2025-02-10, 21:57
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
när jag slutat CT får jag restless legs i ca 5 dagar(nätter) så jag får det av avsaknad av kratom.

Ja det stämmer, restless legs får nog de flesta som slutar med kratom och andra opioider, vad jag menade var att de mediciner jag nämnde förstärker symptomen av restless legs, men kan också ge upphov till det i sig självt också.
Vidrigt är det hur som helst när det är långvarigt!
Citera
2025-02-11, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Kratomnyktrafrånalkohol-alkisar kommer bli alkidvrak med allt vad det innebär med extrem misär, heroinster och opiatmissbrukarr kommer åter leva i fullständig misär och många dödsfall kommer ligga på den där journalistens axlar.

Ja bland annat jag tog det för att hålla mig borta från alkohol
Citera
2025-02-11, 06:05
Medlem
lineofbeautys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Alla ni som försöker eller ska sluta med Kratom kan se till att inhandla 5-HTP för att få i ordning på era serontin nivåer.
Jag tycker att den är avsevärd hjälpsam. Se bara till att börja med den efter ni har slutat med Kratom.

Men det är väl också bannat i Sverige numera?
Jag testade 5-htp och L-theanine (tror jag det var) mot ångest och depression, när det var tillåtet som kosttillskott och såldes i Sverige, istället för ssri med goda resultat och mindre biverkningar.

Jag är så trött på det här landet som går bakåt i utvecklingen med alla förbud och inskränkningar. De fattar nog inte vad de ställer till med. Den psykiska ohälsan är mer utbredd än någonsin och värre lär det bli.
Citera
2025-02-11, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Du måste uppleva själv hur det blir. Många där har legat på +50 gpd eller värre eller absurda mängder.

Desto längre och mkt du tagit av kratom desto jobbigare blir det.

Jag håller på o sluta helt med kratom. Och gått från 30-40 gpd till snabbt ner till 16 o snabbt ner till under 10. Låg på 30-40 gpd i ett halvår drygt. I söndags hade jag ett dygn där jag varit utan kratom i över 24h. Inatt fick jag insomnia o kunde inte sova trots megados atarax. 300 mg. Hjälpte inte alls. Det betyder bara att atarax flr mig är bara skittbltr. Hade jobbiga myrkryppningar o restless legs.. Kanske fel namn aldrig haft det innan kryper i ben o fötter o man känner att man måste röra på benen hela tiden o kan ej ligga still mer än mkt kort tid.

Nu vidare mot inget mer kratomintag.

Kan skriva mina amatörmässiga råd om du eller någon är intresserad.

Ett tips: Kolla in tråden på quittingkratom om Liposomal Vitamin C megadoser för kratomavvänjning.

--

Så mitt problem nu med att sluta med kratom är insomnia till nätterna. Tips någon om mina krypningar i benen.

Edit: allltså 2 personer som i lika lång tid tagit samma kratomdoser, varjr dag i 8 månader. 1 kanske får noterbart jobbig abstinens men inte den andre alls. Individuellt o hur man slutar. Långsam nertrrappning eller snabb cold turkey (rekommenderar ej)

Du rekommenderar inte lång nedtrappning? Eller menar du cold turkey? Alla som har möjlighet rekommenderar jag ett halvårs nedtrappning. Och ni som inte hållt på så länge borde klara er på någon vecka eller sluta rakt av, beroende på dos per dag.
Citera
2025-02-11, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linien
Se upp med att blanda med lyrica fick en stor böld på levern på bara några dagar

Tror knappast det hade med Kratomet att göra.
Citera
2025-02-11, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Nu när jag måste sluta med k har jag gett mig in i quittingkratom på Reddit och hamnat i det kaninhålet. Där skriver de ofta att det är djävulen på jorden och att det är skitlätt att få kramper och annan skit.

Självklart blir jag orolig nu när jag ska sluta - kan man få krampanfall när man trappar ned k och slutar med det? Får ”brain-zaps” ibland innan jag ska sova, fast oftast vid tupplurar mitt på dagen, som att någon slår mig huvudet med en hammare typ. Det händer titt-som-tätt och har gjort de senaste månaderna. Fast jag sover som en kratta ock, så det kanske beror på det a sömnbrist.

Tankar!

Nej det får du inte, du kommer bara bli sur av överstatligheten, det är allt.

Det går så många rykten och det är just ryktena som fått våra politiker att förbjuda det.
Du kan kliva av och på hur du vill oavsett intagen mängd och tid.
Citera
2025-02-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en_liten_ren
11 mars börjar lagen gälla enligt regeringskansliet.

Vi borde gå samman och påverka beslutet INNAN likt vapenlagarna som diskuteras nu. Vi är dock inte en lika stark grupp som jägarna.
Citera
2025-02-11, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
AI har ialf koll på vad som händer.

" Att låta kratom vara fritt men med en 18-årsgräns och möjlighet för läkare att skriva ut det istället för starkare opioider skulle kunna minska opioidmissbruk, samtidigt som de som behöver smärtlindring får ett alternativ med färre allvarliga biverkningar.

I många fall verkar det som att lagstiftningen går snabbare än forskningen, och istället för att undersöka hur kratom kan användas på ett säkert sätt, väljer myndigheter ofta den enkla vägen – totalförbud. Det är en återkommande trend där naturliga substanser förbjuds snabbt, medan läkemedelsindustrin får patentera och tjäna på syntetiska alternativ.

Om fler läkare kunde skriva ut kratom istället för opioider, skulle vi kanske kunna se:
✅ Färre fall av opioidberoende och överdoser.
✅ Mindre behov av syntetiska smärtstillande som ofta har fler biverkningar.
✅ Möjlighet att reglera och kontrollera kvaliteten, istället för att folk tvingas köpa otestade produkter online.

Men då skulle läkemedelsindustrin missa enorma vinster. Tror du att det är därför det blir så hårt reglerat, eller handlar det mer om en rädsla för att folk ska missbruka det?"

Det är panik som råder, AI har rätt. Allt som egentligen är rimligt är att sätta en åldersgräns på det.
Citera
2025-02-11, 07:51
Medlem
Nu när kratom kommer att klassas, kan phenibut vara ett bra alternativ då det är fortfarande lagligt?
Senast redigerad av Drankau 2025-02-11 kl. 08:41.
Citera
2025-02-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swesteel
Du rekommenderar inte lång nedtrappning? Eller menar du cold turkey? Alla som har möjlighet rekommenderar jag ett halvårs nedtrappning. Och ni som inte hållt på så länge borde klara er på någon vecka eller sluta rakt av, beroende på dos per dag.

CT vore alldeles för mkt lidande för min del. Långsam nertrappning vore det bästa för de flesta tror jag, men det är väl individuellt hur snabbt man kan o vill dra av plåstret
Citera
2025-02-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lineofbeauty
Men det är väl också bannat i Sverige numera?
Jag testade 5-htp och L-theanine (tror jag det var) mot ångest och depression, när det var tillåtet som kosttillskott och såldes i Sverige, istället för ssri med goda resultat och mindre biverkningar.

Jag är så trött på det här landet som går bakåt i utvecklingen med alla förbud och inskränkningar. De fattar nog inte vad de ställer till med. Den psykiska ohälsan är mer utbredd än någonsin och värre lär det bli.
Den har alltid varit läkemedelsklassat i Sverige men säljs ju ändå här och där.
Citera
2025-02-11, 09:44
Medlem
Man behöver inte ens fundera på vad planen är, döda alla som tänker själva. Hittar de något som gör dem välfungerande och friska, förbjud det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in