2025-02-11, 09:45
Medlem
Har en nära anhörig som nu kommer dö pga detta, tror inte h*n är ensam om det heller, långt ifrån. Kokar!
Citera
2025-02-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Nu när kratom kommer att klassas, kan phenibut vara ett bra alternativ då det är fortfarande lagligt?

Inte klassat som narkotika men som läkemedel och därav olagligt.
Citera
2025-02-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Man behöver inte ens fundera på vad planen är, döda alla som tänker själva. Hittar de något som gör dem välfungerande och friska, förbjud det!

Håller med helt, vad fan händer?! Naiva idioter.
Citera
2025-02-11, 13:12
Medlem
zombie-nations avatar
Enbart kratom har orsakat flera dödsfall i Sverige.

https://www.sverigesradio.se/artikel/regeringen-narkotikaklassar-vaxtdrogen-kratom

Samtidigt så går man till sajter som gäller hela världen så verkar Sverige inte kunna ha så många dödsfall där kratom var den största orsaken.

Jag fattar ingenting.
Citera
2025-02-11, 13:39
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

https://www.sverigesradio.se/artikel/regeringen-narkotikaklassar-vaxtdrogen-kratom

Samtidigt så går man till sajter som gäller hela världen så verkar Sverige inte kunna ha så många dödsfall där kratom var den största orsaken.

Jag fattar ingenting.

Vill gärna se mer fakta om.vilka dödsfall som kopplas till kratom. Finns det verkligen flera dokumenterade sådana ?
Citera
2025-02-11, 13:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vill gärna se mer fakta om.vilka dödsfall som kopplas till kratom. Finns det verkligen flera dokumenterade sådana ?

Om du lyssnar på klippet så säger de var siffrorna kommer ifrån.
Citera
2025-02-11, 14:29
Medlem
pOXEs avatar
De var ändå lite snälla och gav shopparna tid att sälja av sina lager och för oss att köpa på för att klara av en liten tid framöver.

Nu kommer vi springa runt och leta andra alternativ ( lagliga eller olagliga ) vilket suger för detta var den mildaste och säkraste alternativet på marknaden
Senast redigerad av pOXE 2025-02-11 kl. 14:42.
Citera
2025-02-11, 14:46
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Om du lyssnar på klippet så säger de var siffrorna kommer ifrån.

Allt han säger är att "vi vet att människor har dött av kratom" inte var siffrorna kommer ifrån eller om andra droger har varit inblandade.
Citera
2025-02-11, 14:47
Medlem
Citat:

Jag fattar ingenting.

Finns ingen som har dött av Kratom i Sverige, de absurda mängderna som skulle krävas (om det ens finns någon sån mängd) spyr du upp direkt. Ren propaganda.
Senast redigerad av Psykoslek 2025-02-11 kl. 14:51.
Citera
2025-02-11, 14:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Finns ingen som har dött av Kratom i Sverige, de absurda mängderna som skulle krävas spyr du upp. Ren propaganda

Trodde jag med. Eller ja, det finns de som överdoserat med kapslar, det är väldigt svårt att överdosera te. Men nu säger de ju att folk har dött, så jag får väl tro på det även om jag inte tror på de svenska dödsfallen.
Citera
2025-02-11, 14:53
Medlem
Citat:
Trodde jag med. Eller ja, det finns de som överdoserat med kapslar, det är väldigt svårt att överdosera te. Men nu säger de ju att folk har dött, så jag får väl tro på det även om jag inte tror på de svenska dödsfallen.

Undantaget skulle kunna vara att man får ett EP anfall utlöst av Kratom och slår ihjäl sig. Men överdosera?inte en chans. Inte med kapslar heller. Möjligtvis att nån envis jävel där kratomextrakt existerar har lyckats men sånt har vi inte i Sverige
Citera
2025-02-11, 14:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Allt han säger är att "vi vet att människor har dött av kratom" inte var siffrorna kommer ifrån eller om andra droger har varit inblandade.

De säger att det är från rättsmedicinska verket. 14 dödsfall av enbart kratom i Sverige. 18 fall av blandade droger. Låter mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in