26
Medlem
Iaghs avatar
Det här börjar kännas skevt nu.

För det första:
Kan inte en människa vara intelligent och begåvad och dessutom vara drogbrukare och kriminell?

Och det andra:
Varför ska C brinna mer i nåt helvete än de andra två som häktats för mord på sannolika skäl i det här krimfallet?
Citera
2025-02-13, 00:34
Medlem
Citat:
Kan inte en människa vara intelligent och begåvad och dessutom vara drogbrukare och kriminell?

Intelligens visar sig i hur man hanterar sitt liv, inte bara i om man kan formulera några skarpa kommentarer eller manipulera andra. Kriminalitet kräver ibland en viss list, men när vi tittar på hennes historik ser vi ingen strategisk skicklighet, ingen smart planering, ingen förmåga att tänka långsiktigt.

Efter att ha gått igenom samtliga av hennes domar framstår det snarare som motsatsen till intelligens. Hon har gång på gång begått brott på ett klumpigt och ogenomtänkt sätt, blivit påkommen, gripen och dömd – och ändå fortsatt i samma spår. Det är inte tecken på någon särskild begåvning, det är snarare definitionen av dumdristighet och självdestruktivitet. Att återupprepa samma misstag, att lämna spår efter sig, att tro att man kan lura systemet när man bevisligen inte kan det – det vittnar om att hon är rent ut sagt korkad.

Dessutom är hennes sätt att resonera genomgående ogenomtänkt och emotionellt styrt. Hon är snabb att skylla på andra, konstruera konspirationsteorier och rättfärdiga sina handlingar med självrättfärdiga narrativ som faller ihop vid minsta granskning. En verkligt intelligent person hade förstått att ta ansvar för sina handlingar, anpassa sig och undvika att hamna i samma destruktiva mönster om och om igen.

Så ja, intelligens och kriminalitet kan samexistera – men i hennes fall finns ingen sådan korrelation. Hennes brott, hennes misslyckanden och hennes sätt att argumentera visar snarare att hon är en impulsstyrd, lågintelligent person med grandiosa vanföreställningar om sig själv. Den enda ”begåvning” hon besitter är en förmåga att ljuga för sig själv och tro på sina egna bortförklaringar.

Citat:
Varför ska C brinna mer i nåt helvete än de andra två som häktats för mord på sannolika skäl i det här krimfallet?

Det är det ingen som har påstått. Anledningen till att hon har diskuterats mer de senaste dagarna är främst för att hon flydde landet, skrev om fallet på sociala medier och för att det framkom att hon deltagit i flera trådar här på Flashback. Att hon får mer uppmärksamhet just nu betyder inte att vi anser att hon förtjänar att "brinna mer i helvetet" än de andra – det handlar helt enkelt om att hennes agerande har gjort henne mer aktuell senaste dygnen.
Senast redigerad av GrevenFB 2025-02-13 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in