Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Socialtjänsten och socialförvaltningen är bara olika benämningar, det är samma sak.
Jag tror GM var ute efter den som gett honom ogiltigt betyg i matematik + att han ville tala om ännu en gång att han inte var kapabel till att jobba även om betygen hade varit bättre .
Tror han behövde få folk att förstå hur illa det var med honom .
Han började ju redan i högstadiet att viska till sina få vänner han hade ; och sen slutade prata med någon överhuvudtaget ; då hade han ju inte det speciellt lätt i livet .
Han sa ju ändå ; där och då : citat " - Jag kan inte jobba !
till någon . Så han lyckades ju iallafall få fram sin info där och då; omkring sin oförmåga i livet ; svårt att plugga vissa ämnen och svårt att jobba i ett socialt sammanhang .
Så något rasistiskt tror jag inte på .
Han ville bara få skolan och instanser att förstå hans diagnos och med den ; den problematik det innebar för honom att vara " det som anses normal " .....
Sorgligt.
Att döda andra individer, hur en person än mår ; är ju fruktansvärt .
Hans spärr omkring sin förmåga att må bättre hade rasat och det blev så här .
Därför är det ju bra om det satsas mer pengar på dem ungdomar/barn även vuxna som har diagnoser ; framöver .
Kan ju vara bra för alla .
Ingen nämnd ingen glömd.
Edit:
Även om många som flyttar hit har ekonomiska problem och behöver hjälp så finns det många svenskar som också behöver liknande hjälp eftersom många svenskar har förlorat sina jobb ,sina lägenheter osv. så det här landet börjar tappa alla pengar vi förut hade så måste vi alla i landet hjälpas åt att se till så vi får in mer skatt genom dem som faktiskt kan jobba .
Det är enda sättet att få Sverige att klara det här .
Så förmågan att ge bort pengar till människor är slut nu.
Alla måste jobba . ALLA. För att nya pengar skall kunna finnas .....
Utom dem som skjuter på folk såklart .
Men han tog ju sitt ansvar genom att använda sitt vapen mot sig själv ,så han lär ju inte kosta samhället några mera socialbidrag .
Sorgligt men sant .
Tycker ändå hans skulle ha fått hjälp med sin "icke sinnesro" på något sätt .
Hela den här händelsen är så otroligt sorglig.
💔
R.i.p Rickard
R.i.p. alla andra offer