2024-01-12, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det förvånar mig inte faktiskt.
Han är totalt inkompetent när det gäller allt som har med rättsväsende eller annat att göra.
Ett eventuellt barnförhör är helt värdelöst efter den utfrågningen.
Jag tror (om jag inte missminner mig) att det inte är helt kört.
Jag hoppas det iaf.

När barnexpertisen tar över så kan de få fram en hel del genom att de får rita, leka och bygga (utan påverkande föräldrars närvaro).
Citera
2024-01-12, 13:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Har du hört talas om "Barnfridsbrott"?

Nej men jag hör vad det betyder, tror jag. Vem anser kan ha begått det brottet? Anjo?
När man läser om vad doxing är så får jag ibland känslan av att det handlar om mer än bara adresser och namn, och att doxing kanske gäller även privat info som chattloggar och barns tankar, allt som är privat men som hängs ut offentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Behöver ju inte finnas skador exakt då, men det barnet berättar ska man agera på direkt. Då har man tagit sitt föräldraansvar.
Så det är ju frågan vad som hände med det?

Ja precis.

Personligen tror jag att Anjo skulle kunna klippa i en ljudfil för att få en unge att säga det som Anjo vill att ungen ska säga ,även fast ungen svarade på en helt annat fråga.

Han skapar ju illusioner genom video"bevis" och printscreens som läggs fram som bevis, fast polis måste säkerställa att det är en riktig chattlog som visas och sägs bevisa brott.. det kan ju inte Anjo kolla upp och därför borde han ge det till snuten.. precis som videoförhöret med ungen.
Citera
2024-01-12, 13:56
Avslutad
Citat:
Det innebär fortfarande att Julia ha förstört allt värde av ett barnförhör med flickan. Hennes berättelse är inte opåverkad och inget hon säger om vad L ska ha utsatt pappa för eller hur L var ett "monster" när hon blev arg på Chloe kommer att ha något större värde i en rättegång - och därmed inte heller i en förundersökning.
Just monster var någonting som Chloe har busat och lekt sista tiden.
Det busades i Lundellhuset och i fjällen, där det tjoades och jagades, som barn gör om monstret...
Så det där är inte trovärdigt.

Jag undrar vilken hållhake som gör att Julia tillåter detta? Hon är traumatiserad och behöver återhämtning och lugn för Chloe.
Citera
2024-01-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Just monster var någonting som Chloe har busat och lekt sista tiden.
Det busades i Lundellhuset och i fjällen, där det tjoades och jagades, som barn gör om monstret...
Så det där är inte trovärdigt.

Jag undrar vilken hållhake som gör att Julia tillåter detta? Hon är traumatiserad och behöver återhämtning och lugn för Chloe.

De har ju sina prioriteringar uppenbarligen.
Citera
2024-01-12, 16:52
Medlem
Citat:
Från det att anmälan kommer in är det en skyndsam process just för att det handlar om barn och då tidsperspektivet är viktigt och rätt metoder ska användas för att kunna förhöra barnet.

Sen är det så att det där är en separat anmälan som skulle ha gjorts då C skulle vara målsägande och L skulle vara tilltalande. Så vitt jag vet så har inte någon anmälan gjorts mot L varken den 25 december när informationen från barnet kom eller dagarna efter.
Så vad fan hände med det undrar jag?

Om Anjo läser här kan han ju få svara på det och även när den där videon spelades in och skickades till polisen.

Och hur skulle du fått veta att en sådan anmälan gjorts??
Citera
2024-01-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Det återstår att se om anmälan gjordes när den bör ha gjorts.
Det kryper fram förr eller senare.
Citera
2024-01-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Klart han har, finns på tiktok och överallt. Julia var honom behjälplig givetvis, men dem glömde att medela polis och socialtjänsten om det. Jag funderar på vad socialtjänsten skulle tycka om klippet?

Nej, det har han absolut inte gjort. I varje fall inget som är släppt till allmänheten. Mamman "förhörde" dottern, inte Anjo.
Citera
2024-01-12, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Anjo skriver i kommentarsfältet att en anmälan är gjord under videon med Chloe.
Dagen efter skrev han den kommentaren.
Citera
2024-01-12, 16:59
Medlem
Citat:
Det återstår att se om anmälan gjordes när den bör ha gjorts.
Det kryper fram förr eller senare.

Inte om ingen polis bryter mot lagen. Alternativt att det blir ett åtal om saken. Därav att jag ifrågasätter trådsanningen att ingen anmälan gjorts.
Citera
2024-01-12, 17:00
Avstängd
vichy6s avatar
Ingen tror väl att Jocke gjort detta för att han ogillar Chrippe?

Eller….
Citera
2024-01-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Anjo stod ju givetvis bakom det och han berättade stolt att det va Anjos frågor Julia ställde.

Det är inte heller sant. Anjo berättar att J blivit ombedd att ställa vissa frågor, då Anjo ville säkerställa att barnet svarade på sitt sätt. Vi kan diskutera kvalitet på den metoden, men låt oss inte överdriva så vi skiter på oss nu.
Citera
2024-01-12, 17:08
Avslutad
Citat:
Från det att anmälan kommer in är det en skyndsam process just för att det handlar om barn och då tidsperspektivet är viktigt och rätt metoder ska användas för att kunna förhöra barnet.

Sen är det så att det där är en separat anmälan som skulle ha gjorts då C skulle vara målsägande och L skulle vara tilltalande. Så vitt jag vet så har inte någon anmälan gjorts mot L varken den 25 december när informationen från barnet kom eller dagarna efter.
Så vad fan hände med det undrar jag?

Om Anjo läser här kan han ju få svara på det och även när den där videon spelades in och skickades till polisen.
Anjo får inget hat på sina videor påstår han, men jag undrar varför det är så tyst från Banjo allas hjälte...
Varför publicerade han ett klipp från fjällbilturen på sig själv och Chrippa, när Chrippa släpptes?
Så jävla genomskinligt och desperat.
Det var ANJO som löste fallet...
Lilla nervösa grisen som snaskar ollon så fort han får chansen, som det skenheliga svin han är.
Han sitter säkert...hur länge då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in