2025-02-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tack för ett alldeles utomordentligt svar.

Han är ute på ovanligt djupt vatten just nu, jag tror detta kan bli hans fall, jag hoppas åtminstone det.

Varsågod, förlorade några hjärnceller på köpet.

Det tror faktiskt jag med, det är så uppenbart på hans svar att han överhuvudtaget inte vet vad han sysslar med. Nog för att jag trodde att det var illa, men att han inte förstår varför de dömts till olika saker eller hur det fungerar när hovrätten tar upp ett fall...sånt lär man veta om man ska göra en dokumentär om ett rättsfall. Sen ljuger han som en häst travar om fallet, jag tror som sagt inte att han fattar att man fortfarande kan få tag i fup och det kommer bli jobbigt för honom när han i filmen sitter och drar citat ur kontext för att bevisa en poäng.

_
Citera
2025-02-12, 22:13
Medlem
Det mesta tyder på att man kommer lägga mycket tid på huvudvittnet Emma och andra åtalade Robin, de båda påstår sig ha sett övergreppet så när Anjo påstår att det bara finns ett vittne som sett saker så ljuger han. Vittnet Emma som var en av få på platsen som varit helt nykter har berättat en väldigt detaljerad berättelse om vad som hände och den beskrivningen som hon ger är allt annat än trevlig. I det stora hela berättar hon om äldre killar som fixat sprit och turas om att förgripa sig på den kraftigt berusade 13-åringen. När hon ber Antonio om att hjälpa henne, vilket han till först också gör, tar han också tillfället i akt och förgriper sig på henne. När hans vän också förgriper sig på henne så sitter han och andra bara och tittar på, tills Emma säger till att det som sker inte är okej.

Skulle det nu vara så att vittnen ändrat sig vilket några även gjorde under utredningen ska man ha i åtanke att Antonio är dömd för att ha hotat ett annat målsägande som han blivit dömd för sexuellt ofredande emot. I det fallet satt han och hotade målsägande och hennes familj i en live (videos visades upp under rättegång) där han sa att "om de fuckade hans liv kommer han fucka deras", han ska även ha sagt att han "vet var de bor" samt dödshotat dem och hotat med att hänga ut familjen.
I utredningen kring våldtäkten framkommer att både hela familjen Book försökt komma i kontakt med vittnen trots att polisen varit tydliga med att de inte ska ha någon kontakt alls under utredningen.

Lycka till Anjo!

_
Citera
2025-02-12, 22:19
Medlem
Deimos01s avatar
Anjo - kan du bevisa att jag ljuger?

Enkelt, bara att kolla på alla dina chrippa videos. Du har inga bevis för någonting. Inga bevis att Linnea misshandlat chrippa, inga bevis att Linnea misshandlat barnet, inga bevis att chrippa misshandlat linnea, inga bevis att Linnea har diagnoser/psykiska problem, inga bevis att Linneas familj är med i en sekt, inga bevis att Linneas familj fått en person att ta sitt liv, osv, osv, osv. INGET av det du sagt i dina chrippa videos kan du bevisa.
Det du säger i dina joz videos kan du inte heller bevisa.
Tjejen du filmade som du påstod var samma tjej som i Olofs videon, där kan du inte bevisa att det är samma tjej.

Ska jag fortsätta eller börjar du förstår min poäng?
Att påstå sjuka och brottsliga handlingar utan bevis är att ljuga.
Citera
2025-02-12, 22:26
Medlem
Deimos01s avatar
Undra hur många timmar Anjo lagt på denna dokumentär under dessa 2 år? Under 2024 la han ju extremt mycket tid på Chrippa. Och var beredd att kasta sig i bilen direkt för att kunna filma chrippa content. Tex när Chrippa blev gripen och Anjo kastade sig i bilen och åkte hem till chrippa för att filma Chrippas boende och kolla in genom fönstret.

Han tycker hans videos är extremt mycket bättre än SVTs videos. Dock har ju SVT flera personer som jobbar heltid med videon. Även om Anjo jobbade under en längre period med videon så jobbade de nog flera timmar med SVT dokumentärerna.
Citera
2025-02-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Ja, han svarade att han har valt titel för att provocera och att han fått kriga för titeln för att ingen annan gillade den. Han ville ha något som provocerar för han tänker minsann inte jobba med något i 2 år och så är det ingen som ser dokumentären. När han får frågan om han tycker att det är moraliskt rätt emot offret så svarar han inte annat på det än att man ska "se filmen innan man dömer".
Fräsch kille det där!

_
Jag har för mig att han sagt att tjejen är med och svarar på vissa frågor, men tror inte det var hos Cluee kanske motvikt eller hans egna video.
Citera
2025-02-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag har för mig att han sagt att tjejen är med och svarar på vissa frågor, men tror inte det var hos Cluee kanske motvikt eller hans egna video.

Länka video och tid när han gör det för det har jag i så fall missat, sedan tycker jag inte att det tar bort det omoraliska i det, men eftersom han vägrar svara på frågor om offret är med annars så kan det vara intressant att höra.

_
Citera
2025-02-12, 23:04
Medlem
I hans senaste story på Insta berättar han att han blir fullkomligt överöst av kärlek i sina dm:s.
Åsså passar han på att pusha för sin bror Jockes dokumentär som har premiär inatt.
Har Svenska befolkningen totalt tappat all sans?
Är detta verkligen människor att se upp till?
Citera
2025-02-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
I hans senaste story på Insta berättar han att han blir fullkomligt överöst av kärlek i sina dm:s.
Åsså passar han på att pusha för sin bror Jockes dokumentär som har premiär inatt.
Har Svenska befolkningen totalt tappat all sans?
Är detta verkligen människor att se upp till?
Anjo har lärt sig att när han säger något får han med sig blåögda människor. Nu tror blåögda personer att andra älskar det Anjo gör n.

Anjo har knäckt koden och förstått att naiva unga och underutvecklade följer strömmen.

Till exempel att ingen tror på Chrippa, han ljuger alltid säger sektens följare. Anjo har aldrig berättat vad han egentligen menar med det och Chrippa har inte blivit påkommen med att ljuga en bråkdel av så många gånger som Anjo eller Rask.

Anjo kan komma på en video där han ska ha ljugit, men Anjo har blivit caught ljugandes vid minst 40 unika tillfällen efteråt och ändå tror precis alla felstavande följare att det är Chrippa som ljuger mest. Dom upprepar Anjos ord till och fler underutvecklade hjärntvättas.

Anjo har förmodligen fått mycket kärlek 2024, men jag tippar att det är extremt låga odds att han ljuger nu.

Strömmen har vänt för stunden.
Citera
2025-02-13, 00:37
Medlem
Har ogillat Anjo länge men började gilla han lite mer efter Cluues intervju av någon anledning. Kanske för att han fick lite hårdare frågor, vilket han inte får vanligtvis.
Men tycker fortfarande att han har gjort fel i många situationer.

Sen har jag också lite ändrat uppfattningen om hans dokumentär.
Den är antagligen piss dålig som allt annat, men det är nog inte så moraliskt fel som jag trodde innan.
Eftersom tjejen vet inte ens om att hon blivit våldtagen, och ett vittne finns endast (enligt Anjo då) och om det bara är muntligbevisning så tycker jag att de borde ifrågasättas. Så länge offret hålls utanför så tycker jag nog inte de är så farligt.
Citera
2025-02-13, 00:47
Medlem
Andromedatravellers avatar
Han säger nu efter att ha vart på förhör att det planerna att åsamka honom skada var grövre än han hade trott. Hade Jockes brorsa anlitat en sicario som skulle klippa båda eller? Betalningen, en av Chrippas exklusiva klockor, eller solbrillor kanske?

djävulens advokat känns uttjatat.. vad ska man kalla Anjo? "kvinnofridens baneman"?
Senast redigerad av Andromedatraveller 2025-02-13 kl. 00:59.
Citera
2025-02-13, 01:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Har ogillat Anjo länge men började gilla han lite mer efter Cluues intervju av någon anledning. Kanske för att han fick lite hårdare frågor, vilket han inte får vanligtvis.
Men tycker fortfarande att han har gjort fel i många situationer.

Den är antagligen piss dålig som allt annat, men det är nog inte så moraliskt fel som jag trodde innan.
Eftersom tjejen vet inte ens om att hon blivit våldtagen, och ett vittne finns endast (enligt Anjo då) och om det bara är muntligbevisning så tycker jag att de borde ifrågasättas. Så länge offret hålls utanför så tycker jag nog inte de är så farligt.
Vad för andra bevis än vittne som såg händelsen tror du polisen/utredaren skulle kunna ha hittat?
Citera
2025-02-13, 07:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi

Du behöver inte gå på Anjos dokumentär och vad Bookarna påstår - FUP finns här:

(FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12

Trevlig läsning och återkom gärna med vad som är "kontroversiellt" i detta fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in