2025-02-11, 12:32
Medlem
Twitterturkens avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgift-henrik-vinge-sd-ny-ordforande-i-justitieutskottet

Citat:
Henrik Vinge (SD) blir ny ordförande i justitieutskottet efter Richard Jomshof. Det meddelar partiledaren Jimmie Åkesson.

Vinge kuppade alltså bort Jomshof, vad tycker ni om det?
Jomshof tillhörde den mer konservativa falangen inom partiet, men får alltså långfingret nu.
Vinge tillhör den vänsterliberala falangen inom SD som är mer positiv till ökad invandring och andra vänsterliberala frågor, är detta en bra utveckling för SD?
Citera
2025-02-11, 12:36
Medlem
MarcoStars avatar
Då jag själv är anti-SD överlag, lägger jag mig inte i vad som är bra eller dåligt för partiets utveckling. Men en uppriktig och nyfiken fråga: Var inte Åkesson och Jomshof bästa polare innan? Jag har uppfattningen att de alltid haft en bromance. Vad hände där?
Citera
2025-02-11, 12:46
Medlem
Hazizas avatar
Ser inte bra ut för SD inför valet 2026, de har tappat det fullständigt. Vågar vi hoppas på att Allard och Jomshof startar något nytt inför kommande val?
Citera
2025-02-11, 12:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Vilka jävla sänken. Vinge är en typisk politikerpsykopat som endast är intresserad av att gå i fina kostymer och tjäna pengar och gärna går över lik för att uppnå det.
Citera
2025-02-11, 13:07
Medlem
Vinge är en vidrig människa som håller på med fulspel för att klättra i karriären. Jag har själv haft en sådan person på en tidigare arbetsplats. Känner exakt igen den typen. Märkligt att Åkesson faller för det. Kan det vara nya frun som förvridit sinnet på honom?
Citera
2025-02-11, 13:19
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Vinge är en vidrig människa som håller på med fulspel för att klättra i karriären. Jag har själv haft en sådan person på en tidigare arbetsplats. Känner exakt igen den typen. Märkligt att Åkesson faller för det. Kan det vara nya frun som förvridit sinnet på honom?
Jimmie skiter i kompetens, pondus, drivkraft, populäritet m.m
Det enda som spelar roll för Jimmie är att man är lojal.
SD kommer bli fullt med människor som Annika Strandhäll, Morgan Johansson osv vars enda positiva egenskap är att de gör som de blir tillsagda av ledningen.
Citera
2025-02-11, 13:36
Medlem
Sd går mot ett katastrof val. De förtjänar heller inte bättre. Så mycket snack så lite verkstad.
Citera
2025-02-11, 14:11
Medlem
Tropicalss avatar
Fan vad folk lipar. Ska ni rösta på ett enpromilleparti eller Socialdemokraterna istället? Givet inte önskvärt att skapa splittringar inom partiet vilket detta verkar gjort men det är ju svårt att sitta som ansvarig för att genomföra något man heller inte tror är rätt. Speciellt inte om man precis innan offentligt sagt att det är så. Hoppas att de inte är barnungar och tar tillvara på Jomshof på rätt sätt utan vidare bekymmer.
Citera
2025-02-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Fan vad folk lipar. Ska ni rösta på ett enpromilleparti eller Socialdemokraterna istället? Givet inte önskvärt att skapa splittringar inom partiet vilket detta verkar gjort men det är ju svårt att sitta som ansvarig för att genomföra något man heller inte tror är rätt. Speciellt inte om man precis innan offentligt sagt att det är så. Hoppas att de inte är barnungar och tar tillvara på Jomshof på rätt sätt utan vidare bekymmer.

Det är ju Jimmie & Vinge som är problemet här. De kräver att Jomshof lotsar igenom sossarnas politik för att de har gjort nån överenskommelse bakom lykta dörrar, där det inte framgår vad de har fått i gengäld. Jomshof har ryggrad som säger nej. Han står bakom politiken partiet lovade inför valet.

Jimmie har tyvärr blivit en kläggpolitiker som styr beslut efter vad politikerklassen vill snarare än hans egna väljare.
Citera
2025-02-11, 14:17
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Obegripligt att 20% av den röstberättigade befolkningen röstar på ett Naziparti?
Men jag fattar väl inget om dagens politik, trots det är det skrämmande...!
jag röstar på sd för att jag vill ha mindre invandring och mindre naivitet kring hur invandrare och asylsökande skall behandlas.
Men jag ogillar nazism och den främlingsfientliga svansen i sd.
Fattar du nu kanske?
Citera
2025-02-11, 14:18
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är ju Jimmie & Vinge som är problemet här. De kräver att Jomshof lotsar igenom sossarnas politik för att de har gjort nån överenskommelse bakom lykta dörrar, där det inte framgår vad de har fått i gengäld. Jomshof har ryggrad som säger nej. Han står bakom politiken partiet lovade inför valet.

Jimmie har tyvärr blivit en kläggpolitiker som styr beslut efter vad politikerklassen vill snarare än hans egna väljare.

Instämmer men det är ju två olika frågor. Nu var beslutet redan fattat vad det verkar och det var ju egentligen redan där det blev fel. Men Jomshof kan ju inte heller inte sitta som ansvarig och gå emot beslutet offentligt. Detta borde ju gjorts internt om man nu vill vara kvar på posten. Förhoppningsvis har Jimmie fått något för besväret, ingen av oss vet i alla fall.
Citera
2025-02-11, 14:18
Medlem
Jomshof har ju alltid varit ett bojsänke för SD med sina mindre uttänkta uttalanden. Får hoppas att Vinge klarar att hålla sig lite mer i skinnet. Det borde ju vara prio 1 för en politiker att man har ett välsmort munläder och inte trampar i klaveret titt som tätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in