2025-02-11, 15:11
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De säger att det är från rättsmedicinska verket. 14 dödsfall av enbart kratom i Sverige. 18 fall av blandade droger. Låter mycket.

Korrekt länk: https://www.sverigesradio.se/artikel/amne-i-lagliga-drogen-kratom-bakom-14-dodsfall-i-sverige

Det spelar ingen roll vi normala kommer aldrig dö av kratom, det måste ligga nått konstigt bakom det här, extremt stor dos kanske extrakt som nån annan skrev eller blandning av andra droger, kanske nån special sjukdom, alkohol kanske?!
Senast redigerad av pOXE 2025-02-11 kl. 15:17.
Citera
2025-02-11, 15:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Korrekt länk: https://www.sverigesradio.se/artikel/amne-i-lagliga-drogen-kratom-bakom-14-dodsfall-i-sverige

Det spelar ingen roll vi normala kommer aldrig dö av kratom, det måste ligga nått konstigt bakom det här, extremt stor dos kanske extrakt som nån annan skrev eller blandning av andra droger, kanske nån special sjukdom, alkohol kanske?!

Ja, jag såg nu att jag länkat till ett annat ljud, tack.
Citera
2025-02-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Nu när kratom kommer att klassas, kan phenibut vara ett bra alternativ då det är fortfarande lagligt?

Inte om du fortsätter tipsa subban på aftonbladet genim att tipsa här som en jävla unge om saker som funkar,idiot.
Citera
2025-02-11, 16:20
Medlem
ElPutoJefes avatar
Nu är det officiellt. Den 11 mars (om exakt en månad) blir Kratom olagligt. Fick detta utskick från Kr*tomExp*rten.

"Kratom blir olagligt
11 mars 2025
Bästa kund,

Vi förstår att den här lagförändringen är en omställning för oss alla, därför vill vi hålla dig uppdaterad under den perioden. Vi har både goda och tråkiga nyheter. Vi börjar såklart med de tråkiga nyheterna ⬇️

TRÅKIGA NYHETER 😪
Den svenska regeringen har beslutat att narkotikaklassa växten Mitragyna Speciosa (Kratom). Denna förändring träder i kraft den 11 mars 2025 och innebär att import och försäljning av Kratom i Sverige därefter inte längre kommer vara tillåten.

Du kommer fortsätta att kunna köpa våra Kratom-produkter fram till några dagar innan den nya lagstiftningen träder i kraft. Men vad händer därefter? Se nedan.

GODA NYHETER 😍
Vi har hittat, testat och valt ut en av två riktigt professionella och autentiska bönder/tillverkare i Thailand som har både Mitragyna Hirsuta och Mitragyna Javanica - deras träd är 40-60 år gamla! Hirsuta är mer lik Röd Kratom i produktegenskaper, och Javanica är mer lik Grön Kratom. Men vad är egentligen dessa två växter? Googla du lite under tiden, så ska vi se till att ge dig mer information om en snar framtid.

100kg av vardera från den nya leverantören i Thailand är på väg till oss. Vår målsättning är att hinna göra andrapartslabbtestningen i Sverige och därefter lansera dessa nya produkter i samband med att nya lagen träder i kraft.

Vi har även en liten mängd Blå Lotus (Nymphaea caerulea) i form av både blommor samt löv påväg till oss för att testa och utvärdera om dessa kan vara bra alternativ till Kratom.

Vi ber dig vänligen ha tålamod med oss. Vi ska göra allt i vår makt för att erbjuda dig minst en produkt som kan ersätta Kratom. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi vill även ta tillfället i akt och uttrycka vår tacksamhet för ditt förtroende!

Vänliga hälsningar,
Team KE"

Vad vet vi om dessa två alternativ som dom nämner? Hur lika Mitragyna Speciosa är dom?
Citera
2025-02-11, 16:21
Medlem
KE har gått ut med att de kommer att ha ett bra alternativ till oss som älskar luddret i duschen
Citera
2025-02-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Inte om du fortsätter tipsa subban på aftonbladet genim att tipsa här som en jävla unge om saker som funkar,idiot.

Flashback är ett offentligt forum där man pratar om allt, varför tror du det finns forum för olagliga droger? Tänk om innan du kallar mig för idiot.
Citera
2025-02-11, 16:43
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Nu när kratom kommer att klassas, kan phenibut vara ett bra alternativ då det är fortfarande lagligt?
Osmakligt råd, phenibut är tung tung narkotika i mina ögon har aldrig blivit så dålig som jag blev av dagligt phenibutbruk i bara några få veckor. Hamnade på IVA osv, psykos, krampanfall, TIPSA INGEN OM DENNA SUBSTANS HÄR, FÅ INTE PHENIBUT olagligt också tack!
Jag tar phenibut ibland men jävlar vad mycket respekt du måste ha för det
Citera
2025-02-11, 16:50
Medlem
Nybörjarfrågor: har beställt kratom från en sajt där det säljs som en tvål. Men det säljs som ett pulver. Det är väl inte meningen att man ska tvåla in sig med det? Hur ska jag få i mig pulvret och hur mycket ska jag ta?

Tack
Citera
2025-02-11, 17:03
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
Nybörjarfrågor: har beställt kratom från en sajt där det säljs som en tvål. Men det säljs som ett pulver. Det är väl inte meningen att man ska tvåla in sig med det? Hur ska jag få i mig pulvret och hur mycket ska jag ta?

Tack
bara ta ett glas och en sked, blanda vatten och pulvret och drick, simple as.
Citera
2025-02-11, 17:15
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe

Tack

Du blandar det med vatten mixar som fan och sen dricker du det. Bra dos för nybörjare är runt 4 gram.
Citera
2025-02-11, 17:22
Medlem
pOXEs avatar
Mitragyna Hirsuta innehåller andra molekyler och man måste dricka dubbelt eller trippelt så mycket verkar det som Effekten är klenare än kratom vilket är extremt klent då.

Citat:
https://academic.oup.com/jpp/article-abstract/18/8/553/6201616?redirectedFrom=fulltext&login=false

Mitraphylline
Isomitraphylline
Ryncophylline
Isoryncophylline
Hirsutine
Senast redigerad av pOXE 2025-02-11 kl. 17:36.
Citera
2025-02-11, 17:51
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Mitragyna Hirsuta innehåller andra molekyler och man måste dricka dubbelt eller trippelt så mycket verkar det som Effekten är klenare än kratom vilket är extremt klent då.

Jag har en naturligt väldigt hög tolerans efter många år av tungt opiatmissbruk, så måste redan dricka rätt stora mängder kratom för att få önskad effekt, även om jag inte är ute efter något rus. Bra att dom kommer ha någon form av substitut, men satan vad mycket jag kommer behöva dricka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in