Citat:
Ursprungligen postat av
eodnhoj
Japp, jag har sett samma mönster.
Emot EU -> För EU, läs med feminin homoröst, -Vi vill förändra innefrån
Emot NATO -> För NATO, -Vadå, WEF tycker ju det är bra, då måste ju vi gå med!
Emot invandring -> För massinvandring. Ingen skillnad alls när de sitter i maktens korridorer
För lättade vapenlagar -> Emot allt som alla halvautomater, gör hemlig uppgörelse med makten om att hugga väljarna i ryggen och hånar väljarna med manipulativt språk som Rambo-vapen och automatvapen.
De är över för dem. Inget parti som kompromissar på en sån här skala kan växa, de ställer sig bakom varenda förnedring som svenska folket utsätts för av staten. Vi ska äta våra insekter och gå på bidrag, du ska leva som livegen och 75% av lönen från hela ditt verksamma yrkesliv ska tas i skatt (arbetsgivaravg 32%, sedan region och kommunalskatt 32% på det, och sedan 25% moms om du försöker handla för pengarna)
Jag har inte pratat med en enda person på 15 år som inte sagt att de önskar att alla i riksdagen dör. De hoppas något land invaderar och mördar alla politiker.
Hur sunt är det?? Hur sjukt är det när jag som avskyr förtryck och översitteri måste förklara för människor att statskupper och invasioner är dåligt?
Och vad får man som tack, jo att politiker gör sånt här och skruvar upp nivån ytterligare.
Kolla bara vad som händer i USA, det går till en gräns, sen vill folk se blod. Är det verkligen vad alla etablissemangpolitiker vill ha? Är det därför de arbetar så hårt för att starta krig? Så att vanligt folk riktar hatet mot en extern fiende istället?
Makten räds och misstror folket det är tydligt ja, precis som vi misstror makten mer än någonsin. Därför man vill avväpna laglydiga civila. Angående krig kan det mycket väl vara så, inhemska problem löses av en extern faktor.
”Det är dumma Putins och Rysslands fel till sämre levnadsstandard, de har nyheterna sagt”. Absolut ingenting om vad massinvandring gör för löner och huspriser för arbetande svensson m.m. Om det inte är Putin så är det Trump.
Ekonomiska klyftor aldrig varit så stora som idag. Lönerna har inte ökat i takt med inflationen, tillgångar och fastigheter senaste 20 åren. Det måste bli en ändring.
Näringslivet kommer fortsätta lobba hårt för massinvandring eftersom vi svenskar föder för lite barn (främst av ekonomiska skäl men också kultur) och det är billig arbetskraft.
Men tror vi har nått en gräns för fortsätter man med massinvandringen kommer oroligheter skapas inrikes. Det är oundvikligt tyvärr. Kan inte blunda för olikheter i kulturen bland svenskar och invandrare. Vi behöver ställa om till en mer traditionell och nationalistik politik, inte den familjefientliga woke kulturen som vi har idag.
Angående dina nära och käras retorik, detta är en konsekvens av den förda politiken och retoriken från media och politiker. Jag har blivit så cynisk att jag tror det är medvetet, ingen kan vara så kompetent.