2025-02-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men det kom väl knappast fram nu hur ineffektiv vår poliskår är? Eller upptäckte du det först nu?

Har folk missat hur vårt samhälle har sett ut de senaste åren med alla dessa gängskjutningar och näst flest bombdåd i världen? Polisen får inte bukt med det och politikerna bara snackar. Det händer ingenting.

Det som hände i Örebro kommer att hända igen. Tyvärr.

Nej jag vet hur det har varit.

Å andra sidan hade polisen inte tillräckligt bra vapen och det var glasdörrar emellan plus rök. Så det inte gick att göra något. Enligt vad som stått i media.
Kanske är så att ingen hade klarat det.
Citera
2025-02-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
OK nu har dom hittat en video där RA pratar.
Definitivt inte frisk nånstans, pratar som en halvt nedsövd. Trög.
Röstläget minst en oktav under TV4:s "Ni ska bort från Europa"-inspelning

Vilket inte säger nånting egentligen...
En röst kan variera mycket.
Mörk o dovare när man är lugn, ljus o gällare när man är uppspelt/stressad.
Och låta halvt nedsövd kan man väl göra om man tagit nån drog - och själmedicinering med div. droger är inte helt ovanligt...
Citera
2025-02-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xonia Wun
Jag tycker verkligen att det här låter som samma röst som (kanske) säger ”ni ska bort från Europa” i TV4-klippet. Vad tänker ni?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rickard-anderssons-egna-ord-om-forsorjningsstodet/
Jag tycker verkligen att det låter som att någon säger ”Xonia Wun är korkad”.
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Det kan du omöjligt veta. Hur i helvete tror du att du kan ställa diagnos på någon du aldrig träffat. Nu är du pinsamt lorkad.

En psykotisk människa i en pågående psykos skulle aldrig ha lyckats .

Det här är något helt annat . I Botten ligger förmodligen en autismspektrum störning och en känsla av personligt misslyckande han skyller på någon utomstående och det till viss del är planerat ( Men av den informationen som finns tillgänglig så utgår åtminstone jag ifrån att Den kurdiska kvinnan/Matteläraren var en måltavla . Möjligtvis att någon av socialsekreterarna var en måltavla . Resten var bara på fel plats och vid fel tillfälle)

En vanlig sak med människor som ligger i spannet autismspektrum är att de inte ser " grå nyanser " allt är antingen svart eller vitt " rätt eller fel " Fastnar en sådan människa i en negativ ältande spiral. En oförätt kan i princip leva kvar hur länge som helst och gro ( rätt viktigt att lösa knuten innan man går )
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det kan inte ha varit någon person som typ ropade :
- Ni ska ut ,ni kommer dö " allihopa " !!

till de som filmade och de som inte förstod att ge sig ut ur skolan ....

Ordet " allihopa" låter ju lika som ordet "Europa"

( Spekulation) .
Troligtvis är det en lärare som skriker till sina paralyserade elever att dom ska springa ut.
Citera
2025-02-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Vilket inte säger nånting egentligen...
En röst kan variera mycket.
Mörk o dovare när man är lugn, ljus o gällare när man är uppspelt/stressad.
Och låta halvt nedsövd kan man väl göra om man tagit nån drog - och själmedicinering med div. droger är inte helt ovanligt...

Jag är likadan verbalt. Har autism och iq en bit över 130. Min psykiatriker brukar benämna mig som 'sluggish' i journalanteckningar.

Forskning om tillståndet:*https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34486938/

"Research shows a weak link between SCT and processing speed (contrary to what is implied by the term sluggish cognitive tempo), and other neuropsychological test scores are not consistently associated with SCT. "
Citera
2025-02-12, 15:07
Medlem
Efter att ha hört hans röst på inspelningen nu, så år det ändå rätt likt rösten på den förhöjda ljudfrekvensen av attentatet som finns på Familjenicentrums Instagram.
Senast redigerad av 87a 2025-02-12 kl. 15:09. Anledning: Felstavat
Citera
2025-02-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyvärr har media framställt det som väldigt enkelt att ta jägarexamen.

Ett förtydligande det var GM som tog jägarexamen 2011. Jag tog min förra århundradet.
Där jag jagar så hyr jaktlaget jaktskyttebanan en dag i augusti.
Då har vi möjlighet att skjuta in våra vapen in för en ny säsong. På älgskyttebanan ska alla göra 2 serier dvs 8 skott inom träffområdet på löpande älg. Skytte på måltavla 4 skott inom 10 cm på 100 meter.
Sedan blir det 2 Tim med lerduvor.
Citera
2025-02-12, 15:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja .

Han mådde dåligt länge; många år , och brevet fick hans " bägare att rinna över " där och då .
Det här med gärningsmannaprofilen på Stefan Davidsson och Rickard Andersson..
Hur tänker du där ?

Stefan som blev riktigt våldsam .. entonig röst och väldigt udda person.
Hade han storhetsvansinne ?
Han var ju stålmannen som bytte om i något torn ?
Citera
2025-02-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.fokus.se/sticket/kan-polisernas-kon-ha-avgjort-dodstalen-i-orebro/

Ja... Polisen måste förklara sig varför de stod utanför och väntade, medan människor mördades i deras närhet och de gjorde inte ett skit åt det. Sedan tog det en timma att hitta GM. Så många som blev skjutna förblödde.

Ja det är nog inte bara polisen, första ambulans (ja kanske fler) får larm förmodligen om skjutning på denna skola men kör rakt fram till entren, blir tvungen att backa (omgruppera) till OK/Q8 om jag läst rätt. Invänta klartecken från polis att få köra fram eller iaf komma närmare med sina fordon och utrustning.
Det måste iaf tyda på antingen att de fått ett allmänt larm och ej visste att skjutning pågick i byggnaden. Det ter ju sig lite amatörmässigt om de visste genom larmet att det var fara för deras egna liv att köra fram till entren då skottlossning pågick. Det är ju kytym att polisen säkrar platsen innan ambulanspersonal/räddningstjänst kör fram (påbörjar sitt jobb) när det misstänks fara för deras liv och lem.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Att han spelat in när han läser Brevet från soc. måste betyda att det var en viktig sak för honom.

Det skulle påverka hans fortsatta liv så till den grad att hans vuxenliv skulle gå till spillo och han fann antagligen ingen utväg .....

( Spekulation)
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan någon förklara vad har människor som läser till undersköterskka med rickards bidrags försöjning . Dom avlidna jobbade som pizza bagare inte på SOC
Nix. Var bara en babbe som jobbade med att knåda pizza som blev skjuten.
Det var 6 st soc-kärringar som han pangade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in