2025-02-12, 23:13
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kunde de lappa ihop offren tillräckligt för att se anhöriga som ville kunde se dem..? Får alltid anhöriga se även om det är ”köttfärs”? Om de vill menar jag 😢😩

Det finns ingen möjlighet att lappa ihop totalt bortblåsta huvuden för med dom vapen han använt blir det typ inget kvar mer än utspridda vävnadssubstanser som troligen återfanns på väggar och golv.
Möjligen - om det fanns avlidna som träffats på andra ställen av kroppen - kan anhöriga fått se/ta farväl. Annars icke!
Citera
2025-02-12, 23:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Han vill skjuta henne. Då springer hon och hämtar sin telefon för att filma honom.

Ska man skratta eller gråta?

Har människor blivit sådana så att de vill filma trots att det kan kosta dem livet ?

Jättekonstigt,ologiskt ....
Senast redigerad av landbandy 2025-02-12 kl. 23:20.
Citera
2025-02-12, 23:15
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hans lärare beskriver autism. Det är detta med försörjning för handikappade det borde handla om, inte massa rasismprat. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-var-rickard-anderssons-larare-obehagligt-och-valdigt-sorgligt

Precis.

Han kan ha snöat in på rasism ändå. De verkar ha hittat väldigt lite politiska eller andra motiv hittills. Videon där han läser ur brevet från försäkringskassan några år före skjutningen är väl det närmaste motiv som kommit fram, om man inte tror på tolkningen av TV4:s ljudinspelning. Annars kan det ju varit främst att han ville hämnas rent allmänt på skolan där han misslyckats några år tidigare.
Det man undrar är hur de kan ha pressat honom att söka jobb om han var så pass gravt autistisk som det verkar. Och varför ingen försökt fånga upp honom, ingen märkt hur han spårat ur.
Men som sagt. Tänkbart att hela motivbilden inte kommit fram ännu. Och visst kan han ha blivit påverkad av både det ena och det andra. Skjutningar, sprängningar, men också främlingsfientlig retorik.

Citat:
– Jag kan inte minnas att jag överhuvudtaget haft ett samtal med honom. Han svarade möjligtvis ibland på tilltal, men väldigt kort med väldigt lite ögonkontakt. Han var absolut en av de svårare för det är svårt att inte ha någon dialog överhuvudtaget.

Även om hon är tydlig med att det inte finns några ursäkter för hans agerande lyfter hon frågan om vad det var som hände med Rickard Andersson, inte minst för att kunna se tecken i förebyggande syfte för att något liknande inte ska hända igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Hon nämner att GM hade "en stor vap". En vape? Rökte R.A? Någon som vet vad det är? Sen nämner hon pistoler. Hade R.A. pistoler också? Eller ljuger hon för att förvärra hela situationen? Vad säger ni andra?
Höhö.

Hon tror väl helt enkelt att svenska funkar så här:
obestämd / bestämd form
bil / bilen
deg / degen
vap / vapen

Ex:
Ge mig din bil så ska jag skjutsa dig.
Ge mig ditt vap ska jag skjuta dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Lycka till. Detta är nog den lojaste brottstråd i FB:s historia, helt utan gräv. Det som sker en masse däremot är återkommande påståenden att det absolut inte finns något rasistiskt bakom detta. Den tråden ska man inte dra i här.

Finns många påståenden att det var ett rasistdåd....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vad baserar du det på? Flera vittnen har ju sagt gitarrfodral

Vittnen har inte koll på hur ett vapenfodral ser ut, men gitarrfodral och trodde uppenbarligen det var ett sånt
Citera
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Men alltså var det "stickprovet" som triggade igång det? Han måste ju haft massa inköp som soc kanske ville titta närmare på? Vapen kanske

Videon skulle vara från 2021 va? Det är ju mao flera år mellan dessa händelser. Mycket mer har sannolikt hänt (sen om vi får reda på resten med hans turer med soc myndigheter och ev vården - hoppas men kan blir juridiskt jävligt svårt tyvärr).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Nej det får man inte.. eller rekommenderas inte till det iaf för det är ju det man kommer minnas sen resten av livet. En vän jag förlorade i en bilolycka fick familjen bara se handen på för det va bara den som inte va så skadad. 😢

BO:s kyrkan eller moskén kan ha andra förhållningssätt än den svenska kyrkan eller myndigheter.
Citera
2025-02-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det är ju sant att det KAN vara från något annat än ett jobb men utifrån summorna jag såg så överensstämmer det oxå med ett jobb av nått slag. Vi får se vad som framkommer i framtiden!

Inkomst av kapital kommer inte från arbete..
Citera
2025-02-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Han vill skjuta henne. Då springer hon och hämtar sin telefon för att filma honom.

Ska man skratta eller gråta?
Låter som att de i videon valde att skratta. Bisarrt minst sagt!
Citera
2025-02-12, 23:18
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Höhö.

Hon tror väl helt enkelt att svenska funkar så här:
obestämd / bestämd form
bil / bilen
deg / degen
vap / vapen

Ex:
Ge mig din bil så ska jag skjutsa dig.
Ge mig ditt vap ska jag skjuta dig.
Korrekt svenska vore väl på sin plats om man bor i Sverige och har bott här i typ 5-10 år?
Citera
2025-02-12, 23:19
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Videon skulle vara från 2021 va? Det är ju mao flera år mellan dessa händelser. Mycket mer har sannolikt hänt (sen om vi får reda på resten med hans turer med soc myndigheter och ev vården - hoppas men kan blir juridiskt jävligt svårt tyvärr).

Låter som han är på felmedicinering redan då.
Knarkade han egna piller kanske för att dämpa rösterna i skallen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in