2025-02-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Håller helt med! Tycker att Tv4 mfl medier har betett sig väldigt respektlöst. Dessutom sprider de obekräftade uppgifter som ingen har en aning om vilken sanning det ligger bakom. Tycker inte heller att rösten skriker "Ni ska bort från Europa". Min tolkning är att rösten säger: "Ni ska bort allihopa".
Tycker att det är skandalöst av TV4 att försöka styra det som att det skulle finnas ett rasistiskt motiv bakom dådet. Att de dessutom utmålar personer med diagnoser inom autismspektrat som galningar o knäppskallar utan empati är fruktansvärt oprofessionellt o empatilöst! Snacka om att kränka människor. Sen hur de pratar beskriver gärningsmannen. Finns absolut inga ursäkter för det han har gjort , är så avskyvärt vidrigt!! Men att sitta timme efter timme o berätta om hur dåligt det gick för honom i skolan, att han var en riktig enstörning som hade brutit kontakten med sin familj, att han inte hade något jobb etc etc. Att lämna ut honom så totalt! Stackars hans anhöriga!! De får leva med att deras son/bror mm har bragt 10 personer om livet, traumatiserat många människors liv och dessutom har de mist en älskad anhörig. Fyfan rent ut sagt! Medierna gör vad som helst för att få bästa scoopet!!
Ofattbart hur snabbt msm kunde kartlägga hela hans liv och släkt och hans diagnoser mm! När det gäller klanernas framfart då vet dom ingenting alls
Citera
Medlem
Niiilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Jag drar en gissning, "Lära sig jobba" alternativt "Lär sig jobba"
Mycket gissningar bilr det.

Hela denna disfusionen blir så otroligt svår.
Men otroligt viktig på samma gång.

Vet man vad som hänt, eller läst nyheter eller på annat sätt tagit in information om detta.
då har hjärnan redan en färdig tanke om vad den ska lyssna på eller tänka.

finns så otroligt många studier gjorda på detta. kanske den bästa är komikern som säger vad du ska lyssna på så låter textraden fel. i komisk effekt.

så det kommer bli svårt tror jag att kunna analysera detta helt oberoende. tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
NI finns också i Göteborg och Malmö. Men Stockholm var ju närmast här. Den som är närmast rycker ut.
Nej. NI huserar i Stockholm men är rikstäckande. Men dom utgår från Sthlm, Solna tror jag. Piketen finns i Stockholm, Gbg och Malmö och kallas förstärkt regional insatsstyrka. Regionerna som inte har ”piketen” har en regional insatsstyrka. I Örebros fall är det region bergslagen och dom utgår från Örebro. Vilka då var dom som var på plats vid skolan efter ca 10 minuter.
Citera
2025-02-07, 01:06
Medlem
horvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Nu har även jag lekt med ljudet. Saktat ner det bland annat. Tycker det låter som "Ska jag ut och jobba?!".

https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh

File not found. fixa pls
Citera
2025-02-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Jag har fortfarande svårt att höra vad som sägs.

Var framkommer det att det är ljudtekniker? Knappast vad jag skulle kalla för experter.

Jag hör klart ”jobba”.
Jag tror att han säger ”kan inte jobba”
Citera
2025-02-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Ditt Sveavägen-sär. Det är redan mer eller mindre bekräftat att TV4s tolkning av vad som sägs och av vem inte har bäring. Fattar att du nyss klev på ditt kvällspass med du är sen på bollen.

Någon som vet om någon medieexpert har gått ut och kritiserat publiceringen och sagt att det skulle kunna sägas vad som helst (utom det som TV4 hävdar) på filmen? Jag tycker att man missade att påpeka det när Fredrick Malmberg intervjuades av SVT. Någon vettig person inom journalistkåren eller från polisen borde ju ha gått ut och fördömt detta.
Citera
2025-02-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Stolpskotten är de här som tror att de nya tjänsterna hänger ihop med dådet i Örebro. Då vet man 0 hur Sverige fungerar. FB-incels.

Vi får se hur många utav socialtjänstens anställda som har fått sätta livet till.
Jag återkommer till dig när offren är identifierade så jag kan tala om för dig hur fel du hade
Citera
2025-02-07, 01:09
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Räkna hur många gånger jag har försökt klura ut en meningslös ljudfil som ändå ingen kan bevisa vem det är som "talar".
Ingen kan bevisa vem som säger vad och därmed är det irrelevant för tråden, ni kan diskutera det till fan hämtar hem er.
Så länge ett vittne från platsen säger sig veta med som säger det.
Men vad som sägs är en gåta.
Tv4 tjatar tills deras ord dom vill att det ska vara sitter I folks huvuden, då hör man så klart just det.
Det kan va rätt, men troligen inte.
Jag tror mer på det som intervjun med killen som åt lunch sa tidigare i kväll, att en kvinna kom och skrek att alla måste ut.
Flera lär ha skrikigt och några säkert nåt i stil med Alla måste ut. Mer troligt än tv4as. Tror jag.
Citera
2025-02-07, 01:09
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag hör klart ”jobba”.
Jag tror att han säger ”kan inte jobba”

Det kanske beror på vilken dialekt man har. Här säger vi "jobba" på ett annat sätt och därför hör inte jag det.
Citera
2025-02-07, 01:11
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det kanske beror på vilken dialekt man har. Här säger vi "jobba" på ett annat sätt och därför hör inte jag det.
Det låter som personen har typ somalisk brytning.
Citera
2025-02-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vi får se hur många utav socialtjänstens anställda som har fått sätta livet till.
Jag återkommer till dig när offren är identifierade så jag kan tala om för dig hur fel du hade

Det låg en annons ute på ca fyra vakanta tjänster inom försörjningsstöd redan före denna annons. Många socialtjänster har under en längre tid haft svårt att tillsätta tjänster.
Citera
2025-02-07, 01:12
Medlem
Tror ej på låsta entréer som vissa förespråkar... vi hade kortläsare och passerkort när jag pluggade på universitetet (var såklart öppet dagtid) och vill man ta sig in tror jag inte det är en kortläsare som stoppar en. I sådana fall måste varenda fönster förses med galler/skottsäkra fönster och dörrar, inte heller det tror jag hjälper. För att inte tala om det administrativa, studenter glömmer och tappar bort sina passerkort dagligen, ska de gå miste om undervisning? Vad händer om någon får för sig att sabotera kortläsaren, ingen kan ta sig in? Lika bra att avskaffa all fysisk undervisning då och ha allt digitalt... det är ju "säkrast"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in