Citat:
Ursprungligen postat av
Trustmedude
Vem som helst kan bli GM.... Alla som har haft långvarig stress, depression och känner bitterhet mot samhället och mänskligheten i stort är en tickande bomb.
Varje restskatt, förseningsavgift, idiot som tutar, långsamma människor i affären, någonting random som går emot en, kan få vågen att tippa över.... Jag skulle säga att man kan vara en parkeringsböter ifrån att explodera... Det är inget någon kan se på en.
Nja, jag skulle säga att det är så för
vissa personer. För att kunna utföra en sådan handling måste empatin vara otroligt svag, vare sig det är pga ilska, frustration, sorg etc, men jag anser att det är unikt att kunna komma till den nivån. För mig och säkerligen många många andra har bägaren ofta runnit över, men inte tänker man på att utföra våldsamma dåd mot offentligheten. Även i min djupaste depression med full apati, hade jag inga tankar på att vara våldsamt utåtagerande mot folk runtom.
Bara min egna teori såklart, men jag tror att det krävs en viss nedsättning för att det ens ska komma på tal. Något har slått slint i hjärnan och samhället vet inte hur man ska få rätt kontakt med såna människor, såna som brister och därefter vill skada andra. Frustration över samhället räcker inte, en grov störning däremot är nog för att det ska gå väldigt väldigt fel
Hade varit nyfiken på forskning kring just sånt, varför vissa är benägna till att döda av känslomässiga skäl och vissa inte