2024-11-23, 14:47
Medlem
Adolfinas avatar
Lena jobbade inte i Equmeniakyrkan när hon mördades. Hon hade slutat där och jobbade sina sista år åt Örebro kommun m ensamkommande…
Citera
2024-12-01, 18:34
Medlem
HD kände till en hel del om att SD hade en relation med LW, men hon var nog inte så inställd på att det skulle sluta med ett mord och att senare framåt, att SD skulle ta sitt liv.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2024-12-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tråden har över 12000 inlägg och jag har svårt att hitta info om alla delar. Kan nån vänlig själ kort berätta vem SD var till vardags, dvs jobb, intressen, utbilning. Samt även om exfrun HD.
Nånstans (ej FB) läste jag att frun var psyksjuk eller funktionshindrad och därför gick SD bakom hennes rygg med LW då han inte ville lämna henne. Stämmer detta öht?

Jag har läst att LW var pastor i E*umemiakyrkan. Jobbade hon där när hon mördades? Jag har svårt att få ihop det- som pastor brukar man inte ha utomäktenskapliga relationer. Hur fick hon ihop det? Har även sett en del grova meddelanden om sex från hennes sida. Var hon inte så from då?

Och vad använde SD och LW för app för att kommunicera? Verkar vara sjukt mycket meddelanden! Om det var sms så borde det ju plinga eller lysa upp skärmen och HD borde ha misstänkt prasslet. Hur mycket förstog HD egentligen om den pågående relationen?

Brukar man inte?

Otrogna pastorer är ju liksom inget som hör till ovanligheterna (Helge Fossmo är ett exempel även om de flesta inte är onda som han, Martin Luther King var ju en god person och pastor och även han hade sina utomäktenskapliga ”affärer”)

Stefans yrke kan du läsa om i tråden. Han kontrollerade byggen kort sagt.
Det fanns fd kollegor som i förhör berättade att de tyckte han var creepy och andra som tyckte om honom - eller tyckte synd om honom för att de upplevde honom som socialt awkward.
Han tog sig in i lokalerna på sin fd arbetsplats och åkte rullskridskor där vid något tillfälle efter att han slutat på företaget.
Som person verkar han (ironiskt nog…) bl.a. ha varit mån om att uppfattas som en hjälpsam och snäll granne.
Citera
2024-12-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tack för ditt tålamod med att sprida den här informationen.

Jag anser att det är allvarligt att någon kan dömas för mord pga att han är "konstig"; antagligen har en npf-diagnos.

Människor med npf-diagnoser är väldigt utsatta. Många lever på samhällets botten och saknar förmåga att kämpa för sin rätt mot
F-kassa; arbetsförmedlingen och soc. Det är antagligen därför vi har så många hemlösa. Samhället utnyttjar deras handikapp för att slippa att hjälpa dem. Sparkar på dem som redan ligger. SD var så "konstig" så ingen var intresserad av att hjälpa honom. Alla trodde att han var skyldig.

Det narrativet med ”npf-person i utanförskap” håller inte rökis.

Stefan uppfattades inte som ”konstigare” än att Örebro kommun gav honom förtroendet att hantera finanserna av deras turistsatsning på ett stort geocachingevent.
Han var välutbildad och väletablerad på arbetsmarknaden.
Han hade en central social roll i sin samfällighet eller BRF och hade ett stort socialt nätverk med många kompisar och föreningsliv där han var tongivande. Han ägde sitt hem, var familjefar och levde ett Svenssonliv.
Citera
2024-12-30, 11:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Efter att ha sett da Costa-dokumentären vore det intressant om någon "grävare" orkade kolla lite på det här fallet. Man kunde börja med att syna det märkliga avförandet av 23.34-"alibit".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hur kunde man bara släppa det på så pass lösa boliner? Det som gör 23.34-aktiviteten intressant är att det sammanfaller med det inkommande mejlet SD fick 23.32, han blev notifierad via mobilen. I brevet till TR menade han att det var mejlet som gjorde att han strax därefter öppnade datorn (rimligt enligt mig) och på grund av det genererades en webläsarhändelse, en liknande "händelse" i loggen fanns inte sedan 20.30-tiden när han slog igen datorn. Som jag påpekat tidigare drog rätten fel slutsatser av IT-teknikerns utsaga om att det fanns liknande "händelser" kontinuerligt tidigare under kvällen, men det fanns ju inte det.

Den intresserade kan kolla själv, loggen finns i fup.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-12-30 kl. 12:14.
Citera
2025-01-01, 05:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Efter att ha sett da Costa-dokumentären vore det intressant om någon "grävare" orkade kolla lite på det här fallet. Man kunde börja med att syna det märkliga avförandet av 23.34-"alibit".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hur kunde man bara släppa det på så pass lösa boliner? Det som gör 23.34-aktiviteten intressant är att det sammanfaller med det inkommande mejlet SD fick 23.32, han blev notifierad via mobilen. I brevet till TR menade han att det var mejlet som gjorde att han strax därefter öppnade datorn (rimligt enligt mig) och på grund av det genererades en webläsarhändelse, en liknande "händelse" i loggen fanns inte sedan 20.30-tiden när han slog igen datorn. Som jag påpekat tidigare drog rätten fel slutsatser av IT-teknikerns utsaga om att det fanns liknande "händelser" kontinuerligt tidigare under kvällen, men det fanns ju inte det.

Den intresserade kan kolla själv, loggen finns i fup.

En mördare går lös?
Citera
2025-01-01, 08:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tråden har över 12000 inlägg och jag har svårt att hitta info om alla delar. Kan nån vänlig själ kort berätta vem SD var till vardags, dvs jobb, intressen, utbilning. Samt även om exfrun HD.
Nånstans (ej FB) läste jag att frun var psyksjuk eller funktionshindrad och därför gick SD bakom hennes rygg med LW då han inte ville lämna henne. Stämmer detta öht?

Jag har läst att LW var pastor i E*umemiakyrkan. Jobbade hon där när hon mördades? Jag har svårt att få ihop det- som pastor brukar man inte ha utomäktenskapliga relationer. Hur fick hon ihop det? Har även sett en del grova meddelanden om sex från hennes sida. Var hon inte så from då?

Och vad använde SD och LW för app för att kommunicera? Verkar vara sjukt mycket meddelanden! Om det var sms så borde det ju plinga eller lysa upp skärmen och HD borde ha misstänkt prasslet. Hur mycket förstog HD egentligen om den pågående relationen?

LW hade begärelse till sin nästas make, hus, status, statusprylar. Hon var en narcissist som trodde att hon var entiteled till allt hon ville ha.

HD hade en förlossningsdepression. Då passade grannen, vännen och vigselförrättaren LW på att försöka stjäla hennes man.

När relationen blev allmänt känd så vägrade LW att ta något ansvar för den. Hon framställde sig själv som ett offer som blivit lurad och utnyttjad av SD. Som alla ynkliga älskarinnor som inte kan skaffa sig egna karlar. Patetiskt att springa efter en karl som behandlar en som en bajstrasa (Lenas egna ord).

HD avslöjade dem ett år innan mordet. Hon tvingade SD att välja och han valde HD. LW blev vansinnig och försökte tvinga honom att välja henne istället. Hon utpressade honom till att ha sex, annars skulle hon berätta ännu mer för HD. Till sist begärde HD skilsmässa och flyttade från huset. SD ville ändå inte ha LW. Något som hon vägrade acceptera, enligt chattar med hennes vänner.

Det finns ett stort antal sex-chattar mellan LW och hennes manliga vänner. Hon brydde sig inte ett dugg om ifall de var i en relation med någon annan eller inte. Ingen respekt för eller systerskap med andra kvinnor.

Totalt hänsynslös.
Citera
2025-01-01, 10:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
En mördare går lös?
Ja det är nog en rimlig slutsats.
Citera
2025-02-13, 16:45
Medlem
Söker fup I detta fall 🙏
Citera
2025-02-13, 17:07
Medlem
Citat:
En mördare går lös?

Va, Har Steffe ponken återuppstått????, Alla utom två här i tråden vet att mördar kräket tog sitt liv, det fega lilla kräket.
Citera
2025-02-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det är nog en rimlig slutsats.

Var det fler en Steffe ponken som mördade LW????
Citera
2025-02-13, 19:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Va, Har Steffe ponken återuppstått????, Alla utom två här i tråden vet att mördar kräket tog sitt liv, det fega lilla kräket.

Han hade alibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in