2024-09-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Länge sen jag läste fup, och minnen bör man inte lita på, men jag tror att det var hennes pappa som sa det i förhör, det var de två i bilen. Hon förnekade/mindes inte, som vanligt…

Stämmer bra det, minns inte var jag läste det men någonstans i FUP förhör med HD lär det ju vara
Citera
2024-09-18, 22:06
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hur kunde Hanna D veta att det var LW som hittats när hon åkte förbi på E18 och såg polisernas avspärrning

Det beror kanske på att Lenas son ringde Stefan på morgonen och frågade om Lena var hos honom eftersom sonen fyllde år den dagen och familjen skulle fira födelsedagen hemma hos Lena, troligtvis så berättade Stefan för Hanna den morgonen att Lena var spårlöst försvunnen och det är väl bara att lägga ihop 2+2 för att begripa att avspärrningen berodde på Lena.
Citera
2024-09-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det beror kanske på att Lenas son ringde Stefan på morgonen och frågade om Lena var hos honom eftersom sonen fyllde år den dagen och familjen skulle fira födelsedagen hemma hos Lena, troligtvis så berättade Stefan för Hanna den morgonen att Lena var spårlöst försvunnen och det är väl bara att lägga ihop 2+2 för att begripa att avspärrningen berodde på Lena.

Nej det tror jag inte
Citera
2024-09-21, 23:08
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Nej det tror jag inte

Vad är det inte du tror?? I FUP så står det tydligt och klart att Lenas son ringde Stefan och frågade om Stefan visste vart Lena var, Stefan svarade att det visste han inte,Lenas son, dotter och ex kommer till Lenas hem och hittar det tomt och på köksbordet ligger halvt inslagna paket, Men självklart så säger Hanna till sin far att där innanför avspärrningen ligger Lena död och det var jag som dödade henne, Vad bra säger pappan nu köper vi en mjukglass och ger Stefan skulden,, Tack pappa jag älskar dej.
Citera
2024-09-27, 23:25
Avslutad
Vet man hur SD begick självmord?
Citera
2024-09-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Vet man hur SD begick självmord?

Med kniv har det skrivits här tidigare men jag är osäker på om det stämmer, i samband med att SD hittades anhölls en person som misstänkt för mord men släpptes senare, mord eller självmord?
Citera
2024-09-29, 09:59
Medlem
Citat:
Med kniv har det skrivits här tidigare men jag är osäker på om det stämmer, i samband med att SD hittades anhölls en person som misstänkt för mord men släpptes senare, mord eller självmord?

Han sköt sig själv i huvudet med ett gevär på en gård utanför Kumla.
Citera
2024-09-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulet7

Varför har kniv nämnts här i tråden
Citera
2024-09-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulet7
Nej, det var väl i Folketorp utanför Rönneshyttan?
Citera
2024-10-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Nej, det var väl i Folketorp utanför Rönneshyttan?

Rönneshyttan är ju bekant i ett annat mordfall där Jens blev fimpad av ngt psykfall som brände byggnader mm, va SD bekant med dessa puckon kanske
Citera
2024-11-05, 18:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Det här med att HD ”förstod” att man hittat LW pga att hon och pappsen körde förbi polisens avspärrning tror jag inte en sekund på.

Samtidigt, och inte långt därifrån, var det också avspärrat (polisen hade funnit kläder och grejer i den dungen) och skulle man då genast ha dragit slutsatsen och ”förstått” att LW hittats där också då?!

Enligt SOA hade han bara lättat på gasen typ, ”som man gör” vid avspärrningen, och han och HD hade inte pratat vidare om det. OM HD redan ”där och då” förstått att LW hittats borde hon ändå ha sagt åtminstone något om det.

Den episoden är bara en av många konstigheter i förhören med framförallt HD.
Citera
2024-11-19, 23:23
Medlem
SuraStinas avatar
Tråden har över 12000 inlägg och jag har svårt att hitta info om alla delar. Kan nån vänlig själ kort berätta vem SD var till vardags, dvs jobb, intressen, utbilning. Samt även om exfrun HD.
Nånstans (ej FB) läste jag att frun var psyksjuk eller funktionshindrad och därför gick SD bakom hennes rygg med LW då han inte ville lämna henne. Stämmer detta öht?

Jag har läst att LW var pastor i E*umemiakyrkan. Jobbade hon där när hon mördades? Jag har svårt att få ihop det- som pastor brukar man inte ha utomäktenskapliga relationer. Hur fick hon ihop det? Har även sett en del grova meddelanden om sex från hennes sida. Var hon inte så from då?

Och vad använde SD och LW för app för att kommunicera? Verkar vara sjukt mycket meddelanden! Om det var sms så borde det ju plinga eller lysa upp skärmen och HD borde ha misstänkt prasslet. Hur mycket förstog HD egentligen om den pågående relationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in