Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Jag uttryckte mig inte supertydligt, vad jag menade med ”ingen har påstått” var att ingen av källorna till dessa två bitar information (media, polis) har påstått att ”hämnd mot soc” och ”6 pers från socialförvaltningen saknas” ska läsas som ”han gick till skolan och hämnades genom att skjuta 6 socialsekreterare som av ngn anledning befann sig där”. Det där med ”hämnd mot soc” var nog en överdrivet förenklad formulering som istället kunde ha varit ”hämnd mot samhället triggad av beslut/åtgärder från soc”
Nej, det stämmer. Fast det kanske var deras syfte? Dom skrev väl det i samband med att teorin skulle vara indraget stöd från SOC. Att halva landet går banans då och tror att det är socialsekreterare som ligger på hög är kanske inte så konstigt? Därför tänker jag att GM likagärna kan dragit den slutsatsen också. Om han visste att äldreomsorgslyftet tillhörde socialförvaltningen. Jag säger inte att det är så eller jag vet inte ens om jag tror det själv. Men det är knappast omöjligt. Då min kommun inte har det så, vård och omsorg är en egen förvaltning så trodde jag också att det var personal från "soc", dvs handläggare på vuxenenheten, barn och familje blabla och allt vad dom kan tänkas heta. Tanken slog inte mig att Vård och omsorg ligger under socialförvaltningen. Och jag har vad jag vet inte autism. Men dålig insatt på hur olika kommuner har det... Men nu vet jag bättre till nästa gång

Men i tråden här iaf så var det ju rätt många ett tag som trodde så, utan en tanke om att det var hemtjänstpersonal och liknande. Just pga att dom gick ut med "socialförvaltningen.".
Men tycker inte du också att det är en olustig slump då att hämnd triggad av soc sker mot majoriteten av socialförvaltningsanställda?