Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Trodde jag med. Eller ja, det finns de som överdoserat med kapslar, det är väldigt svårt att överdosera te. Men nu säger de ju att folk har dött, så jag får väl tro på det även om jag inte tror på de svenska dödsfallen.
Kratompulver är teoretiskt möjligt men praktiskt omöjligt att överdosera på.
Mitragynin har ett LD-50 på ungefär 500mg/kg i råttor.
1 gram kratom av god kvalité innehåller ungefär 10-20mg mitragynin.
Tar vi en människa på 60kg så skulle en dödlig dos vara runt 30g mitragynin.
20*1500 = 30000
Du skulle behöva inta 1500g (1,5kg) kratom eller mer för att som människa uppnå LD-50, vilket är praktiskt sätt omöjligt, speciellt då många blir illamående och kräks upp allt efter att ha intagit kanske 30-50g eller mer på en gång.
Om folk nu skulle vilja överdosera på kratom så skulle det isåfall vara om de smugglat in mitragyninextrakt till Sverige (som redan är narkotikaklassade sedan länge) och sen antingen tagit kopiösa mängder oralt eller tagit en spruta och skjutit det i armen intravenöst.
Jag har ännu inte fått se ett enda dokumenterat fall där en frisk person dött och enbart haft kratom i sin kropp från något land där ute.
Om rättsmedicinalverket av alla platser i världen har dessa så får de jättegärna dela med sig av sina rapporter för omvärlden att få ta del av, för jag kan inte hitta dem någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
pOXE
Allt han säger är att "vi vet att människor har dött av kratom"
Om det oroar honom så vänta bara tills snubben får reda på hur många som dör av alkohol varje år. Dubbelmoralister allihop, man blir förbannad.