2025-02-13, 13:44
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Vet tyvärr inget om det.

Min poäng med inlägget var att det verkar ha varit Gymnasieförvaltning och inte SOC som fattade beslut om RA´s försörjning.

I nedan länk ser man också att nämnden direkt efter punkten om dådet, den 10 feb, diskuterade hur man ska minska att folk mår dåligt i samband med vräkningar.

https://www.orebro.se/download/18.37a1a24a18529b6cad52d1c/1738918654900/Aktuell%20%C3%A4rendelista%20Gymnasie-%20och%20arbetsmarknadsn%C3%A4mnden.pdf
Ändrades: 2025-02-07 09:56:21
Skapades: 2025-02-07 09:56:07 .. det är precis före .. skulle han vräkas ?
Citat:
Ärendenummer: Gya 31/2025
Citera
2025-02-13, 13:45
Medlem
Vad sägs om att vi alla JO-anmäler Socialtjänsten i Örebro för tjänstefel? Då kommer man behöva granska besluten som fattats om attd ra in försörjningsstödet, och huruvuda man gjort en grundlig utredning av Anderssons bakgrund och funktionsnivå.

https://www.jo.se/jo-anmalan/
Citera
2025-02-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustmedude
Vem som helst kan bli GM.... Alla som har haft långvarig stress, depression och känner bitterhet mot samhället och mänskligheten i stort är en tickande bomb.

Varje restskatt, förseningsavgift, idiot som tutar, långsamma människor i affären, någonting random som går emot en, kan få vågen att tippa över.... Jag skulle säga att man kan vara en parkeringsböter ifrån att explodera... Det är inget någon kan se på en.

Nja, jag skulle säga att det är så för vissa personer. För att kunna utföra en sådan handling måste empatin vara otroligt svag, vare sig det är pga ilska, frustration, sorg etc, men jag anser att det är unikt att kunna komma till den nivån. För mig och säkerligen många många andra har bägaren ofta runnit över, men inte tänker man på att utföra våldsamma dåd mot offentligheten. Även i min djupaste depression med full apati, hade jag inga tankar på att vara våldsamt utåtagerande mot folk runtom.

Bara min egna teori såklart, men jag tror att det krävs en viss nedsättning för att det ens ska komma på tal. Något har slått slint i hjärnan och samhället vet inte hur man ska få rätt kontakt med såna människor, såna som brister och därefter vill skada andra. Frustration över samhället räcker inte, en grov störning däremot är nog för att det ska gå väldigt väldigt fel

Hade varit nyfiken på forskning kring just sånt, varför vissa är benägna till att döda av känslomässiga skäl och vissa inte
Citera
2025-02-13, 13:46
Medlem
Hur finsansierades hans leverne med utlandsresor o vapen?
Var kommer pengarna ifrån?
Citera
2025-02-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakaniPrag
Hur finsansierades hans leverne med utlandsresor o vapen?
Var kommer pengarna ifrån?

Föräldrarna troligen.
Citera
2025-02-13, 13:47
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Sekretessen kan visst brytas i utredningar som rör brott som har två års fänglese, eller mer, i straffskalan.

Så vill jag minnas att det var tidigare i alla fall.

Angående substanser han kan ha haft i blodet borde framkomma vid obduktionen, antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Nu har väl recept varit digitala ganska länge, så inga problem för polisen att se dom..

Vi får se vad som framkommer i utredningen! Är ju alltid extremt intressant (+stort allmänintresse) att veta vad folk ev gått på ang såna här händelser.
Citera
2025-02-13, 13:48
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Tror du han hade kunnatt få ett jobb? Bara det kravet, att han skulle söka jobb är ju helt sinnessjuk.

Ja, sitta i någon kassa, trädgårdsmästare.
Något praktiskt säkert.

Han vet ju allafall hur man hanterar vapen, så helt hjärndöd är han ju inte.
Citera
2025-02-13, 13:50
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Tror till 100% att självmordet var planerat. Tror det var hans absolut första prioritet att han själv skulle dö, men inte i tysthet då utan med ett stort fuck you till allt och alla genom att ta med sig flera i döden. Som det verkar tog han inga risker utan avslutade sitt liv snabbt när han märkt att polisen var på plats. Att bli skadeskjuten och sedan hamna i förhör och rättegång var nog hans största mardröm.
Nu vet jag icke vad PDV säger men ska inte "hotet" i situationen oskadliggöras/neutraliseras?
Hade polisen verkligen bara "skadeskjutit" honom? R.A pangade ju mot polisen samt hade redan dödat några civila.

I USA ser man på polisens bodycams hur det fullständigt matar kulor i skolskyttarna.
Här är ett exempel: https://www.youtube.com/shorts/TDtBOc2GrBw
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Något praktiskt säkert.

Ska du sätta Örebros minst sociala person i en kassa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Ska du sätta Örebros minst sociala person i en kassa?

Europas minst sociala person.
Citera
2025-02-13, 13:51
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Ja, officiellt är det godkänt eller inte godkänt.
Varför blandar du då in bravur i det hela?
Speciellt som bravur kan jämföras med MVG..
Och har man minsta antalet rätt som godkänns har man klarat det med nöd o näppe, inte med bravur.

MVG finns inte. Antingen är man godkänd eller inte godkänd. Du verkar ha hängt upp dig på bravur, lite autismvarning där.

Eftersom han klarade provet med sin bakgrund är det absolut med bravur.
Citera
2025-02-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Något praktiskt säkert.

Nej han hade förmågor. Han hade högsta betyg i historia och psykologi. Det hade han inte haft om han hade varit helt ointelligent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in