2025-02-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Osmakligt råd, phenibut är tung tung narkotika i mina ögon har aldrig blivit så dålig som jag blev av dagligt phenibutbruk i bara några få veckor. Hamnade på IVA osv, psykos, krampanfall, TIPSA INGEN OM DENNA SUBSTANS HÄR, FÅ INTE PHENIBUT olagligt också tack!
Jag tar phenibut ibland men jävlar vad mycket respekt du måste ha för det

Det tänkte jag. Efter att ha läst lite om substansen efter, insåg jag att det inte är något man kan ta konsekvent som man kan med kratom. Det är verkligen synd.
Citera
2025-02-11, 18:32
Medlem
pOXEs avatar
11 mars 2025

https://regeringen.se/pressmeddelanden/2025/02/regeringen-narkotikaklassar-kratom

Citat:
Regeringen har beslutat att narkotikaklassa växten Mitragyna speciosa (kratom) efter förslag från Folkhälsomyndigheten. Klassningen kommer att träda i kraft 11 mars 2025.
Citera
2025-02-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
11 mars 2025

https://regeringen.se/pressmeddelanden/2025/02/regeringen-narkotikaklassar-kratom

Hur många dör av alkohol, rökning, runk, socker, grus varje år? Narkotikaklassa det med, rubbet.
Citera
2025-02-11, 19:29
Medlem
pOXEs avatar
Nu blir det lite kratoooom
Senast redigerad av pOXE 2025-02-11 kl. 19:38.
Citera
2025-02-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
Nybörjarfrågor: har beställt kratom från en sajt där det säljs som en tvål. Men det säljs som ett pulver. Det är väl inte meningen att man ska tvåla in sig med det? Hur ska jag få i mig pulvret och hur mycket ska jag ta?

Tack
Tvåla in iaf käften med pulvret! Varför denna fråga nu, varför läser du inte tråden, vad är du ute efter? ”Hur mycket ska jag ta?” För att vadå?
Citera
2025-02-11, 19:33
Medlem
Citat:
Mitragyna är ett släkte av träd i familjen Rubiaceae som finns i de tropiska och subtropiska regionerna i Asien och Afrika.

"Regeringen beslutar att klassa alla växter med bokstaven m i namnet som narkotika"
Citera
2025-02-11, 19:34
Medlem
Kingandaces avatar
Bästa sort nu och från vilken vendor?
Citera
2025-02-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Bästa sort nu och från vilken vendor?

Får ni inte prova sökmotorer i skolan, är de spärrade?
Citera
2025-02-12, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Nu när kratom kommer att klassas, kan phenibut vara ett bra alternativ då det är fortfarande lagligt?

Nej, phenibut är starkt beroendeframkallande och går inte att jämföra med kratom, phenibut AT är jämförbar med AT från benzodiazepiner, så denna ska du vara jävligt försiktig med.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Inte klassat som narkotika men som läkemedel och därav olagligt.

Du kan beställa det inom EU, värsta som kan hända är att tullen beslagtar och förstör (om de nu ens bryr sig), men du får inget som helst straff eller något.
Citera
2025-02-12, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Trodde jag med. Eller ja, det finns de som överdoserat med kapslar, det är väldigt svårt att överdosera te. Men nu säger de ju att folk har dött, så jag får väl tro på det även om jag inte tror på de svenska dödsfallen.

Kratompulver är teoretiskt möjligt men praktiskt omöjligt att överdosera på.

Mitragynin har ett LD-50 på ungefär 500mg/kg i råttor.
1 gram kratom av god kvalité innehåller ungefär 10-20mg mitragynin.

Tar vi en människa på 60kg så skulle en dödlig dos vara runt 30g mitragynin.

20*1500 = 30000

Du skulle behöva inta 1500g (1,5kg) kratom eller mer för att som människa uppnå LD-50, vilket är praktiskt sätt omöjligt, speciellt då många blir illamående och kräks upp allt efter att ha intagit kanske 30-50g eller mer på en gång.

Om folk nu skulle vilja överdosera på kratom så skulle det isåfall vara om de smugglat in mitragyninextrakt till Sverige (som redan är narkotikaklassade sedan länge) och sen antingen tagit kopiösa mängder oralt eller tagit en spruta och skjutit det i armen intravenöst.

Jag har ännu inte fått se ett enda dokumenterat fall där en frisk person dött och enbart haft kratom i sin kropp från något land där ute.

Om rättsmedicinalverket av alla platser i världen har dessa så får de jättegärna dela med sig av sina rapporter för omvärlden att få ta del av, för jag kan inte hitta dem någonstans.

Citat:
Allt han säger är att "vi vet att människor har dött av kratom"

Om det oroar honom så vänta bara tills snubben får reda på hur många som dör av alkohol varje år. Dubbelmoralister allihop, man blir förbannad.
Senast redigerad av apelsinmissbruk 2025-02-12 kl. 01:58.
Citera
2025-02-12, 03:50
Medlem
Det här med kratomdödsfall är vanlig propagands överallt om man googlar lite. Ledde till legalisering här tyvärr.

I en dokumentär på Youtube sa dom att det var endast 1 person som dött av kratom. Hittar ingen källa till det nu. Vet inte ens om det stämmer. Oftast eller alltid är det andra substanser med i bilden. Svagt hjärta osv.

Jag har varit helt kratomnykter sen i Söndags (helt nykter)! Sover kasst men sovit några timmar iaf. Vänder snart förhoppningsvis.

Jag låg på 30-40 gpd i drygt ett halvår Jag verkar klara mig från riktigt illa abstinens som många tyvärr får och kommer få nu. Jag har amatörtips om någon är orolig inför att sluta med kratom.
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-02-12 kl. 03:54.
Citera
2025-02-12, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Nej, phenibut är starkt beroendeframkallande och går inte att jämföra med kratom, phenibut AT är jämförbar med AT från benzodiazepiner, så denna ska du vara jävligt försiktig med.

Du kan beställa det inom EU, värsta som kan hända är att tullen beslagtar och förstör (om de nu ens bryr sig), men du får inget som helst straff eller något.

Är ju brott mot läkemedelslagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in