2025-02-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag har nån gång fått försvinnandet förklarat för mig, men minns inte längre skälet. Var hyfsat säker på att det hade med hanteringen att göra, men du har rätt i att plockandet inte skiljer sig från slafsandet i en salladsbar.

Svinn är en möjlig förklaring, antingen pga korvglada snattare eller att korvarna sålde dåligt och mycket fick kastas. Kort bäst före-datum på opaketerade köttprodukter?

Jag har googlat lite nu på morgonen, men det enda intressanta jag fick fram var att korvarna kom från Ridderheims. Ska skriva till dem och fråga!

Bäst före och att mycket slängdes låter som en rimlig förklaring. En annan bidragande faktor är nya regler om hur köttprodukter ska hanteras/paketeras (osäker).

Har för mig att nuförtiden packas de i en skyddande atmosfär med gaser eller vacuumförpackas.

Skriv gärna här om de svarar så vi får klarhet i det.
Citera
2025-02-07, 10:38
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Finns ingen god öl-körv längre, det fanns dock en för några år sedan nu, den hette möllers öl-korv, dom hade i små bitar av fett samt kvalitets-kött så den var gudomligt god! Går ju för fan inte äta den seniga skitkörven längre dom kallar ölkorv av dylika skit-märken.

Bild för nostalgi: https://images.natmat.se/content/shopimages/large/68799-7332487002172.jpg
Citera
2025-02-07, 11:04
Medlem
Ridderheims explosion är väl den jag köper mest.
Ända korven på affären som har den hetta man söker efter.
Citera
2025-02-07, 11:27
Medlem
Andersdamaans avatar
Om någon skulle befinna sig vid Brommaplan så kan jag varmt rekommendera den polska delin som ligger vid rondellen. Deras kabanoss är riktigt bra! Ingen vidare hetta i den, men fyllig och god vitlökssmak samt väldigt saftig för att vara ölkorv.
Citera
2025-02-07, 14:27
Medlem
vitlök
Citera
2025-02-11, 15:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
vitlök
Knappast ett märke...
Citera
2025-02-13, 15:00
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Bäst före och att mycket slängdes låter som en rimlig förklaring. En annan bidragande faktor är nya regler om hur köttprodukter ska hanteras/paketeras (osäker).

Har för mig att nuförtiden packas de i en skyddande atmosfär med gaser eller vacuumförpackas.

Skriv gärna här om de svarar så vi får klarhet i det.

Jag började frukta att Claes på kundtjänst hade gått vilse i arkiven, men idag kom det svar:
Tack för ditt meddelande. Hittar ingen uppgift om anledning till att dessa mini ölkorvar försvann men vanligaste orsaken är att försäljningen blev för låg.
Vi försöker få igång fler butiker börja med själplock nu igen efter pandemin med delikatesser så det kanske kommer tillbaka men går tydligen lite trögt.
Någon riktig klarhet i försvinnandet fick vi inte, men jag tolkar det sista stycket som att plock-korven gör sig redo för comeback!
Citera
2025-02-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag började frukta att Claes på kundtjänst hade gått vilse i arkiven, men idag kom det svar:
Tack för ditt meddelande. Hittar ingen uppgift om anledning till att dessa mini ölkorvar försvann men vanligaste orsaken är att försäljningen blev för låg.
Vi försöker få igång fler butiker börja med själplock nu igen efter pandemin med delikatesser så det kanske kommer tillbaka men går tydligen lite trögt.
Någon riktig klarhet i försvinnandet fick vi inte, men jag tolkar det sista stycket som att plock-korven gör sig redo för comeback!

Underbart att det är påväg tillbaka.

Får hoppas att de inte har pillat för mycket på receptet med ändringar som totalt tar bort den där känslan man fick av plock-korven
Citera
2025-09-28, 22:52
Avstängd
klart som fan att ölkorvar från ridderheim försvinner
vidriga som fan
och torra
köp från nätet istället
Citera
2025-10-04, 10:05
Medlem
Trappistens avatar
Coops ölkorv är billig och funkar just och pass (så länge den konsumeras tillsammans med rikliga mängder öl). Ridderheims är bara snäppet bättre än Coops, vilket inte motiverar det högre priset.

Nyhléns Hugosons är både bättre i konsistensen, godare och kommer i en större förpackning, och detta till ett hemult pris. När öl ska förtäras blir det således ett obligatoriskt köp av Nyhléns Hugosons ölkorv med vitlökssmak.
Citera
2025-10-13, 12:10
Avslutad
Den heter Rolands Jävlar och finns på Kötthallen i Barkarby för 29.90 hektot.

Det är en av de ultimataste. De har andra störda, men den är livsfarlig najs.
Citera
2025-10-13, 21:06
Medlem
carminaburanas avatar
Pepperami!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in