2025-02-13, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Har ogillat Anjo länge men började gilla han lite mer efter Cluues intervju av någon anledning. Kanske för att han fick lite hårdare frågor, vilket han inte får vanligtvis.
Men tycker fortfarande att han har gjort fel i många situationer.

Sen har jag också lite ändrat uppfattningen om hans dokumentär.
Den är antagligen piss dålig som allt annat, men det är nog inte så moraliskt fel som jag trodde innan.
Eftersom tjejen vet inte ens om att hon blivit våldtagen, och ett vittne finns endast (enligt Anjo då) och om det bara är muntligbevisning så tycker jag att de borde ifrågasättas. Så länge offret hålls utanför så tycker jag nog inte de är så farligt.

Människor som du skrämmer mig så oerhört mycket. Det är jätte problematisk att en kreatör på YouTube ska granska ett fall där en 13åring blivit utsatt. I Cluees intervju så ställer han sig frågor som ”varför blev Antonio dömd för våldtäkt mot barn och inte den andra” svaret står klart och tydligt i domen. Jag vet inte om Anjo lider av lässvårigheter men hur kan det blir något annat än partiskt om han inte ens kan ta till sig saker som står i domen?
I trailern har han inte maskat målsägandes namn.
Citera
2025-02-13, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Du behöver inte gå på Anjos dokumentär och vad Bookarna påstår - FUP finns här:

(FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12

Trevlig läsning och återkom gärna med vad som är "kontroversiellt" i detta fall!

Tydligt att det inte bara är ett vittne iallafall.
Tolkade jag de rätt, att Anna bok var med BO någon dag efter händelsen?
Jag tolka de lite så i sms där de stod något i stil med att Anna Bok vet allt och finns där för mig eller liknande.

Herregud alltså, det var ju inte så här Anjo måla upp det i sin intervju.
Det är ju mer än ett vittne.
Citera
2025-02-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Människor som du skrämmer mig så oerhört mycket. Det är jätte problematisk att en kreatör på YouTube ska granska ett fall där en 13åring blivit utsatt. I Cluees intervju så ställer han sig frågor som ”varför blev Antonio dömd för våldtäkt mot barn och inte den andra” svaret står klart och tydligt i domen. Jag vet inte om Anjo lider av lässvårigheter men hur kan det blir något annat än partiskt om han inte ens kan ta till sig saker som står i domen?
I trailern har han inte maskat målsägandes namn.

Hade ej läst FUP när jag skrev, fick bara en annan uppfattning när Anjo prata om det.

Ska försöka förklara uppfattningen jag fick:
Det är en fest och ett vittne påstår att Antonio har våldtagit en 13 åring. Ingen ser detta utan ett vittne.
Andra vittnen säger att de inte hänt. BO kommer inte ihåg nåt.

Nu är min uppfattning annorlunda efter läst FUP.
Tror också BO minns men skäms över händelsen.
Citera
2025-02-13, 09:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Herregud alltså, det var ju inte så här Anjo måla upp det i sin intervju.
Det är ju mer än ett vittne.

Av minne så tror jag att det handlar om att vittnen (förutom ett som stod på sig) helt plötsligt började hävda att de inte mindes någonting. Tror det kan ha hänt i hovrätten. Men samtidigt så sade vittnen även i FUP att de blivit rädda för Antonio och han har senare blivit dömd för övergrepp i rättssak. Lägg sedan till att mamma Anna kampanjade mot den våldtagna tjejen i sociala medier.

Så vad är mest troligt här - att de fått en plötslig minnesförlust, eller att de blivit hotade att hålla tyst?

Jag tror inte den här dokumentären kommer att få det utfall som familjen Book och Anjo vill. Det har mest diskuterats på Flashback och media har valt att hålla tyst för det mesta eftersom Antonio inte är en "kändis". Men nu gör familjen Book tillsammans med Anjo honom det samtidigt som de attackerar ett våldtäktsoffer. De tvingar media att granska om denna dokumentär får någon slags publik och jag tror inte det kommer måla upp en snäll bild av varken Antonio eller familjen Book... Anjo kommer att i bästa fall ses som en naiv dumskalle.
Citera
2025-02-13, 10:30
Medlem
Citat:
Hade ej läst FUP när jag skrev, fick bara en annan uppfattning när Anjo prata om det.

Ska försöka förklara uppfattningen jag fick:
Det är en fest och ett vittne påstår att Antonio har våldtagit en 13 åring. Ingen ser detta utan ett vittne.
Andra vittnen säger att de inte hänt. BO kommer inte ihåg nåt.

Nu är min uppfattning annorlunda efter läst FUP.
Tror också BO minns men skäms över händelsen.

Till Anjos försvar så är det ju väldigt många sidor med väldigt liten text att läsa om han skulle läsa hela FUPen och båda domarna. Lägg där till att han inte vet hur en domstol fungerar och att domarna och FUPen inte går att få tag på enligt honom vilket gjorde att han mest troligt bara kunnat läsa det han fått skickat till sig av andra.

Vi som läst FUP är nog ganska övertygande om att tjejen blivit våldtagen av 3-4 killar men bara 2 blev dömda. Sen är det ju inte konstigt att tjejen inte förstår vad hon blivit utsatt för, hon var ju 13 år. I hennes värld hade hon ju sagt att hon ville, medans i verkligheten så kan en 13 åring aldrig samtycka till sex med 3 år äldre killar.

Oavsett vad så är det rätt tydligt att iallafall Antonio bevittnat våldtäkten som Robin utfört, och Antonio har inte på något sätt ingripit. Vilket ingen annan heller verkar ha gjort. Han och flera borde enligt mig även dömas för medhjälp.
Citera
2025-02-13, 10:48
Medlem
micro113s avatar
Jag bytte tråd, eftersom ämnet inte hör hemma i Jockes tråd.
Svarar dig här.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jo men det kan hon, uppfattar henne som en klok och stark kvinna, och nu var ju hon med hos polisen och hörde allt själv, där litar jag faktiskt på henne.
Du "litade på" redan innan du hört dem, så det hade du ju bestämt redan innan.
Berätta på vilket sätt hon är så "klok och stark"?
Är det för att hon föder barn och lagar mat till sin man, samt sitter tyst och suger åt sig när han talar?
Eller vad är det du sett som är så "klokt och starkt"?
Citera
2025-02-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag bytte tråd, eftersom ämnet inte hör hemma i Jockes tråd.
Svarar dig här.

Du "litade på" redan innan du hört dem, så det hade du ju bestämt redan innan.
Berätta på vilket sätt hon är så "klok och stark"?
Är det för att hon föder barn och lagar mat till sin man, samt sitter tyst och suger åt sig när han talar?
Eller vad är det du sett som är så "klokt och starkt"?

Fick en annan bild av det när Lisen berättade om det så nej jag hade inte bestämt mig, nog för att jag tyckte att mycket faktiskt lutar åt de hållet.

Jag har följt Lisen ganska länge och hon har en pondus som många andra inte har, hon står på sig själv och vågar säga stopp när hon tycker att något är fel.
I det hushållet tror jag Lisen är den som bestämmer mest även fast Anjo visar en hård sida på YouTube.
Sen är hon en bra mamma och det är ju jäkligt viktigt i det stora hela och något man ska vara stolt över.
Sen har hon en bra humor också det gillar jag.
Citera
2025-02-13, 11:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fick en annan bild av det när Lisen berättade om det så nej jag hade inte bestämt mig, nog för att jag tyckte att mycket faktiskt lutar åt de hållet.

Jag har följt Lisen ganska länge och hon har en pondus som många andra inte har, hon står på sig själv och vågar säga stopp när hon tycker att något är fel.
I det hushållet tror jag Lisen är den som bestämmer mest även fast Anjo visar en hård sida på YouTube.
Sen är hon en bra mamma och det är ju jäkligt viktigt i det stora hela och något man ska vara stolt över.
Sen har hon en bra humor också det gillar jag.
Ge exempel på när hon sagt "stopp" och inte mesigt flyter ut i det han redan sagt.
Hur vet du att hon är en bra mamma? Känner du henne?
Hon har ingen koll ens på sin egen ekonomi, men du tror att hon styr hushållet ...
Citera
2025-02-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ge exempel på när hon sagt "stopp" och inte mesigt flyter ut i det han redan sagt.
Hur vet du att hon är en bra mamma? Känner du henne?
Hon har ingen koll ens på sin egen ekonomi, men du tror att hon styr hushållet ...

När det gällde Cluee tex på den tiden han och Anjo bråkade, nu har ju dom lagt ner stridsyxan och kan diskutera som vuxna människor.
Jag tycker du är väldigt hård mot alla som inte är Chrille eller Linnea.
Nu har hon väl inget problem med ekonomin?
Citera
2025-02-13, 13:08
Medlem
Dr.mjaos avatar
Anjo har blivit intervjuad av Riks.

Det är en konservativ nyhetsförmedling startat av 2020 av Sverigedemokraterna.

Kanske inte den redaktion jag hade valt om jag just blivit anklagad för gynna nazis..
Citera
2025-02-13, 13:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När det gällde Cluee tex på den tiden han och Anjo bråkade, nu har ju dom lagt ner stridsyxan och kan diskutera som vuxna människor.
Jag tycker du är väldigt hård mot alla som inte är Chrille eller Linnea.
Nu har hon väl inget problem med ekonomin?
Hon sket ju i att betala sina skulder så solid kan hon ju inte räknas som.
Jag är inte väldigt hård mot alla, jag är däremot hård mot människor som har hängt ut och gjort ner en ung kvinna för att framhäva sig själva. Det finns inget trevligt med människor som tar sig den rätten att förstöra en ung kvinnas liv för att det har lust med det. Lisen är lika stor lallare som resten när det gäller det. Skillnaden är att hon inte ens förmått tänka själv utan låtit Anjo tänka åt henne och sedan bara rapar med som ett menlöst mähä.
Att hon/de dessutom har döttrar gör det ännu mer klandervärt. Stackars dessa flickor som ska växa upp i det kvinnoförakt som florerar där.
Citera
2025-02-13, 13:53
Medlem
Citat:
Hon sket ju i att betala sina skulder så solid kan hon ju inte räknas som.
Jag är inte väldigt hård mot alla, jag är däremot hård mot människor som har hängt ut och gjort ner en ung kvinna för att framhäva sig själva. Det finns inget trevligt med människor som tar sig den rätten att förstöra en ung kvinnas liv för att det har lust med det. Lisen är lika stor lallare som resten när det gäller det. Skillnaden är att hon inte ens förmått tänka själv utan låtit Anjo tänka åt henne och sedan bara rapar med som ett menlöst mähä.
Att hon/de dessutom har döttrar gör det ännu mer klandervärt. Stackars dessa flickor som ska växa upp i det kvinnoförakt som florerar där.

Du är lika vettig som alltid.
Vi har aldrig sätt något bevis på att Linnea skulle vara klandervärd på något sätt.
Och dessa vuxna män har inte ens rätten att försöka måla upp henne som klandervärdig. Om hon har gjort något brottsligt, polisanmäla henne.

Det finns en anledning till att man är oskyldig till motsatsen bevisad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in